MARKT.NL Halfmiljoen auto’s komt in beeld

Ondanks de wat tegenvallende hoeveelheid meiafleveringen liggen de autoverkopen in ons land goed op koers. IJs en weder dienende zit een eindniveau van vijfhonderdduizend stuks er dit jaar wel in.

Tot en met mei stegen de verkopen namelijk met 2,2 procent, tegenover een ‘stijgingstarget’ van drie procent. Toch beleven de twee grootste merken – Volkswagen en Opel – nog maar weinig plezier aan deze marktopleving, een royale min is voor deze Duitse merken de oogst van vijf maanden werken. Voor veel kwakkelende merken – zoals Peugeot, Citroën en Fiat – gaat de zon dit jaar weer wat schijnen. Het bronzen Toyota gaat in haar eentje onverdroten voort op de eenzame weg omhoog.

Quote 500
Tegenover de successen van de Louwman-Groep staan de worstelingen van de importschappen van die andere particuliere importeurs, Kroymans en Autobinck. Waar zowel Toyota, Lexus en Suzuki de positie van Evert Louwman in de Quote-500 verder oppoetsten, hebben de collega-rijkaards het een stuk moeilijker. Bij Kroymans is het hommeles bij Saab, SsangYong, Cadillac en Hummer. Kia groeit maar nèt iets boven de markt, alleen Alfa Romeo doet het – met dank aan de nieuwe 159 – duidelijk beter, maar ook daar zit men nog royaal onder het veel aplomb geannonceerde marktaandeel. AutoBinck ziet haar Nederlandse afzet van Hyundai en (vooral) Mazda dalen, terwijl ook de Smart-dealerschappen op dit moment weinig goed te rapporteren hebben. De grootste (relatieve) stijging in de markt wordt genoteerd door het sympathieke Lada dat met de nieuwe Kalina een goede troef in handen lijkt te hebben. Want, budgetauto’s zijn in!

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

MARKT.NL Halfmiljoen auto’s komt in beeld - Automobielmanagement.nl

MARKT.NL Halfmiljoen auto’s komt in beeld

Ondanks de wat tegenvallende hoeveelheid meiafleveringen liggen de autoverkopen in ons land goed op koers. IJs en weder dienende zit een eindniveau van vijfhonderdduizend stuks er dit jaar wel in.

Tot en met mei stegen de verkopen namelijk met 2,2 procent, tegenover een ‘stijgingstarget’ van drie procent. Toch beleven de twee grootste merken – Volkswagen en Opel – nog maar weinig plezier aan deze marktopleving, een royale min is voor deze Duitse merken de oogst van vijf maanden werken. Voor veel kwakkelende merken – zoals Peugeot, Citroën en Fiat – gaat de zon dit jaar weer wat schijnen. Het bronzen Toyota gaat in haar eentje onverdroten voort op de eenzame weg omhoog.

Quote 500
Tegenover de successen van de Louwman-Groep staan de worstelingen van de importschappen van die andere particuliere importeurs, Kroymans en Autobinck. Waar zowel Toyota, Lexus en Suzuki de positie van Evert Louwman in de Quote-500 verder oppoetsten, hebben de collega-rijkaards het een stuk moeilijker. Bij Kroymans is het hommeles bij Saab, SsangYong, Cadillac en Hummer. Kia groeit maar nèt iets boven de markt, alleen Alfa Romeo doet het – met dank aan de nieuwe 159 – duidelijk beter, maar ook daar zit men nog royaal onder het veel aplomb geannonceerde marktaandeel. AutoBinck ziet haar Nederlandse afzet van Hyundai en (vooral) Mazda dalen, terwijl ook de Smart-dealerschappen op dit moment weinig goed te rapporteren hebben. De grootste (relatieve) stijging in de markt wordt genoteerd door het sympathieke Lada dat met de nieuwe Kalina een goede troef in handen lijkt te hebben. Want, budgetauto’s zijn in!

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding