De bolidebouwer stelt verder dat het derde kwartaal een operationeel verlies zal opleveren. In deze periode produceerde en verkocht Spyker zeven sportauto’s. Daarmee komt het totaal verkochte wagens over de eerste negen maanden van 2007 op 24. Spyker ondervond in de afgelopen nog steeds de nadelen van zijn krappe kaspositie, waardoor toeleveranciers geen auto-onderdelen wilden leveren en de eisten dat Spyker eerst vooruitbetaalde.

Vijf nieuwe dealers
Hans Hugenholtz, interim-bestuursvoorzitter van Spyker, stelde dat het de planning is in het vierde kwartaal ‘zeker’ twintig auto’s te verkopen. Over het aantal ontvangen orders wilde hij evenwel niets loslaten. Spyker voert op dit moment gesprekken met vijf dealers, verspreid over de hele wereld. Dit biedt volgens de onderneming kansen om ook op een nieuw continent auto’s te verkopen. Welk werelddeel dit is, wil de woordvoerder niet zeggen. Op dit moment is Spyker vertegenwoordigd in Noord-Amerika, het Midden- en Verre Oosten en Europa. Ondertussen heeft voormalige bestuursvoorzitter en oprichter
Victor Muller 54.051 aandelen Spyker verkocht. Dit blijkt uit meldingen in het kader van de Wet Melding Zeggenschap in ter beurze genoteerde vennootschappen. Muller verkocht op 8 november 23.051 aandelen tegen een waarde van euro 3,37 per aandeel. Op 9 november verkocht hij 31.000 aandelen tegen een waarde van euro 3,23 per aandeel. Na de verkopen houdt hij nog 774.920 gewone aandelen over en 59.782 opties. Muller had volgens een laatste melding van 19 juli 2007 een belang van 14,81% in Spyker . Hij trad op 21 mei 2007 terug als bestuursvoorzitter van Spyker.

Staakt-het-vuren TomTom en Garmin
TomTom wilde half november niet speculeren op een eventuele verhoging van zijn bod op Tele Atlas als de Amerikaanse concurrent Garmin het huidige bod van euro 30 zou overtreffen. Dat heeft operatief directeur van TomTom Alexander Ribbink onlangs laten weten. "Als grootste aandeelhouder en klant van Tele Atlas hebben wij een waanzinnig goed bod neergelegd. Dit bod gaan wij niet verhogen." Op de vraag of de onderneming zijn huidige belang van 28,3% in de maker van digitale kaarten verder uitbreidt, ging hij niet in. "‘Maar je begrijpt dat zolang de koers boven de euro 30 beweegt, het niet logisch is om aandelen in te kopen." De beide kemphanen, TomTom en Garmin, hebben ondertussen alle patentzaken geschikt. Het gaat daarbij om zaken in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en in de VS in Wisconsin en Texas.