JDS wordt Plan-IT International en versnelt internationale expansie

brand story

De werkplaatsplanner van Plan-IT vaart voortaan onder de vlag van Plan-IT International. Het ambitieuze doel: binnen drie jaar 4.000 extra werkplaatsen bedienen in Europa. Ook worden de pijlen meer gericht op het universele kanaal en wordt het nieuwe product Plan-IT Proefrit verder uitgerold.

Bijna zeven van de tien merkdealers werkt met de werkplaatsplanner van Plan-IT, net als enkele garageformules. “Het is een eenvoudig te gebruiken product, dat is de kracht ervan”, aldus Julian Hendriks, directeur bij het bedrijf dat nu Plan-IT International heet. “Naast Nederland zijn we al actief in België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Nieuw-Zeeland en we zijn in een vergevorderd stadium met partijen in Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk en andere Europese landen”, stelt Hendriks. “We willen binnen drie jaar 4.000 extra werkplaatsen bedienen in Europa.” Dat gebeurt in eerste instantie met een volledig nieuw SaaS-product met de naam Plan-IT Werkplaats Web. Vanaf januari 2022 gaat men ook inzetten op het universele kanaal, samen met Mivar Group. “Plan-IT Werkplaats Web is volledig geïntegreerd in hun product 2drive, de gebruiker ervaart één product”, aldus Hendriks.

Partnerschappen

Salesmanager Leon Wonnink: “We worden regelmatig benaderd door bedrijven, die hun specialismen willen koppelen aan onze expertise. Denk aan systemen als chat, digitale werkorder en CRM.” Een ander voorbeeld daarvan is ook het product Proefrit Controller. “Daarvoor zijn we een samenwerking aangegaan met RDC. Hun Proefrit Manager wordt gekoppeld aan Plan-IT Proefrit en heeft als resultaat het product Proefrit Controller. Consumenten zien de beschikbaarheid van een auto, in welke vestiging deze staat en maken zelf direct online een afspraak.” Een geautomatiseerd proces, dat door de verkopers binnen het autobedrijf wordt gemanaged. Hendriks: “Medewerkers van garage- en dealerbedrijven hoeven geen tijd meer te besteden aan het beantwoorden van telefoontjes en mails. Met Plan-IT Proefrit wordt het door de klant gewenste tijdstip ingepland en er wordt zelfs alvast een dossier opgebouwd. Zo kan de verkoper, tijdens die proefrit, alvast de waarde van de inruilauto bepalen.”

Extra omzet

Plan-IT faciliteert ook het platform van PitCrew, dat wordt gebruikt door leasemaatschappijen. Hendriks: “Onze klanten kunnen extra omzet genereren door zich hierbij aan te sluiten, de leaserijder kan eenvoudig een onderhoudsafspraak inplannen in een eigen omgeving en voor de leasemaatschappij verloopt alles soepel.” Met dit soort samenwerkingsverbanden en een continue doorontwikkeling van de producten ziet men bij Plan-IT International ruimte voor verdere groei. Wonnink: “Onlangs is de drie miljoenste online afspraak gemaakt via Plan-IT Online. We denken dat vanaf 2022 de één miljoen afspraken per jaar werkelijkheid is.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over
JDS wordt Plan-IT International en versnelt internationale expansie - Automobielmanagement.nl

JDS wordt Plan-IT International en versnelt internationale expansie

brand story

De werkplaatsplanner van Plan-IT vaart voortaan onder de vlag van Plan-IT International. Het ambitieuze doel: binnen drie jaar 4.000 extra werkplaatsen bedienen in Europa. Ook worden de pijlen meer gericht op het universele kanaal en wordt het nieuwe product Plan-IT Proefrit verder uitgerold.

Bijna zeven van de tien merkdealers werkt met de werkplaatsplanner van Plan-IT, net als enkele garageformules. “Het is een eenvoudig te gebruiken product, dat is de kracht ervan”, aldus Julian Hendriks, directeur bij het bedrijf dat nu Plan-IT International heet. “Naast Nederland zijn we al actief in België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Nieuw-Zeeland en we zijn in een vergevorderd stadium met partijen in Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk en andere Europese landen”, stelt Hendriks. “We willen binnen drie jaar 4.000 extra werkplaatsen bedienen in Europa.” Dat gebeurt in eerste instantie met een volledig nieuw SaaS-product met de naam Plan-IT Werkplaats Web. Vanaf januari 2022 gaat men ook inzetten op het universele kanaal, samen met Mivar Group. “Plan-IT Werkplaats Web is volledig geïntegreerd in hun product 2drive, de gebruiker ervaart één product”, aldus Hendriks.

Partnerschappen

Salesmanager Leon Wonnink: “We worden regelmatig benaderd door bedrijven, die hun specialismen willen koppelen aan onze expertise. Denk aan systemen als chat, digitale werkorder en CRM.” Een ander voorbeeld daarvan is ook het product Proefrit Controller. “Daarvoor zijn we een samenwerking aangegaan met RDC. Hun Proefrit Manager wordt gekoppeld aan Plan-IT Proefrit en heeft als resultaat het product Proefrit Controller. Consumenten zien de beschikbaarheid van een auto, in welke vestiging deze staat en maken zelf direct online een afspraak.” Een geautomatiseerd proces, dat door de verkopers binnen het autobedrijf wordt gemanaged. Hendriks: “Medewerkers van garage- en dealerbedrijven hoeven geen tijd meer te besteden aan het beantwoorden van telefoontjes en mails. Met Plan-IT Proefrit wordt het door de klant gewenste tijdstip ingepland en er wordt zelfs alvast een dossier opgebouwd. Zo kan de verkoper, tijdens die proefrit, alvast de waarde van de inruilauto bepalen.”

Extra omzet

Plan-IT faciliteert ook het platform van PitCrew, dat wordt gebruikt door leasemaatschappijen. Hendriks: “Onze klanten kunnen extra omzet genereren door zich hierbij aan te sluiten, de leaserijder kan eenvoudig een onderhoudsafspraak inplannen in een eigen omgeving en voor de leasemaatschappij verloopt alles soepel.” Met dit soort samenwerkingsverbanden en een continue doorontwikkeling van de producten ziet men bij Plan-IT International ruimte voor verdere groei. Wonnink: “Onlangs is de drie miljoenste online afspraak gemaakt via Plan-IT Online. We denken dat vanaf 2022 de één miljoen afspraken per jaar werkelijkheid is.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over