Door een overname was Plan-IT ‘ineens’ binnengekomen bij die grote dealergroep. Plan-IT accountmanager Leon Wonnink werd aangenaam verrast door het pleidooi van de aftersalesmedewerker. “Hij vertelde heel gepassioneerd dat onze software niet alleen omzet borgt, maar ook zorgt dat de medewerkers met plezier kunnen werken.”
Specialisme
Het verhaal van Plan-IT begon 25 jaar geleden in Venray. De lokale Ford-dealer wilde af van zijn fysieke planbord met de gekleurde kaartjes. Vervolgens werd het digitale planbord Plan-IT geboren. Inmiddels is software voor werkplaatsplanning de core business van JDS bedrijfsautomatisering en heeft Plan-IT een unieke positie in de markt verworven. Eigenaar Julian Hendriks weet waarom: “Binnen een DMS-pakket is planning een onderdeeltje. Bij ons het specialisme. Ons pakket is ontstaan vanuit de klantvraag. Dat wordt gewaardeerd.” Die meerwaarde is ook doorgedrongen bij de aanbieders van dealermanagementsoftware. “We koppelen en integreren met alle veelgebruikte DMS-systemen.”
Online planning
Eén van de belangrijkste USP’s van Plan-IT is de naadloze integratie met online planning. “Onze software koppelt het online formulier realtime aan de agenda. Zo wordt optimaal gebruik gemaakt van de beschikbare tijd en is er geen nazorg nodig. Ons systeem past ook de geldende flatrates toe. Dat gaat diep en precies. Een bandenwissel met of zonder velgenwissel is zo’n voorbeeld”, illustreert Leon Wonnink. Kiezen voor de Nederlandse planningsoftware betekent investeren in optimale planning, maar ook in meer klanttevredenheid en een efficiëntere organisatie. Plan-IT brengt rust omdat online afspraken ‘raak’ worden ingepland en een SMS en/of appje wordt verstuurd als de auto klaar staat.
Persoonlijke aandacht
Hendriks: “Plan-IT haalt de piekbelasting aan de telefoon en balie weg en maakt zo ruimte voor persoonlijke aandacht. Je hebt als aftersalesmanager tijd om de factuur toe te lichten of de aandachtspunten van de auto met de klant door te nemen.” De kwaliteiten van Plan-IT zijn inmiddels ook internationaal ontdekt, getuige erkenningen van Daimler AG, Volvo Göteborg en Renault. In België en Duitsland plannen dealers al enige tijd met de Nederlandse software. Verdere expansie van Plan-IT is aanstaande in Scandinavië en het Verenigde Koninkrijk. Ook in Nederland is de stap naar het universele kanaal dichtbij. Nieuwsgierig geworden naar Plan-IT? “Ieder autobedrijf mag Plan-IT 30 dagen gratis toepassen”, benadrukt Leon Wonnink.
Dit artikel is verschenen in de AM Oliebollenspecial 2020.