DEUKLAND, toekomst in schadeherstel

In de veranderende markt van de schadehersteller is er hoop: herstel meer kleinere schades en doe dat voor de particulier. Dennis Broerse en Michael Huis timmeren met Deukland hard aan de weg om de schadehersteller daarin te ondersteunen.

DEUKLAND, toekomst in schadeherstel

Broerse, links op de foto, heeft zich de techniek ‘Uitdeuken Zonder Spuiten’ (UZS) alweer zo’n tien jaar geleden eigen gemaakt. "Ik ben een perfectionist en dat is in dit vak een voordeel. Zo ben ik blijven zoeken naar nog beter gereedschap en handiger werkwijzen. Autobedrijven die mij inschakelden voor het uitdeuken van gebruikte of nieuwe auto’s vonden het ook leuk om mij voor lastige klussen te plaatsen. Ze wisten dat ik niet snel ‘onmogelijk’ zei. Daardoor herstellen wij ook grotere en complexe deuken." Broerse brengt die kennis en ervaring nu over op de franchisenemers van Deukland. "Het is prachtig om mensen dit vak te leren en ik geniet van de progressie van cursisten."

Specialisme

Deukland gaat echter veel verder dan het bijbrengen van vakkennis en vaardigheden. Huis heeft ervaring in het autoruitschadeherstel en ziet parallellen met het UZS. "De automobilist is gewend dat een sterretje in een voorruit voor de deur wordt hersteld en dat je die service 24/7 online kunt bestellen. Dus dat je bij een kleine ruitschade, die een paar tientjes kost, gemak en snelle service ervaart. Dat kan ook bij een deuk(je). Voor een klein bedrag dat ergerlijke deukje in het portier van je auto laten herstellen. Thuis voor de deur op een moment dat het jou schikt. Dat is toch prachtig? En ik weet zeker dat de specialist die het UZS voor zijn rekening neemt dan ook schade tegenkomt die niet enkel middels UZS is te repareren en daarvoor een schadehersteller nodig is." Huis vat het samen: "UZS is een specialisme waarmee marge wordt gemaakt maar ook een middel om je schadewerkplaats te vullen."

Landelijk netwerk

Om ook voor grote opdrachtgevers te kunnen werken, is een landelijk netwerk onontbeerlijk. Huis: "In het begin waren enkel ZZP’ers geïnteresseerd. Nu heb ik bijna zonder uitzondering gesprekken met schadeherstellers die overwegen zich bij Deukland aan te sluiten. Dat zijn bedrijven die durven te erkennen dat ze anders moeten gaan handelen en in Deukland een kans zien in plaats van een bedreiging. Ons netwerk groeit gestaag en dat tempo zal omhoog schieten als zelfstandig werkende UZS’ers zich gaan melden. Precies zoals in het ruitschadeherstel gebeurde."

Oranje

Deukland ondersteunt haar franchisenemers met centrale facturatie, marketing, online-services en landelijke verkoopactiviteiten. De formule toont met de opvallend oranje gekleurde servicewagens fris en professioneel. "Dennis had de huisstijl al bepaald voordat we gingen samenwerken, alsof hij toen al wist dat ik met oranje inkt schrijf en zelfs bijpassende schoenen draag", lacht Huis als hij zijn broekspijpen een stukje optilt. "Ja, die buitenkant is belangrijk als rijdend reclameobject, maar binnenin is de auto pas echt bijzonder. Het hele interieur staat in tien seconden buiten en rij je zo naar de auto waaraan moet worden gewerkt. Efficiency bepaalt immers de marge", vult Broerse aan. Huis knikt.

www.deukland.nl 

DEUKland logo  

Reacties

Dennis heeft mij een top opleiding gegeven en Michael heeft mij prima opgang geholpen om alles organisatorisch op de rails te krijgen in mijn Rayon Breda.

Geplaatst door: Jos de Graaf op
DEUKLAND, toekomst in schadeherstel - Automobielmanagement.nl

DEUKLAND, toekomst in schadeherstel

In de veranderende markt van de schadehersteller is er hoop: herstel meer kleinere schades en doe dat voor de particulier. Dennis Broerse en Michael Huis timmeren met Deukland hard aan de weg om de schadehersteller daarin te ondersteunen.

DEUKLAND, toekomst in schadeherstel

Broerse, links op de foto, heeft zich de techniek ‘Uitdeuken Zonder Spuiten’ (UZS) alweer zo’n tien jaar geleden eigen gemaakt. "Ik ben een perfectionist en dat is in dit vak een voordeel. Zo ben ik blijven zoeken naar nog beter gereedschap en handiger werkwijzen. Autobedrijven die mij inschakelden voor het uitdeuken van gebruikte of nieuwe auto’s vonden het ook leuk om mij voor lastige klussen te plaatsen. Ze wisten dat ik niet snel ‘onmogelijk’ zei. Daardoor herstellen wij ook grotere en complexe deuken." Broerse brengt die kennis en ervaring nu over op de franchisenemers van Deukland. "Het is prachtig om mensen dit vak te leren en ik geniet van de progressie van cursisten."

Specialisme

Deukland gaat echter veel verder dan het bijbrengen van vakkennis en vaardigheden. Huis heeft ervaring in het autoruitschadeherstel en ziet parallellen met het UZS. "De automobilist is gewend dat een sterretje in een voorruit voor de deur wordt hersteld en dat je die service 24/7 online kunt bestellen. Dus dat je bij een kleine ruitschade, die een paar tientjes kost, gemak en snelle service ervaart. Dat kan ook bij een deuk(je). Voor een klein bedrag dat ergerlijke deukje in het portier van je auto laten herstellen. Thuis voor de deur op een moment dat het jou schikt. Dat is toch prachtig? En ik weet zeker dat de specialist die het UZS voor zijn rekening neemt dan ook schade tegenkomt die niet enkel middels UZS is te repareren en daarvoor een schadehersteller nodig is." Huis vat het samen: "UZS is een specialisme waarmee marge wordt gemaakt maar ook een middel om je schadewerkplaats te vullen."

Landelijk netwerk

Om ook voor grote opdrachtgevers te kunnen werken, is een landelijk netwerk onontbeerlijk. Huis: "In het begin waren enkel ZZP’ers geïnteresseerd. Nu heb ik bijna zonder uitzondering gesprekken met schadeherstellers die overwegen zich bij Deukland aan te sluiten. Dat zijn bedrijven die durven te erkennen dat ze anders moeten gaan handelen en in Deukland een kans zien in plaats van een bedreiging. Ons netwerk groeit gestaag en dat tempo zal omhoog schieten als zelfstandig werkende UZS’ers zich gaan melden. Precies zoals in het ruitschadeherstel gebeurde."

Oranje

Deukland ondersteunt haar franchisenemers met centrale facturatie, marketing, online-services en landelijke verkoopactiviteiten. De formule toont met de opvallend oranje gekleurde servicewagens fris en professioneel. "Dennis had de huisstijl al bepaald voordat we gingen samenwerken, alsof hij toen al wist dat ik met oranje inkt schrijf en zelfs bijpassende schoenen draag", lacht Huis als hij zijn broekspijpen een stukje optilt. "Ja, die buitenkant is belangrijk als rijdend reclameobject, maar binnenin is de auto pas echt bijzonder. Het hele interieur staat in tien seconden buiten en rij je zo naar de auto waaraan moet worden gewerkt. Efficiency bepaalt immers de marge", vult Broerse aan. Huis knikt.

www.deukland.nl 

DEUKland logo  

Reacties

Dennis heeft mij een top opleiding gegeven en Michael heeft mij prima opgang geholpen om alles organisatorisch op de rails te krijgen in mijn Rayon Breda.

Geplaatst door: Jos de Graaf op