AA-team verzekert klanten van professionele pechhulp en garages van omzet

brand story

Waar de coronapandemie voor sommige bedrijven noodgedwongen stilstand betekent, had AA-team de handen vol om die stilstand te voorkomen. En niet door meer meldingen, maar door meer geregel. Met nieuwe innovaties wordt de dienstverlening bovendien steeds verder uitgebreid.

De Covid-19 situatie heeft ook bij pechhulpverlener AA-team veel veranderd. “Afgelopen zomer waren we heel druk omdat mensen die normaal het vliegtuig pakten toch op vakantie wilden en met de auto gingen”, aldus Marry Kwekel, directeur en eigenaar van het bedrijf. Daarbij verwacht Kwekel overigens wel dat het dit jaar wat meer ‘business as usual’ wordt. “Gezien alle ontwikkelingen rond het virus verwacht ik dat de grenzen over een paar maanden weer opengaan. Dan vervallen mensen toch snel weer in oude gewoonten. De liefhebbers van vliegvakanties pakken weer het vliegtuig, terwijl de mensen die er van oudsher met de auto op uitgingen dat ook blijven doen.”

Preventief onderhoud als speerpunt

AA-team heeft preventief onderhoud als speerpunt. AA-team werkt samen met garages die gedegen onderhoud uitvoeren, waardoor de particuliere rijders volgens Kwekel gemiddeld maar eens in de 12,5 jaar pechhulp nodig hebben, waar Wegenwacht-leden eens in de drie jaar een beroep doen op deze pechhulp. Hierdoor kan een pechhulpabonnement tot wel 75 procent goedkoper zijn dan bij de ANWB. Dat leidt overigens weleens tot misverstanden. Kwekel. “Het idee is dat wij een minder product leveren omdat we goedkoper zijn, maar wij geven juist het voordeel terug aan de klant.”

Tank-app

AA-team ontwikkelt regelmatig nieuwe producten en diensten om de dienstverlening verder te verbeteren. Een voorbeeld daarvan is de tank-app. “Met onze app kun je met je mobiel de pomp aanzetten en afrekenen. Ook kan je voorkomen dat je de verkeerde brandstof tankt”, aldus Kwekel. Hulp verlenen zit overduidelijk in het bloed bij de specialist uit Zuid-Holland. Deze pechhulp wordt aangeboden via pechhulppassen of on-demand voor bedrijven. “Daarbij is het mogelijk om de pas en het alarmnummer aan te passen aan de huisstijl van het merk, de garageformule of het autoschadebedrijf.” Het hulppakket kan door garagebedrijven zelf worden samengesteld. Voor een bedrag dat tussen de 12,50 euro (regionaal) en 35 euro (Europa) per jaar ligt, is de automobilist verzekerd van professionele hulp bij pech. En de deelnemende garages zijn verzekerd van omzet, omdat de reparaties van gestrande auto’s in de werkplaatsen van de deelnemers worden uitgevoerd. Win-win, dus!

Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

AA-team verzekert klanten van professionele pechhulp en garages van omzet - Automobielmanagement.nl

AA-team verzekert klanten van professionele pechhulp en garages van omzet

brand story

Waar de coronapandemie voor sommige bedrijven noodgedwongen stilstand betekent, had AA-team de handen vol om die stilstand te voorkomen. En niet door meer meldingen, maar door meer geregel. Met nieuwe innovaties wordt de dienstverlening bovendien steeds verder uitgebreid.

De Covid-19 situatie heeft ook bij pechhulpverlener AA-team veel veranderd. “Afgelopen zomer waren we heel druk omdat mensen die normaal het vliegtuig pakten toch op vakantie wilden en met de auto gingen”, aldus Marry Kwekel, directeur en eigenaar van het bedrijf. Daarbij verwacht Kwekel overigens wel dat het dit jaar wat meer ‘business as usual’ wordt. “Gezien alle ontwikkelingen rond het virus verwacht ik dat de grenzen over een paar maanden weer opengaan. Dan vervallen mensen toch snel weer in oude gewoonten. De liefhebbers van vliegvakanties pakken weer het vliegtuig, terwijl de mensen die er van oudsher met de auto op uitgingen dat ook blijven doen.”

Preventief onderhoud als speerpunt

AA-team heeft preventief onderhoud als speerpunt. AA-team werkt samen met garages die gedegen onderhoud uitvoeren, waardoor de particuliere rijders volgens Kwekel gemiddeld maar eens in de 12,5 jaar pechhulp nodig hebben, waar Wegenwacht-leden eens in de drie jaar een beroep doen op deze pechhulp. Hierdoor kan een pechhulpabonnement tot wel 75 procent goedkoper zijn dan bij de ANWB. Dat leidt overigens weleens tot misverstanden. Kwekel. “Het idee is dat wij een minder product leveren omdat we goedkoper zijn, maar wij geven juist het voordeel terug aan de klant.”

Tank-app

AA-team ontwikkelt regelmatig nieuwe producten en diensten om de dienstverlening verder te verbeteren. Een voorbeeld daarvan is de tank-app. “Met onze app kun je met je mobiel de pomp aanzetten en afrekenen. Ook kan je voorkomen dat je de verkeerde brandstof tankt”, aldus Kwekel. Hulp verlenen zit overduidelijk in het bloed bij de specialist uit Zuid-Holland. Deze pechhulp wordt aangeboden via pechhulppassen of on-demand voor bedrijven. “Daarbij is het mogelijk om de pas en het alarmnummer aan te passen aan de huisstijl van het merk, de garageformule of het autoschadebedrijf.” Het hulppakket kan door garagebedrijven zelf worden samengesteld. Voor een bedrag dat tussen de 12,50 euro (regionaal) en 35 euro (Europa) per jaar ligt, is de automobilist verzekerd van professionele hulp bij pech. En de deelnemende garages zijn verzekerd van omzet, omdat de reparaties van gestrande auto’s in de werkplaatsen van de deelnemers worden uitgevoerd. Win-win, dus!

Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg