febi: ‘reserveonderdelen voor de voertuigen van gisteren, vandaag en de toekomst’

brand story

“Meer dan 175 jaar pionierschap”, zegt Sales Director BeNeLux Stijn Janssens van febi. “In 1844 is febi begonnen als fabrikant van veerbouten. Door de jaren heen heeft febi zich verder ontwikkeld tot een bedrijf met meer dan 2100 werknemers wereldwijd.”

De bilstein group (het overkoepelende merk van de productmerken: febi, SWAG en BluePrint) is leverancier van een breed scala aan onderdelen voor personen- en bedrijfsvoertuigen. “De onderdelen voor verbrandingsmotoren van voertuigen zijn belangrijk, maar onze focus ligt ook op de nieuwe markt, zowel nieuwe voertuigen als nieuwe technieken voor alternatieve brandstoffen heeft de aandacht. Wat geldt voor de huidige markt: ‘fast to market’ zal de bilstein group blijven nastreven, door flexibel te zijn, snel te schakelen waarnaar de behoefte is. Flexibiliteit zit in het DNA van de firma. febi is sterk in rubber-metaal onderdelen, maar er is veel meer. Met meer dan 60.000 unieke artikelen groeit het assortiment elke dag, jaarlijks voegen wij zo’n 3.000 items toe aan het assortiment. Onze salesverantwoordelijke voor Nederland, Paul van Den Assem, gebruikt vaak de uitspraak: ‘We rammelen 100.000 km aan een voertuig, alles wat stuk gaat of eraf valt levert febi.’ Maar wel in de juiste kwaliteit: OE, dat is de norm. Daarom geven wij op de febi en BluePrint onderdelen steevast 3 jaar fabrieksgarantie.”

Praktijk

“Flexibel in partnerschap, dat betreft niet alleen onderdelen”, vervolgt Reinier Feith (Sales Support The Netherlands, rechts op de foto). “Sales ondersteuning in de brede zin is nodig voor de aftermarket. bilstein group investeert in kennisoverdracht. In nagenoeg alle digitale catalogi van de automaterialengrossiers deelt febi veel technische informatie, tips en uitleg over kwaliteit en montage. Daarnaast zijn er van diverse productlijnen technische trainingen beschikbaar zowel live als online. Momenteel wordt er hard gewerkt aan de lancering van de bilstein group academy, een platform waar de garagehouder straks kan inschrijven voor de trainingen die voor hem interessant zijn. Het onderdelengamma van febi betreft niet alleen auto-onderdelen, ondertussen is het pakket uitgebreid met material handling, agricultuur en kijken we zelfs naar de nautische sector. Stijn Janssens: “Wij leveren dat ene specifieke onderdeel dat een ander niet heeft, want we gaan het gesprek aan met de garagist. Onze kennis komt vanaf de vloer, we leren van elkaar, de praktijk is de beste leermeester. Waar de aftersales support bij steeds meer collega’s verdwijnt, zetten wij er juist op in. Met beide benen in de markt staan, alleen samen kom je tot oplossingen!”

Volautomatisch magazijn

Dat hun filosofie werkt is duidelijk uit het feit dat recentelijk naast het reeds volautomatische magazijn in Ennepetal, een tweede logistieke pand werd geopend in Gelsenkirchen. De omvang is hetzelfde als van vijf voetbalvelden, maar de nieuwbouw is nu al te klein. Het zegt genoeg over de successtory van febi. “Fully committed to offer the right product, in the right place, for the right price, at the right time, for the right partner!”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

febi: ‘reserveonderdelen voor de voertuigen van gisteren, vandaag en de toekomst’ - Automobielmanagement.nl

febi: ‘reserveonderdelen voor de voertuigen van gisteren, vandaag en de toekomst’

brand story

“Meer dan 175 jaar pionierschap”, zegt Sales Director BeNeLux Stijn Janssens van febi. “In 1844 is febi begonnen als fabrikant van veerbouten. Door de jaren heen heeft febi zich verder ontwikkeld tot een bedrijf met meer dan 2100 werknemers wereldwijd.”

De bilstein group (het overkoepelende merk van de productmerken: febi, SWAG en BluePrint) is leverancier van een breed scala aan onderdelen voor personen- en bedrijfsvoertuigen. “De onderdelen voor verbrandingsmotoren van voertuigen zijn belangrijk, maar onze focus ligt ook op de nieuwe markt, zowel nieuwe voertuigen als nieuwe technieken voor alternatieve brandstoffen heeft de aandacht. Wat geldt voor de huidige markt: ‘fast to market’ zal de bilstein group blijven nastreven, door flexibel te zijn, snel te schakelen waarnaar de behoefte is. Flexibiliteit zit in het DNA van de firma. febi is sterk in rubber-metaal onderdelen, maar er is veel meer. Met meer dan 60.000 unieke artikelen groeit het assortiment elke dag, jaarlijks voegen wij zo’n 3.000 items toe aan het assortiment. Onze salesverantwoordelijke voor Nederland, Paul van Den Assem, gebruikt vaak de uitspraak: ‘We rammelen 100.000 km aan een voertuig, alles wat stuk gaat of eraf valt levert febi.’ Maar wel in de juiste kwaliteit: OE, dat is de norm. Daarom geven wij op de febi en BluePrint onderdelen steevast 3 jaar fabrieksgarantie.”

Praktijk

“Flexibel in partnerschap, dat betreft niet alleen onderdelen”, vervolgt Reinier Feith (Sales Support The Netherlands, rechts op de foto). “Sales ondersteuning in de brede zin is nodig voor de aftermarket. bilstein group investeert in kennisoverdracht. In nagenoeg alle digitale catalogi van de automaterialengrossiers deelt febi veel technische informatie, tips en uitleg over kwaliteit en montage. Daarnaast zijn er van diverse productlijnen technische trainingen beschikbaar zowel live als online. Momenteel wordt er hard gewerkt aan de lancering van de bilstein group academy, een platform waar de garagehouder straks kan inschrijven voor de trainingen die voor hem interessant zijn. Het onderdelengamma van febi betreft niet alleen auto-onderdelen, ondertussen is het pakket uitgebreid met material handling, agricultuur en kijken we zelfs naar de nautische sector. Stijn Janssens: “Wij leveren dat ene specifieke onderdeel dat een ander niet heeft, want we gaan het gesprek aan met de garagist. Onze kennis komt vanaf de vloer, we leren van elkaar, de praktijk is de beste leermeester. Waar de aftersales support bij steeds meer collega’s verdwijnt, zetten wij er juist op in. Met beide benen in de markt staan, alleen samen kom je tot oplossingen!”

Volautomatisch magazijn

Dat hun filosofie werkt is duidelijk uit het feit dat recentelijk naast het reeds volautomatische magazijn in Ennepetal, een tweede logistieke pand werd geopend in Gelsenkirchen. De omvang is hetzelfde als van vijf voetbalvelden, maar de nieuwbouw is nu al te klein. Het zegt genoeg over de successtory van febi. “Fully committed to offer the right product, in the right place, for the right price, at the right time, for the right partner!”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg