Autobandenpartner: ‘Wij bieden de oplossing voor de complexe bandenmarkt’

brand story

In september 2020 werd door Fource Automotive het concept Autobandenpartner gepresenteerd. Het was van meet af aan een succes. Het doel van Autobandenpartner is om onafhankelijke garagebedrijven te ondersteunen bij de verkoop van autobanden.

Het is nadrukkelijk een aanvullende garageformule, die kan worden gevoerd naast elke andere formule. “Belangrijk, als je je bedenkt dat banden goed voor 15 procent van de onderdelenomzet van het autobedrijf zijn”, aldus Fource-directeur Johan van der Hoeven. “We hebben nu al 400 vrije garagisten aan ons concept weten te binden. Zij herkennen dat wij de oplossing bieden voor de complexe bandenmarkt, met zijn enorme hoeveelheid maten en typen. We praten in Nederland over een bandenstapel van negen miljoen banden.”

Ondersteunen

De kracht van Autobandenpartner is dat ze ondersteunen in marketing en trainingen. Van der Hoeven: “We ondersteunen de garagisten met POS-materiaal, bandenlabels, controlelijsten en twee huis-aan-huis kranten per jaar. Via social media gaan we nu Autobandenpartner bij de consument onder de aandacht brengen. Daarnaast gaan we de medewerkers van de organisatie trainen. We willen per monteur een minimale afname van 175 banden per jaar realiseren. Die moet daarvoor kennis en communicatie-ervaring in huis hebben. Met ongeveer één garagebezoek van de consument per jaar, moet je het gelijk goed doen. Misgrijpen of ‘niet op voorraad’ is vrijwel onmogelijk, we leveren vanuit een bijna onuitputtelijke voorraad. Daarmee hebben we de garagist ontzorgd, en is de consument direct geholpen. Ons streven is om binnen een straal van 20 kilometer rond de woonplaats van de autobezitter een Autobandenpartner te hebben.”

Dit artikel verscheen eerder in het thema Banden & Accu’s van AM februari 2021.

Wil je ook adverteren bij AM ? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Autobandenpartner: ‘Wij bieden de oplossing voor de complexe bandenmarkt’ - Automobielmanagement.nl

Autobandenpartner: ‘Wij bieden de oplossing voor de complexe bandenmarkt’

brand story

In september 2020 werd door Fource Automotive het concept Autobandenpartner gepresenteerd. Het was van meet af aan een succes. Het doel van Autobandenpartner is om onafhankelijke garagebedrijven te ondersteunen bij de verkoop van autobanden.

Het is nadrukkelijk een aanvullende garageformule, die kan worden gevoerd naast elke andere formule. “Belangrijk, als je je bedenkt dat banden goed voor 15 procent van de onderdelenomzet van het autobedrijf zijn”, aldus Fource-directeur Johan van der Hoeven. “We hebben nu al 400 vrije garagisten aan ons concept weten te binden. Zij herkennen dat wij de oplossing bieden voor de complexe bandenmarkt, met zijn enorme hoeveelheid maten en typen. We praten in Nederland over een bandenstapel van negen miljoen banden.”

Ondersteunen

De kracht van Autobandenpartner is dat ze ondersteunen in marketing en trainingen. Van der Hoeven: “We ondersteunen de garagisten met POS-materiaal, bandenlabels, controlelijsten en twee huis-aan-huis kranten per jaar. Via social media gaan we nu Autobandenpartner bij de consument onder de aandacht brengen. Daarnaast gaan we de medewerkers van de organisatie trainen. We willen per monteur een minimale afname van 175 banden per jaar realiseren. Die moet daarvoor kennis en communicatie-ervaring in huis hebben. Met ongeveer één garagebezoek van de consument per jaar, moet je het gelijk goed doen. Misgrijpen of ‘niet op voorraad’ is vrijwel onmogelijk, we leveren vanuit een bijna onuitputtelijke voorraad. Daarmee hebben we de garagist ontzorgd, en is de consument direct geholpen. Ons streven is om binnen een straal van 20 kilometer rond de woonplaats van de autobezitter een Autobandenpartner te hebben.”

Dit artikel verscheen eerder in het thema Banden & Accu’s van AM februari 2021.

Wil je ook adverteren bij AM ? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg