HAN ziet gat tussen fiets en auto

Spring mee in het gat tussen auto en fiets is het motto van het minisymposium van de HAN houdt 12 april in Arnhem. Projectmanager van de HAN Toin Peters is er van overtuigd dat deze missing link tijdens het symposium het licht gaat zien.

Spring mee in het gat tussen auto en fiets is het motto van het minisymposium van de HAN houdt 12 april in Arnhem.

"Samen met de branche zien wij als hogeschool dat er een groeiende behoefte is aan een bredere vorm van mobiliteit dan wat er nu voorhanden is. Daar willen we na een inspirerend symposium handen en voeten aangeven."

De HAN steekt de hand uit naar het bedrijfsleven. "Er is visie en we hebben bestaande technieken en modellen waarmee we uitstekend een invulling kunnen geven aan nieuwe mobiliteitsbehoeften. Visie, feedback en funding zou ik het willen noemen." Belangrijk vindt Toin Peters het samenbrengen en samenwerken tussen de verschillende partijen. Waarbij het een grote dosis praktisch gehalte moet hebben. "Tijdens dit symposium willen we een duw in de juiste richting geven en een platform creëren waarop we verdere stappen kunnen nemen. Uitgangspunt is SLIM. Dat staat voor streamlined and light, intelligent Mobility Concept." 

 

Conclusies

Verschillende toekomstscenario’s hebben inmiddels tot enkele conclusies geleid. Zo zal de auto in de nabije toekomst geen statussymbool meer zijn, is het vooral delen van vervoersmiddelen en is informatie altijd en overal beschikbaar. "Daar voegen we aan toe dat de maatschappij 0-emissie eist, veel minder energie wil verbruiken en niet te vergeten; de vervoersmiddelen mogen nog maar weinig plaats innemen. Vergeet niet dat de wereldbevolking sterk blijft stijgen en dat er op veel plaatsen in de wereld zoiets als parkeerplaatsen een dure luxe gaan worden. Denk maar aan landen als Japan en dichter bij huis een stad als Amsterdam." 

Met een aantal partijen in de branche heeft de HAN hierover al van gedachten gewisseld. Zo zal Pon Automobielen acte de présence geven. Een logische stap meent Peters, mede gezien het productengamma van de Leusdense importeur. Met de VW-Up en de Gazelle E-bike laat het bedrijf zien een bredere visie op vervoer te hebben. "Maar ook zij zien het gat of anders gezegd dat er mogelijkheden zijn tussen auto en fiets. En wij als hogeschool zien dat het niet alleen om Willie Wortels hoeft te gaan. Wij zien binnen bestaande concepten een aantal oplossingen voor dit vraagstuk." 

Om de tongen los te maken en ideeën een vruchtbare bodem te geven onthult Peters op het symposium een eerste digitaal vervoersconcept. 

HAN ziet gat tussen fiets en auto - Automobielmanagement.nl

HAN ziet gat tussen fiets en auto

Spring mee in het gat tussen auto en fiets is het motto van het minisymposium van de HAN houdt 12 april in Arnhem. Projectmanager van de HAN Toin Peters is er van overtuigd dat deze missing link tijdens het symposium het licht gaat zien.

Spring mee in het gat tussen auto en fiets is het motto van het minisymposium van de HAN houdt 12 april in Arnhem.

"Samen met de branche zien wij als hogeschool dat er een groeiende behoefte is aan een bredere vorm van mobiliteit dan wat er nu voorhanden is. Daar willen we na een inspirerend symposium handen en voeten aangeven."

De HAN steekt de hand uit naar het bedrijfsleven. "Er is visie en we hebben bestaande technieken en modellen waarmee we uitstekend een invulling kunnen geven aan nieuwe mobiliteitsbehoeften. Visie, feedback en funding zou ik het willen noemen." Belangrijk vindt Toin Peters het samenbrengen en samenwerken tussen de verschillende partijen. Waarbij het een grote dosis praktisch gehalte moet hebben. "Tijdens dit symposium willen we een duw in de juiste richting geven en een platform creëren waarop we verdere stappen kunnen nemen. Uitgangspunt is SLIM. Dat staat voor streamlined and light, intelligent Mobility Concept." 

 

Conclusies

Verschillende toekomstscenario’s hebben inmiddels tot enkele conclusies geleid. Zo zal de auto in de nabije toekomst geen statussymbool meer zijn, is het vooral delen van vervoersmiddelen en is informatie altijd en overal beschikbaar. "Daar voegen we aan toe dat de maatschappij 0-emissie eist, veel minder energie wil verbruiken en niet te vergeten; de vervoersmiddelen mogen nog maar weinig plaats innemen. Vergeet niet dat de wereldbevolking sterk blijft stijgen en dat er op veel plaatsen in de wereld zoiets als parkeerplaatsen een dure luxe gaan worden. Denk maar aan landen als Japan en dichter bij huis een stad als Amsterdam." 

Met een aantal partijen in de branche heeft de HAN hierover al van gedachten gewisseld. Zo zal Pon Automobielen acte de présence geven. Een logische stap meent Peters, mede gezien het productengamma van de Leusdense importeur. Met de VW-Up en de Gazelle E-bike laat het bedrijf zien een bredere visie op vervoer te hebben. "Maar ook zij zien het gat of anders gezegd dat er mogelijkheden zijn tussen auto en fiets. En wij als hogeschool zien dat het niet alleen om Willie Wortels hoeft te gaan. Wij zien binnen bestaande concepten een aantal oplossingen voor dit vraagstuk." 

Om de tongen los te maken en ideeën een vruchtbare bodem te geven onthult Peters op het symposium een eerste digitaal vervoersconcept.