LKQ Fource: vierseizoenenbanden halen winterbanden in

brand story

De vierseizoenenband is inmiddels een heel aardig compromis en dat blijkt uit de verkopen: bij Fource, onderdeel van LKQ,  zien ze dat dit bandentype meer wordt verkocht dan winterbanden. Ook aan een opmars bezig zijn de speciale EV-banden, waaronder ook de silent-banden.

Bij Fource signaleren ze dat het marktaandeel van de vierseizoenenbanden steeds groter wordt. “Als klanten vierseizoenenbanden willen, dan zou dat als je er jaarlijks maximaal 15.000 kilometer mee rijdt en niet op wintersport gaat best een optie kunnen zijn”, aldus Chris van Soest, bandenspecialist bij de onderdelenleverancier. “De vierseizoenenbanden zijn weliswaar een compromis, maar ze zijn in de afgelopen jaren stukken beter geworden en dus wel  een goed compromis. Wij raden berijders aan om bij temperaturen onder de 7 graden Celsius op winterbanden of vierseizoenenbanden te rijden, vanwege de betere grip en waterafvoer.”

Silent-banden

Ook zien ze bij Fource dat de silent-banden voor EV’s alsmaar populairder worden, niet zo vreemd natuurlijk gezien de stijgende EV-verkopen. “Dit type banden is voorzien van een speciale schuimlaag om de geluidsproductie te verminderen”, aldus Van Soest. “Ook zijn ze voorzien van een lager profiel. Waar nieuwe banden gewoonlijk een profieldiepte van 7 millimeter hebben, is dat bij deze banden 6 of 6,5 millimeter om een lagere rolweerstand te krijgen.”

Slijten

Je zou denken dat ze daardoor ook sneller versleten zijn, maar volgens Van Soest valt dat mee. “Michelin bijvoorbeeld maakt gebruik van technologie die ervoor zorgt dat je veilig kunt doorrijden tot de minimale profieldiepte is bereikt. Wel hebben EV-banden een wat hogere slijtage omdat EV’s nu eenmaal onmiddellijk een hoog koppel leveren bij het wegrijden.” Sowieso ziet Van Soest de trend dat de standaardwielen van automodellen steeds groter worden. Waar dat 15 of 16 inch was, is dat nu 18 of 19 inch.

Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

LKQ Fource: vierseizoenenbanden halen winterbanden in - Automobielmanagement.nl

LKQ Fource: vierseizoenenbanden halen winterbanden in

brand story

De vierseizoenenband is inmiddels een heel aardig compromis en dat blijkt uit de verkopen: bij Fource, onderdeel van LKQ,  zien ze dat dit bandentype meer wordt verkocht dan winterbanden. Ook aan een opmars bezig zijn de speciale EV-banden, waaronder ook de silent-banden.

Bij Fource signaleren ze dat het marktaandeel van de vierseizoenenbanden steeds groter wordt. “Als klanten vierseizoenenbanden willen, dan zou dat als je er jaarlijks maximaal 15.000 kilometer mee rijdt en niet op wintersport gaat best een optie kunnen zijn”, aldus Chris van Soest, bandenspecialist bij de onderdelenleverancier. “De vierseizoenenbanden zijn weliswaar een compromis, maar ze zijn in de afgelopen jaren stukken beter geworden en dus wel  een goed compromis. Wij raden berijders aan om bij temperaturen onder de 7 graden Celsius op winterbanden of vierseizoenenbanden te rijden, vanwege de betere grip en waterafvoer.”

Silent-banden

Ook zien ze bij Fource dat de silent-banden voor EV’s alsmaar populairder worden, niet zo vreemd natuurlijk gezien de stijgende EV-verkopen. “Dit type banden is voorzien van een speciale schuimlaag om de geluidsproductie te verminderen”, aldus Van Soest. “Ook zijn ze voorzien van een lager profiel. Waar nieuwe banden gewoonlijk een profieldiepte van 7 millimeter hebben, is dat bij deze banden 6 of 6,5 millimeter om een lagere rolweerstand te krijgen.”

Slijten

Je zou denken dat ze daardoor ook sneller versleten zijn, maar volgens Van Soest valt dat mee. “Michelin bijvoorbeeld maakt gebruik van technologie die ervoor zorgt dat je veilig kunt doorrijden tot de minimale profieldiepte is bereikt. Wel hebben EV-banden een wat hogere slijtage omdat EV’s nu eenmaal onmiddellijk een hoog koppel leveren bij het wegrijden.” Sowieso ziet Van Soest de trend dat de standaardwielen van automodellen steeds groter worden. Waar dat 15 of 16 inch was, is dat nu 18 of 19 inch.

Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg