WEPP laat alles merkbaar beter draaien, ook het autobedrijf

brand story

De auto van de klant premium onderhouden en zo zorgen voor een glimlach bij de berijder. Wepp helpt autobedrijven met geavanceerde additieven, reinigers en andere services. Dit klinkt misschien als marketingtaal. Toch is de filosofie van Wepp wel degelijk gebaseerd op de wetten van de techniek.

Peter Boer is een veteraan op het gebied van additieven, reinigers en smeermiddelen met inmiddels ruim 32 jaar eigen ervaring. Vanaf 2006 bedient hij samen met een team gepassioneerde franchisenemers steeds meer autobedrijven met het merk Wepp. “Wij breiden de standaard voorgeschreven onderhoudsbeurt uit met handelingen, die de klant echt merkt zodra hij of zij naar huis rijdt. De klant is met de juiste motivatie zonder meer bereid om voor deze additionele service te betalen.”Het meest letterlijke voorbeeld van een glimlach opwekken, zijn de aircobehandelingen met de producten van Wepp. “Waarom wachten met airco-onderhoud tot de ingeademde lucht al vervuild is en hierdoor muf ruikt? Dan ben je eigenlijk al te laat”, benadrukt Peter Boer. “De schimmels en bacteriën zijn dan immers al aanwezig”. Onze filosofie is dat je als autobedrijf eerder moet handelen. In dit geval ruikt de automobilist het preventieve onderhoud letterlijk, omdat onze behandelingen tevens een lekker luchtje achter laten.”

Niet ideaal

De meest populaire producten van Wepp concentreren zich rondom airco, brandstofsysteem en motor. Moderne direct ingespoten motortechniek, moderne (bio)brandstof en de Nederlandse manier van autorijden vraagt om extra onderhoud bovenop de fabrieksvoorschriften. “De Nederlandse rijomstandigheden zijn niet ideaal voor een auto. Lage snelheden, veel fileverkeer, korte afstanden, het moderne rijden, start stop-systemen… De opbouw van vervuiling gaat sneller en heviger dan in landen om ons heen. Dit zie of merk je pas als het veelal al te laat is.”

Nieuwe lijn producten

Om dit op te vangen heeft Wepp een geheel nieuwe lijn producten ontwikkeld onder de gepatenteerde naam WEPP Deposit Control Technology. Concreet adviseert Wepp jaarlijks onderhoud aan het brandstofsysteem. Net als reiniging van het motoroliecircuit vóór de verversing, eens per drie beurten. De auto van de klant wordt in de watten gelegd en de beurt wordt weer merkbaar gemaakt. Meerdere toonaangevende autogroepen en servicegerichte autobedrijven omarmen deze filosofie al jaren. “Onze additionele services zijn een vast onderdeel van hun onderhoudsdiensten en zorgen voor groene cijfers op de jaarbegroting”, benadrukt Peter Boer. “Afhankelijk van de gekozen services levert dit voor de werkplaats minimaal een additionele marge op tussen de 2500 à 5000 euro per FTE.”

Trainingen

Start je met Wepp dan wordt zowel de techneut, de werkplaatsreceptionist en de ondernemer getraind met een hands on introductietraining. Een naslagwerk met technische informatie begeleidt de monteur van probleem naar oplossing. Ook is er een telefonische helpdesk beschikbaar. “Werken met Wepp is het verhogen van de klanttevredenheid door zuinig te zijn op de techniek van de auto.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

WEPP laat alles merkbaar beter draaien, ook het autobedrijf - Automobielmanagement.nl

WEPP laat alles merkbaar beter draaien, ook het autobedrijf

brand story

De auto van de klant premium onderhouden en zo zorgen voor een glimlach bij de berijder. Wepp helpt autobedrijven met geavanceerde additieven, reinigers en andere services. Dit klinkt misschien als marketingtaal. Toch is de filosofie van Wepp wel degelijk gebaseerd op de wetten van de techniek.

Peter Boer is een veteraan op het gebied van additieven, reinigers en smeermiddelen met inmiddels ruim 32 jaar eigen ervaring. Vanaf 2006 bedient hij samen met een team gepassioneerde franchisenemers steeds meer autobedrijven met het merk Wepp. “Wij breiden de standaard voorgeschreven onderhoudsbeurt uit met handelingen, die de klant echt merkt zodra hij of zij naar huis rijdt. De klant is met de juiste motivatie zonder meer bereid om voor deze additionele service te betalen.”Het meest letterlijke voorbeeld van een glimlach opwekken, zijn de aircobehandelingen met de producten van Wepp. “Waarom wachten met airco-onderhoud tot de ingeademde lucht al vervuild is en hierdoor muf ruikt? Dan ben je eigenlijk al te laat”, benadrukt Peter Boer. “De schimmels en bacteriën zijn dan immers al aanwezig”. Onze filosofie is dat je als autobedrijf eerder moet handelen. In dit geval ruikt de automobilist het preventieve onderhoud letterlijk, omdat onze behandelingen tevens een lekker luchtje achter laten.”

Niet ideaal

De meest populaire producten van Wepp concentreren zich rondom airco, brandstofsysteem en motor. Moderne direct ingespoten motortechniek, moderne (bio)brandstof en de Nederlandse manier van autorijden vraagt om extra onderhoud bovenop de fabrieksvoorschriften. “De Nederlandse rijomstandigheden zijn niet ideaal voor een auto. Lage snelheden, veel fileverkeer, korte afstanden, het moderne rijden, start stop-systemen… De opbouw van vervuiling gaat sneller en heviger dan in landen om ons heen. Dit zie of merk je pas als het veelal al te laat is.”

Nieuwe lijn producten

Om dit op te vangen heeft Wepp een geheel nieuwe lijn producten ontwikkeld onder de gepatenteerde naam WEPP Deposit Control Technology. Concreet adviseert Wepp jaarlijks onderhoud aan het brandstofsysteem. Net als reiniging van het motoroliecircuit vóór de verversing, eens per drie beurten. De auto van de klant wordt in de watten gelegd en de beurt wordt weer merkbaar gemaakt. Meerdere toonaangevende autogroepen en servicegerichte autobedrijven omarmen deze filosofie al jaren. “Onze additionele services zijn een vast onderdeel van hun onderhoudsdiensten en zorgen voor groene cijfers op de jaarbegroting”, benadrukt Peter Boer. “Afhankelijk van de gekozen services levert dit voor de werkplaats minimaal een additionele marge op tussen de 2500 à 5000 euro per FTE.”

Trainingen

Start je met Wepp dan wordt zowel de techneut, de werkplaatsreceptionist en de ondernemer getraind met een hands on introductietraining. Een naslagwerk met technische informatie begeleidt de monteur van probleem naar oplossing. Ook is er een telefonische helpdesk beschikbaar. “Werken met Wepp is het verhogen van de klanttevredenheid door zuinig te zijn op de techniek van de auto.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg