Inwendige motorvervuiling is al jaren een hot item. Vanwege verschillende oorzaken vervuilen automotoren sneller dan vroeger. De (black) sludge die daardoor ontstaat kan leiden tot dichtslibbende en vastzittende zuigerveren, wat leidt tot een hoger motorolieverbruik. ”Met Engine Flush kan je de motor grondig reinigen en spoelen, waarmee je het compressieverlies en een te hoog motorolieverbruik zeer waarschijnlijk oplost en/of voorkomt. Met de vernieuwde PowerFlush TPE kun je nu ook diesel- en benzinemotoren reinigen, spoelen en weer vullen. Kroon-Oil PowerFlush® TPE met Engine Flush is de nieuwste versie van de eerste generatie PowerFlush TPE-machines, die bovendien zijn uitgerust met temperatuur-indicatie en een waarschuwingszoemer.”
ATF
Automatische Transmissie Vloeistof (Automatic Transmission Fluid), oftewel, olie die gebruikt wordt in (automatische) versnellingsbakken, breekt af door thermische belastingen. De smerende werking neemt af en er wordt vocht opgenomen met slijtage als gevolg. “Dus moet ATF tijdig vervangen worden. Met PowerFlush TPE kun je de oude en nieuwe ATF niet vermengen, dus alles wordt grondig gereinigd en gespoeld. In circa vijf kwartier heb je alle inwendige vervuilings- en slibproblemen opgelost. Kroon-Oil verkoopt de PowerFlush TPE via de grossier, die voor de meeste voorkomende auto’s de juiste adapter -onder bepaalde voorwaarden- te leen heeft. ‘’De machine biedt voor garagebedrijven extra services en bovendien een verdienmodel’’, verduidelijkt Bernard Voortman. De doelgroep is met name de zakelijke ‘veelrijders’, meer dan de helft van de markt.
Dit artikel verscheen in het thema Olie & Smeermiddelen van AM augustus 2021.
Wil je ook adverteren bij AM ? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg