Gaston Software: ‘We worden ervaren als een soort bedrijfsadviseur’

brand story

Gaston groeit! De webbased GMS-softwareleverancier groeit omdat ze nauwgezet adviseren over het stroomlijnen van de organisatie, over het beheren en aanwenden van databestanden, deze data ook inzichtelijk maken en er een strak planningsysteem bij aanbieden.

De garagehouder heeft daarmee alles in één pakket zitten, waarvoor je in het verleden misschien wel zeven of acht verschillende softwaremodules nodig had. “En alles zit natuurlijk in de cloud, er gaat niets verloren”, aldus Jan van Bergen van Gaston Software (links op de foto), die vervolgt: “Gaston ondersteunt ook inhoudelijk het hele proces. Is het onderdeel op tijd? Klopt de planning, zodat de klant niet voor een tweede keer hoeft terug te komen? Als een planner zijn afspraak invoegt, heeft hij ook gelijk de factuur gemaakt.” Sterke argumenten die bijdragen aan een beter bedrijfsrendement. Maar er is meer.

Eigen kracht

Ferry Bergman: “We gaan uit van onze eigen kracht en daarvoor zitten we dagelijks met specialisten en medewerkers van de bedrijven aan tafel. Er is niemand die een beter pakket kan ontwikkelen dan de man op de vloer. We leveren niet alleen garagesoftware, maar ook een financieel verhaal. Ons boekhoudprogramma is geïntegreerd voor ieder aspect in de automotive. Garagesoftware geleverd in combinatie met een geïntegreerd boekhoudprogramma is uniek. Sommigen noemen ons een financieel specialist. En we houden het simpel. Een bedrijf met drie medewerkers moet hetzelfde werken als een bedrijf met 25 medewerkers. Iedereen maakt dezelfde bewegingen; het is een kwestie van het borgen van data en allemaal dezelfde taal spreken.”

Bedrijfsadviseur

Jan van Bergen vult aan: “Gaston wordt vaak ervaren als een soort bedrijfsadviseur, want we zien alles meteen. Alles is real time bijgewerkt. De bedrijfseigenaar ziet al zijn vertrouwelijke gegevens terug in het Gaston-programma, dus is er veel onderling vertrouwen. We hechten aan onze klanten, het is nooit een klant-leverancier relatie. Ik zeg altijd ‘we krijgen er weer een paar nieuwe collega’s bij’ als een nieuwe onderneming zich aandient. Zo ver gaat het. We inventariseren eerst, voor de grotere bedrijven wordt er vooraf een draaiboek gemaakt. En we hanteren een aanloopperiode van drie maanden waarbij alle medewerkers worden betrokken. Ons grote voordeel is verder dat je met iedere computer kunt inloggen, die hele dure infrastructuur met servers hoeft niet. En het back-up proces wordt continu en realtime uitgevoerd. Niemand merkt het.”

Jonge mensen

Bij Gaston zijn 30 medewerkers werkzaam. Typerend voor de groei van de onderneming, die in de Benelux onder andere 225 Profile Tyrecenter-filialen gaat bedienen. Jan van Bergen: “Ons productaanbod is zo geprofessionaliseerd dat naast garageconcepten ook merkdealers en grossiers er steeds vaker gebruik van maken. Geen dag is hetzelfde en het is boeiend om met steeds meer jonge mensen met de laatste brancheontwikkelingen bezig te zijn. We zijn klaar voor de toekomst!”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Gaston Software: ‘We worden ervaren als een soort bedrijfsadviseur’ - Automobielmanagement.nl

Gaston Software: ‘We worden ervaren als een soort bedrijfsadviseur’

brand story

Gaston groeit! De webbased GMS-softwareleverancier groeit omdat ze nauwgezet adviseren over het stroomlijnen van de organisatie, over het beheren en aanwenden van databestanden, deze data ook inzichtelijk maken en er een strak planningsysteem bij aanbieden.

De garagehouder heeft daarmee alles in één pakket zitten, waarvoor je in het verleden misschien wel zeven of acht verschillende softwaremodules nodig had. “En alles zit natuurlijk in de cloud, er gaat niets verloren”, aldus Jan van Bergen van Gaston Software (links op de foto), die vervolgt: “Gaston ondersteunt ook inhoudelijk het hele proces. Is het onderdeel op tijd? Klopt de planning, zodat de klant niet voor een tweede keer hoeft terug te komen? Als een planner zijn afspraak invoegt, heeft hij ook gelijk de factuur gemaakt.” Sterke argumenten die bijdragen aan een beter bedrijfsrendement. Maar er is meer.

Eigen kracht

Ferry Bergman: “We gaan uit van onze eigen kracht en daarvoor zitten we dagelijks met specialisten en medewerkers van de bedrijven aan tafel. Er is niemand die een beter pakket kan ontwikkelen dan de man op de vloer. We leveren niet alleen garagesoftware, maar ook een financieel verhaal. Ons boekhoudprogramma is geïntegreerd voor ieder aspect in de automotive. Garagesoftware geleverd in combinatie met een geïntegreerd boekhoudprogramma is uniek. Sommigen noemen ons een financieel specialist. En we houden het simpel. Een bedrijf met drie medewerkers moet hetzelfde werken als een bedrijf met 25 medewerkers. Iedereen maakt dezelfde bewegingen; het is een kwestie van het borgen van data en allemaal dezelfde taal spreken.”

Bedrijfsadviseur

Jan van Bergen vult aan: “Gaston wordt vaak ervaren als een soort bedrijfsadviseur, want we zien alles meteen. Alles is real time bijgewerkt. De bedrijfseigenaar ziet al zijn vertrouwelijke gegevens terug in het Gaston-programma, dus is er veel onderling vertrouwen. We hechten aan onze klanten, het is nooit een klant-leverancier relatie. Ik zeg altijd ‘we krijgen er weer een paar nieuwe collega’s bij’ als een nieuwe onderneming zich aandient. Zo ver gaat het. We inventariseren eerst, voor de grotere bedrijven wordt er vooraf een draaiboek gemaakt. En we hanteren een aanloopperiode van drie maanden waarbij alle medewerkers worden betrokken. Ons grote voordeel is verder dat je met iedere computer kunt inloggen, die hele dure infrastructuur met servers hoeft niet. En het back-up proces wordt continu en realtime uitgevoerd. Niemand merkt het.”

Jonge mensen

Bij Gaston zijn 30 medewerkers werkzaam. Typerend voor de groei van de onderneming, die in de Benelux onder andere 225 Profile Tyrecenter-filialen gaat bedienen. Jan van Bergen: “Ons productaanbod is zo geprofessionaliseerd dat naast garageconcepten ook merkdealers en grossiers er steeds vaker gebruik van maken. Geen dag is hetzelfde en het is boeiend om met steeds meer jonge mensen met de laatste brancheontwikkelingen bezig te zijn. We zijn klaar voor de toekomst!”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg