De verkoop van nieuwe auto’s in Europa blijft dalen. In november 2010 werden 1,07 miljoen nieuwe auto’s verkocht, 7,1 procent minder dan in diezelfde maand een jaar geleden. Van januari tot november werden in totaal 12,7 miljoen auto’s verkocht, een daling van 5,1 procent vergeleken met diezelfde periode in 2009. 
Vooral in Duitsland daalden de verkoopcijfers over de eerste tien maanden dit jaar fors. Daar werden 25,2 procent minder auto’s verkocht dan een jaar eerder. In Spanje en Groot-Brittannië lagen de verkopen weer iets boven die van een jaar geleden. Het aantal verkochte auto’s steeg daar met respectievelijk 5,9 en 3,4 procent. Nederland behoort tot de landen met een ruime plus. Tussen januari en november werden 472.891 nieuwe auto’s geregistreerd, 24,7 procent meer dan een jaar eerder. De grootste stijging was in Ierland te zien, waar in die periode 54 procent meer auto’s werden verkocht.
Premiummerken in herstel De premiummerken herstellen zich uitstekend. Vorig jaar konden zij amper profiteren van de slooppremie , nu nemen zij revanche. Voorop gaat BMW en diens dochter Mini. Beiden merken deden in november prima zaken. Mercedes-Benz heeft ook een goede novembermaand achter de rug, maar dochter Smart merkte opnieuw dat Europa uitgekeken is op de Fortwo, facelift of niet. 
Audi moest ondanks de komst van de A1 genoegen nemen met de bronzen premiumplak en dat is een ronduit tegenvallend resultaat. Het Zweedse premiummerk Volvo had in november wel de wind in de zeilen en hetzelfde geldt voor Land Rover. Alfa Romeo heeft dankzij de nieuwe Giulietta de opgaande lijn weer te pakken. Opvallend is dat Jaguar geen plus laat zien. Dit komt omdat de XF aan een facelift toe is en omdat de wel erg theatraal vormgegeven XJ niet aanslaat in Europa. Verder zien we een verder wegkwijnende Chryslerdivisie en een zwak presterend Lexus.