LKQ Fource introduceert Moobi: servicelabel voor EV’s en hybride auto’s

brand story

‘Alles mag veranderen als het maar hetzelfde blijft’. Het is een weergave van wat er dagelijks op de werkvloer leeft, want verandering betekent naast de dagelijkse werkdruk een extra challenge en onbekende technieken. Bij LKQ Fource zijn daarom alle pijlen momenteel gericht op Moobi. Het nieuwe servicelabel voor EV’s en hybride voertuigen is half november geïntroduceerd en wijst de weg naar de toekomst.

“De bestuurder van nu heeft straks een hybride of een 100 procent elektrisch voertuig (EV). Daarom zijn wij nu al de bewustwording aan het creëren bij de garagist. Die moeten opleidingen gaan volgen en investeren in equipment, zodat ze er klaar voor zijn. Het gaat nou eenmaal sneller dan het gemiddelde universele garagebedrijf zich realiseert en überhaupt kan bijhouden. We gaan ondersteunen op onderhoud, technische kennis, diensten en marketing”, aldus Moobi-teamleider Edwin Luchies van LKQ Fource, die vervolgt: “De eerste stappen zijn al gezet, want binnen het netwerk van Vakgarage Professional gaat gebruik worden gemaakt van Moobi, die alle mogelijkheden gaat toepassen in zijn eigen e-mobility-label. Daarna, vanaf januari 2022, is het beschikbaar voor alle universele autobedrijven.”

Vier pijlers

Luchies licht toe: “Het Moobi-concept legt de focus op vier pijlers: onderhoud (onderdelen), technische ondersteuning in de vorm van opleiding, hotline, data, remote en tools, als derde noem ik de diensten (laadpalen, laadpassen) en tenslotte de marketing. Die laatste bestaat uit een Lead Generator via de Moobi-website, een startpakket POS materiaal en in de loop van 2022 diverse consumentencampagnes. Moobi omvat zowel technische als commerciële trainingen en voor laadoplossingen is een overeenkomst gesloten met Blue Corner, een gerenommeerde partij op het gebied van alle mogelijke laadoplossingen. Ze zijn actief in de hele Benelux.”

Bekende concepten

Moobi is het laatste concept dat ontwikkeld is door LKQ Fource, andere bekende concepten van de onderneming in zowel Nederland als België zijn bijvoorbeeld AutoFirst, mijngarage.nl, mijngrossier.nl en de Automotive Academy. Al deze concepten hebben tot doel om de automotive bereikbaar te maken voor de autotechnicus die werkzaam is bij een universeel autobedrijf. Commercieel LKQ Fource-directeur Johan van der Hoeven: “Moobi zorgt ervoor dat autotechnici gecertificeerd zijn om EV en hybride voertuigen te mogen onderhouden en repareren. Daarvoor dienen ze te beschikken over de juiste apparatuur en gereedschappen, die noodzakelijk zijn om dit werk te verrichten. Bovendien biedt Moobi alle mogelijke laadoplossingen, zodat zij de consument een aanbod kunnen doen van een laadpaal tot en met een laadabonnement. Het voordeel hiervan is dat de garagist de klant die naar een EV of hybride overstapt, kan behouden voor zijn onderneming.”

Grote speler

Edwin Luchies vult aan: “LKQ Fource is een grote speler in de aftermarket. De LKQ Fource Holding, onderdeel van LKQ Europe, is met haar Fource bedrijven CarSys, VanEsch, IPAR, Van Heck Interpieces (VHIP), VHIP Belgium, LKQ Belgium en VHIP France actief op de Nederlandse, Belgische en Franse markt. Voorraad, logistiek en kennis gegarandeerd bij LKQ Fource!”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over
LKQ Fource introduceert Moobi: servicelabel voor EV’s en hybride auto’s - Automobielmanagement.nl

LKQ Fource introduceert Moobi: servicelabel voor EV’s en hybride auto’s

brand story

‘Alles mag veranderen als het maar hetzelfde blijft’. Het is een weergave van wat er dagelijks op de werkvloer leeft, want verandering betekent naast de dagelijkse werkdruk een extra challenge en onbekende technieken. Bij LKQ Fource zijn daarom alle pijlen momenteel gericht op Moobi. Het nieuwe servicelabel voor EV’s en hybride voertuigen is half november geïntroduceerd en wijst de weg naar de toekomst.

“De bestuurder van nu heeft straks een hybride of een 100 procent elektrisch voertuig (EV). Daarom zijn wij nu al de bewustwording aan het creëren bij de garagist. Die moeten opleidingen gaan volgen en investeren in equipment, zodat ze er klaar voor zijn. Het gaat nou eenmaal sneller dan het gemiddelde universele garagebedrijf zich realiseert en überhaupt kan bijhouden. We gaan ondersteunen op onderhoud, technische kennis, diensten en marketing”, aldus Moobi-teamleider Edwin Luchies van LKQ Fource, die vervolgt: “De eerste stappen zijn al gezet, want binnen het netwerk van Vakgarage Professional gaat gebruik worden gemaakt van Moobi, die alle mogelijkheden gaat toepassen in zijn eigen e-mobility-label. Daarna, vanaf januari 2022, is het beschikbaar voor alle universele autobedrijven.”

Vier pijlers

Luchies licht toe: “Het Moobi-concept legt de focus op vier pijlers: onderhoud (onderdelen), technische ondersteuning in de vorm van opleiding, hotline, data, remote en tools, als derde noem ik de diensten (laadpalen, laadpassen) en tenslotte de marketing. Die laatste bestaat uit een Lead Generator via de Moobi-website, een startpakket POS materiaal en in de loop van 2022 diverse consumentencampagnes. Moobi omvat zowel technische als commerciële trainingen en voor laadoplossingen is een overeenkomst gesloten met Blue Corner, een gerenommeerde partij op het gebied van alle mogelijke laadoplossingen. Ze zijn actief in de hele Benelux.”

Bekende concepten

Moobi is het laatste concept dat ontwikkeld is door LKQ Fource, andere bekende concepten van de onderneming in zowel Nederland als België zijn bijvoorbeeld AutoFirst, mijngarage.nl, mijngrossier.nl en de Automotive Academy. Al deze concepten hebben tot doel om de automotive bereikbaar te maken voor de autotechnicus die werkzaam is bij een universeel autobedrijf. Commercieel LKQ Fource-directeur Johan van der Hoeven: “Moobi zorgt ervoor dat autotechnici gecertificeerd zijn om EV en hybride voertuigen te mogen onderhouden en repareren. Daarvoor dienen ze te beschikken over de juiste apparatuur en gereedschappen, die noodzakelijk zijn om dit werk te verrichten. Bovendien biedt Moobi alle mogelijke laadoplossingen, zodat zij de consument een aanbod kunnen doen van een laadpaal tot en met een laadabonnement. Het voordeel hiervan is dat de garagist de klant die naar een EV of hybride overstapt, kan behouden voor zijn onderneming.”

Grote speler

Edwin Luchies vult aan: “LKQ Fource is een grote speler in de aftermarket. De LKQ Fource Holding, onderdeel van LKQ Europe, is met haar Fource bedrijven CarSys, VanEsch, IPAR, Van Heck Interpieces (VHIP), VHIP Belgium, LKQ Belgium en VHIP France actief op de Nederlandse, Belgische en Franse markt. Voorraad, logistiek en kennis gegarandeerd bij LKQ Fource!”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over