Autodistribution: kennis delen is basis voor succesvol partnerschap

brand story

Dat de rol van een onderdelendistributeur veel verder gaat dan het leveren van onderdelen aan een grossier, is wel duidelijk als we naar het dienstenpakket van Autodistribution kijken. Zo staat Autodistribution Nederland niet alleen de grossier, maar ook de garageklanten van de grossier bij met aanvullende diensten. Een onmisbare dienst voor de garagist is praktische technische informatie.

Het feit dat Grup Eina internationaal actief is heeft als groot voordeel dat er heel veel informatie voorhanden is wat betreft de zaken die spelen in de markt. “We anticiperen op de behoefte uit de markt en kijken bijvoorbeeld met betrekking tot trainingen gericht naar de technische vragen die bij ons op andere kanalen binnenkomen,” aldus Maikel Maan, automotive trainer bij Grup Eina. “We beschikken over een hele grote eigen database, aangevuld met OEM-gegevens en de kennis die in de groep voorhanden is,” vult concept support manager Hanno Brinkman aan. “Techniek vormt een belangrijk onderdeel van ons garage-supportpakket, waarmee we de garagist in de dagelijkse praktijk ondersteunen. Denk daarbij aan toegang tot OEM-data zoals onderhoudsgegevens, reparatiehandleidingen, elektrische schema’s en technische trainingen, het ter beschikking stellen van speciale gereedschappen die garages maar af en toe nodig hebben of diagnose op afstand. Het is dit totaalpakket dat het verschil maakt. “Je kunt wel iemand trainen om op een bepaalde manier een diagnose te stellen, maar je hebt ook informatie en schema’s nodig. Ook biedt Autodistribution de garagisten de mogelijkheid om online vragen te stellen, waarbij de internationale schaalgrootte wederom een voordeel is omdat de meeste problemen al weleens aan bod zijn gekomen.”

Toegang tot alle fabriekssystemen

Autodistribution heeft net als merkdealers toegang tot alle fabriekssystemen, zodat de garagisten op de hoogte gesteld kan worden van eventuele terugroepacties, zodat ze niet onnodig gaan zoeken naar een probleem waarvoor al een oplossing is. “Het is van groot belang dat de werkplaatsefficiency zo hoog mogelijk is,” aldus Brinkman. “Een diagnose stellen kost immers een hoop tijd, en die tijd kun je nooit volledig doorberekenen aan de klant.” Er worden ook technische bulletins gedeeld van veel voorkomende problemen waarin de oplossing stapsgewijs worden uitgelegd. “Ook daardoor hoeft er in de werkplaats minder lang te worden gezocht,” stelt Brinkman. “Onze module TechRemote maakt diagnosticeren op afstand mogelijk, waarbij tegenwoordig ook vele software-updates uitgevoerd kunnen worden. Dat heeft als voordeel dat de auto in de eigen werkplaats kan blijven.”

Online en op locatie

De TechTrainingen worden bij de eigen Autodistribution-grossier gegeven. Dat maakt de afstand kort en de drempel voor deelname laag. “We zijn heel blij dat er weer fysiek getraind kan worden. Met onze geprepareerde autos waarop vele storingen zijn ingebouwd bieden we een unieke combinatie van theorie en praktijk. Monteurs zijn doeners die dingen willen vastpakken en willen samenwerken om problemen op te lossen. Dan blijft het beter hangen,” aldus Maikel Maan.

Reageren
500 tekens over
Autodistribution: kennis delen is basis voor succesvol partnerschap - Automobielmanagement.nl

Autodistribution: kennis delen is basis voor succesvol partnerschap

brand story

Dat de rol van een onderdelendistributeur veel verder gaat dan het leveren van onderdelen aan een grossier, is wel duidelijk als we naar het dienstenpakket van Autodistribution kijken. Zo staat Autodistribution Nederland niet alleen de grossier, maar ook de garageklanten van de grossier bij met aanvullende diensten. Een onmisbare dienst voor de garagist is praktische technische informatie.

Het feit dat Grup Eina internationaal actief is heeft als groot voordeel dat er heel veel informatie voorhanden is wat betreft de zaken die spelen in de markt. “We anticiperen op de behoefte uit de markt en kijken bijvoorbeeld met betrekking tot trainingen gericht naar de technische vragen die bij ons op andere kanalen binnenkomen,” aldus Maikel Maan, automotive trainer bij Grup Eina. “We beschikken over een hele grote eigen database, aangevuld met OEM-gegevens en de kennis die in de groep voorhanden is,” vult concept support manager Hanno Brinkman aan. “Techniek vormt een belangrijk onderdeel van ons garage-supportpakket, waarmee we de garagist in de dagelijkse praktijk ondersteunen. Denk daarbij aan toegang tot OEM-data zoals onderhoudsgegevens, reparatiehandleidingen, elektrische schema’s en technische trainingen, het ter beschikking stellen van speciale gereedschappen die garages maar af en toe nodig hebben of diagnose op afstand. Het is dit totaalpakket dat het verschil maakt. “Je kunt wel iemand trainen om op een bepaalde manier een diagnose te stellen, maar je hebt ook informatie en schema’s nodig. Ook biedt Autodistribution de garagisten de mogelijkheid om online vragen te stellen, waarbij de internationale schaalgrootte wederom een voordeel is omdat de meeste problemen al weleens aan bod zijn gekomen.”

Toegang tot alle fabriekssystemen

Autodistribution heeft net als merkdealers toegang tot alle fabriekssystemen, zodat de garagisten op de hoogte gesteld kan worden van eventuele terugroepacties, zodat ze niet onnodig gaan zoeken naar een probleem waarvoor al een oplossing is. “Het is van groot belang dat de werkplaatsefficiency zo hoog mogelijk is,” aldus Brinkman. “Een diagnose stellen kost immers een hoop tijd, en die tijd kun je nooit volledig doorberekenen aan de klant.” Er worden ook technische bulletins gedeeld van veel voorkomende problemen waarin de oplossing stapsgewijs worden uitgelegd. “Ook daardoor hoeft er in de werkplaats minder lang te worden gezocht,” stelt Brinkman. “Onze module TechRemote maakt diagnosticeren op afstand mogelijk, waarbij tegenwoordig ook vele software-updates uitgevoerd kunnen worden. Dat heeft als voordeel dat de auto in de eigen werkplaats kan blijven.”

Online en op locatie

De TechTrainingen worden bij de eigen Autodistribution-grossier gegeven. Dat maakt de afstand kort en de drempel voor deelname laag. “We zijn heel blij dat er weer fysiek getraind kan worden. Met onze geprepareerde autos waarop vele storingen zijn ingebouwd bieden we een unieke combinatie van theorie en praktijk. Monteurs zijn doeners die dingen willen vastpakken en willen samenwerken om problemen op te lossen. Dan blijft het beter hangen,” aldus Maikel Maan.

Reageren
500 tekens over