Luchtje aan winnaar Skoda Superb in internetprijsvraag

Op skoda.nl is net de prijswinnaar bekend gemaakt van de in een internetprijsvraag uitgeloofde Superb 1.4 TSI Comfort. Het is H. Gramberg uit Wijdenes. Maar er zit een luchtje aan zijn uitverkiezing, ontdekte Reclamewereld.blog.nl.

Rond de introductie van de nieuwe Škoda Superb werden op TV drie commercials vertoond waarin een gecamoufleerde auto te zien was. Op de actiesite watisdatvooreenauto.nl kon men deelnemen aan een wedstrijd door te raden om welke auto het ging.

 

Op het reclame-e-zine Reclamewereld.blog.nl bleek al snel dat de uitslag gemakkelijk kon worden geraden omdat Skoda’s reclamebureau Selmore zo dom was die actiesite onder eigen naam te registreren. De slimmeriken ontdekten vervolgens al snel dat Skoda en Selmore gekoppeld zijn omdat reclamebureaus doorgaans slechts voor één automerk mogen werken.

De winnaar H. Gramberg postte zelf een reactie onder de vele reacties die het Reclamewereld-bericht opriep. ‘YES! Ik ben de winnaar! Was niet zo moeilijk, ik heb gewoon 58 duizend keer meegedaan met een scriptje.’

Dat trucje met een herhalingsscript dus heel veel inzendingen zie je vaker in internetprijsvragen, zo vaak dat veel prijsuitlovende bedrijven het onmogelijk maken.

Saillant: Reclamewereld censureerde een reactie met daarin de uitdrukkelijk vermelde uitslag omdat Skoda ook adverteerder met dezelfde actie op het blog. Een reageerder op Reclamewereld vindt trouwens dat de Skoda-reclame zichzelf pijnlijk in z’n staart bijt: ‘Tja, voor mij dus meteen een reden om nóóit de auto te willen die hieronder schuilgaat: de percentages (en de vorm trouwens ook) geven immers aan dat-ie van elk willekeurig merk zou kunnen zijn, en dus volstrekt inwisselbaar is qua design. Geef zo’n wagen maar aan fikkie: ik rij liever iets origineels.’

 

Zie: reclamewereld.blog.nl/promoties/2008/08/30

Reacties

Terugdraaien die uitreiking en opnieuw loten! Zonder de stemmen van meneer Gramberg welteverstaan!

Geplaatst door: Fred op

Helemaal met Fred eens.
Of de heer Gramberg doet wel mee, maar dan net als ieder ander met 1 stem en zo een eerlijke loting te garanderen.

Overigens mag de auto ook aan een goed doel ter beschikking worden gesteld, zolang de valsspeler maar niet de auto gaat krijgen.

Geplaatst door: schoon op

Jaloersheid haalt het slechste in mensen boven helaas…. Waar maak je je druk om? Vet kleine kans dat jij alsnog die auto gaat krijgen. Steek je energie in zaken die meer voor deze planeet betekenen!

Geplaatst door: Pipo op

Pipo,

Het gaat mij niet om jaloers zijn, het gaat me meer om eerlijkheid. Als een bedrijvencombi als Selmore/Skoda al akkoord gaat met dit soort lotingen waar moet het dan heen met de wereld?

Geplaatst door: Marck op
Luchtje aan winnaar Skoda Superb in internetprijsvraag - Automobielmanagement.nl

Luchtje aan winnaar Skoda Superb in internetprijsvraag

Op skoda.nl is net de prijswinnaar bekend gemaakt van de in een internetprijsvraag uitgeloofde Superb 1.4 TSI Comfort. Het is H. Gramberg uit Wijdenes. Maar er zit een luchtje aan zijn uitverkiezing, ontdekte Reclamewereld.blog.nl.

Rond de introductie van de nieuwe Škoda Superb werden op TV drie commercials vertoond waarin een gecamoufleerde auto te zien was. Op de actiesite watisdatvooreenauto.nl kon men deelnemen aan een wedstrijd door te raden om welke auto het ging.

 

Op het reclame-e-zine Reclamewereld.blog.nl bleek al snel dat de uitslag gemakkelijk kon worden geraden omdat Skoda’s reclamebureau Selmore zo dom was die actiesite onder eigen naam te registreren. De slimmeriken ontdekten vervolgens al snel dat Skoda en Selmore gekoppeld zijn omdat reclamebureaus doorgaans slechts voor één automerk mogen werken.

De winnaar H. Gramberg postte zelf een reactie onder de vele reacties die het Reclamewereld-bericht opriep. ‘YES! Ik ben de winnaar! Was niet zo moeilijk, ik heb gewoon 58 duizend keer meegedaan met een scriptje.’

Dat trucje met een herhalingsscript dus heel veel inzendingen zie je vaker in internetprijsvragen, zo vaak dat veel prijsuitlovende bedrijven het onmogelijk maken.

Saillant: Reclamewereld censureerde een reactie met daarin de uitdrukkelijk vermelde uitslag omdat Skoda ook adverteerder met dezelfde actie op het blog. Een reageerder op Reclamewereld vindt trouwens dat de Skoda-reclame zichzelf pijnlijk in z’n staart bijt: ‘Tja, voor mij dus meteen een reden om nóóit de auto te willen die hieronder schuilgaat: de percentages (en de vorm trouwens ook) geven immers aan dat-ie van elk willekeurig merk zou kunnen zijn, en dus volstrekt inwisselbaar is qua design. Geef zo’n wagen maar aan fikkie: ik rij liever iets origineels.’

 

Zie: reclamewereld.blog.nl/promoties/2008/08/30

Reacties

Terugdraaien die uitreiking en opnieuw loten! Zonder de stemmen van meneer Gramberg welteverstaan!

Geplaatst door: Fred op

Helemaal met Fred eens.
Of de heer Gramberg doet wel mee, maar dan net als ieder ander met 1 stem en zo een eerlijke loting te garanderen.

Overigens mag de auto ook aan een goed doel ter beschikking worden gesteld, zolang de valsspeler maar niet de auto gaat krijgen.

Geplaatst door: schoon op

Jaloersheid haalt het slechste in mensen boven helaas…. Waar maak je je druk om? Vet kleine kans dat jij alsnog die auto gaat krijgen. Steek je energie in zaken die meer voor deze planeet betekenen!

Geplaatst door: Pipo op

Pipo,

Het gaat mij niet om jaloers zijn, het gaat me meer om eerlijkheid. Als een bedrijvencombi als Selmore/Skoda al akkoord gaat met dit soort lotingen waar moet het dan heen met de wereld?

Geplaatst door: Marck op