Autohopper is in 2021 écht uit de hoek gekomen

brand story

Als er één autoverhuurbedrijf in Nederland stappen vooruit maakt, dan is het Autohopper wel. In tien jaar tijd is de organisatie gegroeid naar 130 vestigingen, met een steeds verder uitbreidend klantenbestand. Waar het aanvankelijk ging om de particuliere klant, behoren tegenwoordig ook fleetowners en leasemaatschappijen tot hun relatiekring.

Directeur Sales & Operations Roel Steunenberg: “Het imago van ‘de autoverhuurder op de hoek’ wordt nu uitgebreid met bekendheid in de zakelijke markt. Door de coronacrisis hebben we de stijgende lijn zelfs verder door kunnen trekken, we zijn online beter vindbaar dan voorheen, we hebben meer reserveringen en de conversie gaat omhoog. Er is sprake van een ‘gecontroleerd stijgen’ van afnemers en omzet.”

Communiceren

Natuurlijk gaat dit niet vanzelf. “We doen ons uiterste best om goed te communiceren met onze franchisenemers en relaties, bijvoorbeeld met online nieuwsbrieven en door veel gebruik te maken van intranet en events. Dat laatste gaat ietwat moeilijker dan voorheen, vanwege de coronacrisis. Het online reserveren is goed georganiseerd, we halen elke maand meer reserveringen binnen dan voorheen. Ook zijn er veel bekende landelijke ‘last-mile delivery’-bedrijven die gebruik maken van onze diensten. Dit is vaak ad-hoc en in grote aantallen. Door deze klanten goed te bedienen herken je dat we een groot oplossend vermogen hebben en dat is de kracht van 130 ondernemers. Als we zo doorgroeien kunnen we een top 3-speler in Nederland worden”, aldus Steunenberg. “Autoverhuur is vissen in een grote vijver, maar het is wèl een verdringingsmarkt. Kennis van de verhuurmarkt is echt noodzakelijk om te kunnen groeien, ook bij nieuwe collega’s. De nieuwe collega’s zijn afkomstig uit verhuur, ze weten exact de behoeften van deze grote spelers.”

Louwman

Al die groei vroeg om een verdere professionalisering. “Oprichters Mark Dekker en Steven Donselaar zochten continuïteit van het Autohopper-bedrijfsconcept en vonden daarin met Louwman een goede partner. Voor onze franchisenemers en onze klanten verandert er niets, wij blijven op de vertrouwde manier zakendoen, maar de samenwerking met de Louwman Group biedt wel extra kansen. De overname past in de groeiambities van beide bedrijven. Voor Autohopper biedt de overname de kans om door te groeien, met behoud van het bedrijfsconcept met het simpele en effectieve online reserveringssysteem, transparante prijzen en een landelijk netwerk. Voor Louwman is de samenwerking met de franchisenemers en de beide oprichters van Autohopper, een verdere invulling van haar ambitie toonaangevend te zijn als aanbieder van mobiliteit. Vanwege deze samenwerking en de resultaten van dit jaar, is Autohopper dit jaar echt uit de hoek gekomen!”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Autohopper is in 2021 écht uit de hoek gekomen - Automobielmanagement.nl

Autohopper is in 2021 écht uit de hoek gekomen

brand story

Als er één autoverhuurbedrijf in Nederland stappen vooruit maakt, dan is het Autohopper wel. In tien jaar tijd is de organisatie gegroeid naar 130 vestigingen, met een steeds verder uitbreidend klantenbestand. Waar het aanvankelijk ging om de particuliere klant, behoren tegenwoordig ook fleetowners en leasemaatschappijen tot hun relatiekring.

Directeur Sales & Operations Roel Steunenberg: “Het imago van ‘de autoverhuurder op de hoek’ wordt nu uitgebreid met bekendheid in de zakelijke markt. Door de coronacrisis hebben we de stijgende lijn zelfs verder door kunnen trekken, we zijn online beter vindbaar dan voorheen, we hebben meer reserveringen en de conversie gaat omhoog. Er is sprake van een ‘gecontroleerd stijgen’ van afnemers en omzet.”

Communiceren

Natuurlijk gaat dit niet vanzelf. “We doen ons uiterste best om goed te communiceren met onze franchisenemers en relaties, bijvoorbeeld met online nieuwsbrieven en door veel gebruik te maken van intranet en events. Dat laatste gaat ietwat moeilijker dan voorheen, vanwege de coronacrisis. Het online reserveren is goed georganiseerd, we halen elke maand meer reserveringen binnen dan voorheen. Ook zijn er veel bekende landelijke ‘last-mile delivery’-bedrijven die gebruik maken van onze diensten. Dit is vaak ad-hoc en in grote aantallen. Door deze klanten goed te bedienen herken je dat we een groot oplossend vermogen hebben en dat is de kracht van 130 ondernemers. Als we zo doorgroeien kunnen we een top 3-speler in Nederland worden”, aldus Steunenberg. “Autoverhuur is vissen in een grote vijver, maar het is wèl een verdringingsmarkt. Kennis van de verhuurmarkt is echt noodzakelijk om te kunnen groeien, ook bij nieuwe collega’s. De nieuwe collega’s zijn afkomstig uit verhuur, ze weten exact de behoeften van deze grote spelers.”

Louwman

Al die groei vroeg om een verdere professionalisering. “Oprichters Mark Dekker en Steven Donselaar zochten continuïteit van het Autohopper-bedrijfsconcept en vonden daarin met Louwman een goede partner. Voor onze franchisenemers en onze klanten verandert er niets, wij blijven op de vertrouwde manier zakendoen, maar de samenwerking met de Louwman Group biedt wel extra kansen. De overname past in de groeiambities van beide bedrijven. Voor Autohopper biedt de overname de kans om door te groeien, met behoud van het bedrijfsconcept met het simpele en effectieve online reserveringssysteem, transparante prijzen en een landelijk netwerk. Voor Louwman is de samenwerking met de franchisenemers en de beide oprichters van Autohopper, een verdere invulling van haar ambitie toonaangevend te zijn als aanbieder van mobiliteit. Vanwege deze samenwerking en de resultaten van dit jaar, is Autohopper dit jaar echt uit de hoek gekomen!”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg