R&W Batterijen: nauwe samenwerking met OE-leverancier

brand story

Er zijn partijen die al dan niet onder een private label accu’s leveren, maar auto-eigenaren hebben vaak geen idee wat voor accu er in hun auto wordt gemonteerd, het kwaliteitsniveau is immers niet te zien. R&W Batterijen haalt zijn accu’s rechtstreeks van een betrouwbare Europese accufabrikant die ook aan autofabrikanten levert.

Op het oog lijken alle accu’s op elkaar, maar dat neemt niet weg dat de onderlinge verschillen groot zijn. “Het probleem is dat de gemiddelde klant niet ziet of het om A- of B-kwaliteit gaat”, aldus communicatiemedewerkster Kinza Le Roux. “Wij halen onze accu’s rechtstreeks van een gerenommeerde Europese fabrikant die OE-kwaliteit levert, ook aan autofabrikanten als Volkswagen en Volvo,” vult verkoopleider Wilfred Bosman aan. Het familiebedrijf levert zijn accu’s onder het fabrieksmerk TAB Batteries. “Bij veel private labels hebben mensen geen idee waar die accu’s eigenlijk vandaan komen, ze komen zelfs bij verschillende leveranciers vandaan. Bij ons is de herkomst duidelijk,” aldus Bosman.

Verschil maken

Met dit constante kwaliteitsniveau wil het familiebedrijf het verschil maken. “Eind van het jaar nemen we een nieuwe webportal in gebruik, zodat we onze klanten ook digitaal beter kunnen bedienen. Ook hebben we dit jaar een nieuwe vestiging in Lijnden geopend,” aldus Le Roux. “In 2019 hebben we al een extra vestiging in Dordrecht geopend. Uiteindelijk streven we naar meerdere vestigingen verspreid over het hele land.” “Doordat we zo dicht bij onze klanten zitten, is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een kleiner aantal accu’s te leveren”, vertelt Bosman. “We willen met partijen samenwerking in hun regio.” Le Roux voegt daaraan toe dat het bedrijf door het hele land servicemonteurs en verkopers heeft. “We zijn in bredere zin specialisten in oplossingen voor energievraagstukken. Zo leveren we niet alleen accu’s, maar ook laadstations en laders onder de merknaam Fronius. Ook bieden we de mogelijkheid om onderhoudscontracten bij ons af te sluiten, zodat de klant de efficiency van hun interne transport kan behouden.’’

Ook 12V-accu’s nodig in EV’s

Bij R&W zien ze de vraag verschuiven naar AGM-startaccu’s. Bosman: “Dat accutype gaat weliswaar drie keer langer mee, maar als er een technische storing optreedt, zal je toch de oorzaak moeten achterhalen. En daar kunnen wij bij helpen.” Dat oplossingsgerichte werken is een speerpunt van het bedrijf. “We gaan niet voor de snelle winst en leveren gelijk een nieuwe accu, we kijken ook naar de oorzaak,” aldus Le Roux. “Bij nieuwe klanten streven we er ook niet gelijk naar het totaalpakket te gaan leveren, we willen eerst onze kennis op ze overbrengen. Ze ervaren ons als betrouwbaar, wat vervolgens de retentieratio verhoogd,” stelt Bosman. Hoewel de 12V-accu’s in EV’s minder hard hoeven te werken omdat ze nu eenmaal geen motor hoeven te starten, verwacht Bosman niet dat de vraag naar accu’s sterk zal teruglopen. “Het zou kunnen dat ze een paar jaar langer meegaan in EV’s, maar het is afwachten hoe dat loopt. De vraag naar accu’s zal blijven bestaan.”

Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over
R&W Batterijen: nauwe samenwerking met OE-leverancier - Automobielmanagement.nl

R&W Batterijen: nauwe samenwerking met OE-leverancier

brand story

Er zijn partijen die al dan niet onder een private label accu’s leveren, maar auto-eigenaren hebben vaak geen idee wat voor accu er in hun auto wordt gemonteerd, het kwaliteitsniveau is immers niet te zien. R&W Batterijen haalt zijn accu’s rechtstreeks van een betrouwbare Europese accufabrikant die ook aan autofabrikanten levert.

Op het oog lijken alle accu’s op elkaar, maar dat neemt niet weg dat de onderlinge verschillen groot zijn. “Het probleem is dat de gemiddelde klant niet ziet of het om A- of B-kwaliteit gaat”, aldus communicatiemedewerkster Kinza Le Roux. “Wij halen onze accu’s rechtstreeks van een gerenommeerde Europese fabrikant die OE-kwaliteit levert, ook aan autofabrikanten als Volkswagen en Volvo,” vult verkoopleider Wilfred Bosman aan. Het familiebedrijf levert zijn accu’s onder het fabrieksmerk TAB Batteries. “Bij veel private labels hebben mensen geen idee waar die accu’s eigenlijk vandaan komen, ze komen zelfs bij verschillende leveranciers vandaan. Bij ons is de herkomst duidelijk,” aldus Bosman.

Verschil maken

Met dit constante kwaliteitsniveau wil het familiebedrijf het verschil maken. “Eind van het jaar nemen we een nieuwe webportal in gebruik, zodat we onze klanten ook digitaal beter kunnen bedienen. Ook hebben we dit jaar een nieuwe vestiging in Lijnden geopend,” aldus Le Roux. “In 2019 hebben we al een extra vestiging in Dordrecht geopend. Uiteindelijk streven we naar meerdere vestigingen verspreid over het hele land.” “Doordat we zo dicht bij onze klanten zitten, is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een kleiner aantal accu’s te leveren”, vertelt Bosman. “We willen met partijen samenwerking in hun regio.” Le Roux voegt daaraan toe dat het bedrijf door het hele land servicemonteurs en verkopers heeft. “We zijn in bredere zin specialisten in oplossingen voor energievraagstukken. Zo leveren we niet alleen accu’s, maar ook laadstations en laders onder de merknaam Fronius. Ook bieden we de mogelijkheid om onderhoudscontracten bij ons af te sluiten, zodat de klant de efficiency van hun interne transport kan behouden.’’

Ook 12V-accu’s nodig in EV’s

Bij R&W zien ze de vraag verschuiven naar AGM-startaccu’s. Bosman: “Dat accutype gaat weliswaar drie keer langer mee, maar als er een technische storing optreedt, zal je toch de oorzaak moeten achterhalen. En daar kunnen wij bij helpen.” Dat oplossingsgerichte werken is een speerpunt van het bedrijf. “We gaan niet voor de snelle winst en leveren gelijk een nieuwe accu, we kijken ook naar de oorzaak,” aldus Le Roux. “Bij nieuwe klanten streven we er ook niet gelijk naar het totaalpakket te gaan leveren, we willen eerst onze kennis op ze overbrengen. Ze ervaren ons als betrouwbaar, wat vervolgens de retentieratio verhoogd,” stelt Bosman. Hoewel de 12V-accu’s in EV’s minder hard hoeven te werken omdat ze nu eenmaal geen motor hoeven te starten, verwacht Bosman niet dat de vraag naar accu’s sterk zal teruglopen. “Het zou kunnen dat ze een paar jaar langer meegaan in EV’s, maar het is afwachten hoe dat loopt. De vraag naar accu’s zal blijven bestaan.”

Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over