Marketingondersteuning kern AD Autobedrijf

AD Autobedrijf is het werkplaatsconcept van AD Benelux dat inzet op garagisten die de vrijheid van soft franchise prefereren. Ondersteuning is dan ook vooral gericht op marketingactiviteiten. Niet alleen de traditionele media staan centraal, ook nieuwe internetinitiatieven worden op de voet gevolgd. “Een dienst als Carsom kan voor onze franchisenemers grote kansen bieden.”

Marketingondersteuning kern AD Autobedrijf

Het AD Autobedrijf is vanouds een soft franchise. Wie zich AD Autobedrijf mag noemen wordt niet in een keurslijf gedwongen, maar kan naar eigen inzicht gebruikmaken van de kennis en ervaring die een internationaal opererende distributeur als ADN te bieden heeft.

Uiteraard zijn er bepaalde voorwaarden, zoals de huisstijl en uitstraling van het pand. Maar verder kan men min of meer naar eigen inzicht uit de gereedschapskist van ADN putten, legt Ton Sieljes uit, Formule Manager AD Autobedrijf. ‘In die gereedschapskist zitten standaard onder meer technische informatie op basis van Aldoc-AIS, een professionele website, online offerte- en afspraakmogelijkheden, samenwerking met regionale AD Autobedrijven, de AD-marketingmodule voor regionale activiteiten en interessante inkoopvoorwaarden van zowel budget- als merkonderdelen. Daarnaast zijn er extra diensten zoals technische trainingen naar behoefte."

Modulaire aanpak

Dat AD Autobedrijf soft franchise is, gaat ADN de komende tijd verder uitdragen. Met verschillende campagnes wordt de formule duidelijker gepositioneerd. Centraal in deze campagnes staat het motto ‘Baas in eigen werkplaats.’ "We komen niet vertellen hoe je een autobedrijf moet runnen maar bieden als fullserviceconcept wel waar nodig de nodige ondersteuning. Weinig verplichtingen, heel veel mogelijkheden."

Sieljes benadrukt dat het concept van AD Autobedrijf een beroep doet op het ondernemerschap en de zelfredzaamheid van de garagist. Het is een andere benadering dan de nieuwe formule van ADN, CarProf, waarbij juist analyse van omzetgegevens en rendementsverbetering centraal staan. "Beide formules hebben een andere insteek en zijn er voor verschillende doelgroepen. Zo zitten we elkaar niet in de weg."

Carsom

Ondersteuning vanuit ADN voor aangesloten bedrijven wordt vooral geleverd in de vorm van marketingactiviteiten. "Onze garagisten weten goed hoe ze een winstgevend bedrijf moeten leiden. Met de marketingtools van ADN zorgen ze dat dat zo blijft." Om ook in de toekomst de werkplaats gevuld te houden en winstgevend te blijven, is het volgens Sieljes van belang kien te zijn op nieuwe ontwikkelingen. "Neem bijvoorbeeld de opkomst van intermediairs op het web zoals Carsom, waarmee we inmiddels een samenwerkingsverband hebben. Deze intermediairs zijn het logische gevolg van het feit dat consumenten steeds vaker hun zaken online uitzoeken. Tegenwoordig is alles transparant en consumenten verwachten dat ook van garagebedrijven. Online offertes aanvragen voor onderhoud en reparaties hoort daar net zo goed bij. Dat betekent dat je als autobedrijf niet alleen meedoet, maar ook snel reageert als er een aanvraag binnenkomt. Deelname aan Carsom is onderdeel van onze extra diensten aan autobedrijven, en wij zullen de franchisenemers bij de transitie helpen naar meer klantgericht denken en handelen."

AD Autobedrijf biedt zijn cliënten 24 maanden internationale garantie op reparaties (onderdelen én arbeidsloon). Carprof biedt dit op nationaal niveau.

Ruimte voor groei

Afgelopen voorjaar introduceerde ADN het werkplaatsconcept CarProf, dat naar landelijke dekking moet groeien. Ook voor AD Autobedrijf – 125 franchisenemers – ziet Formule Manager Ton Sieljes nog ruimte. De aanwas moet vooral komen van universelen, ex-dealers, erkend reparateurs en andere autobedrijven die nog niet bij een werkplaatsconcept zitten. "Dit zijn ondernemers die hun zaken goed op orde hebben maar zich tegelijkertijd realiseren dat ze op termijn de ondersteuning van een internationale distributeur goed kunnen gebruikten om de werkplaats gevuld te houden."

 

 

Marketingondersteuning kern AD Autobedrijf - Automobielmanagement.nl

Marketingondersteuning kern AD Autobedrijf

AD Autobedrijf is het werkplaatsconcept van AD Benelux dat inzet op garagisten die de vrijheid van soft franchise prefereren. Ondersteuning is dan ook vooral gericht op marketingactiviteiten. Niet alleen de traditionele media staan centraal, ook nieuwe internetinitiatieven worden op de voet gevolgd. “Een dienst als Carsom kan voor onze franchisenemers grote kansen bieden.”

Marketingondersteuning kern AD Autobedrijf

Het AD Autobedrijf is vanouds een soft franchise. Wie zich AD Autobedrijf mag noemen wordt niet in een keurslijf gedwongen, maar kan naar eigen inzicht gebruikmaken van de kennis en ervaring die een internationaal opererende distributeur als ADN te bieden heeft.

Uiteraard zijn er bepaalde voorwaarden, zoals de huisstijl en uitstraling van het pand. Maar verder kan men min of meer naar eigen inzicht uit de gereedschapskist van ADN putten, legt Ton Sieljes uit, Formule Manager AD Autobedrijf. ‘In die gereedschapskist zitten standaard onder meer technische informatie op basis van Aldoc-AIS, een professionele website, online offerte- en afspraakmogelijkheden, samenwerking met regionale AD Autobedrijven, de AD-marketingmodule voor regionale activiteiten en interessante inkoopvoorwaarden van zowel budget- als merkonderdelen. Daarnaast zijn er extra diensten zoals technische trainingen naar behoefte."

Modulaire aanpak

Dat AD Autobedrijf soft franchise is, gaat ADN de komende tijd verder uitdragen. Met verschillende campagnes wordt de formule duidelijker gepositioneerd. Centraal in deze campagnes staat het motto ‘Baas in eigen werkplaats.’ "We komen niet vertellen hoe je een autobedrijf moet runnen maar bieden als fullserviceconcept wel waar nodig de nodige ondersteuning. Weinig verplichtingen, heel veel mogelijkheden."

Sieljes benadrukt dat het concept van AD Autobedrijf een beroep doet op het ondernemerschap en de zelfredzaamheid van de garagist. Het is een andere benadering dan de nieuwe formule van ADN, CarProf, waarbij juist analyse van omzetgegevens en rendementsverbetering centraal staan. "Beide formules hebben een andere insteek en zijn er voor verschillende doelgroepen. Zo zitten we elkaar niet in de weg."

Carsom

Ondersteuning vanuit ADN voor aangesloten bedrijven wordt vooral geleverd in de vorm van marketingactiviteiten. "Onze garagisten weten goed hoe ze een winstgevend bedrijf moeten leiden. Met de marketingtools van ADN zorgen ze dat dat zo blijft." Om ook in de toekomst de werkplaats gevuld te houden en winstgevend te blijven, is het volgens Sieljes van belang kien te zijn op nieuwe ontwikkelingen. "Neem bijvoorbeeld de opkomst van intermediairs op het web zoals Carsom, waarmee we inmiddels een samenwerkingsverband hebben. Deze intermediairs zijn het logische gevolg van het feit dat consumenten steeds vaker hun zaken online uitzoeken. Tegenwoordig is alles transparant en consumenten verwachten dat ook van garagebedrijven. Online offertes aanvragen voor onderhoud en reparaties hoort daar net zo goed bij. Dat betekent dat je als autobedrijf niet alleen meedoet, maar ook snel reageert als er een aanvraag binnenkomt. Deelname aan Carsom is onderdeel van onze extra diensten aan autobedrijven, en wij zullen de franchisenemers bij de transitie helpen naar meer klantgericht denken en handelen."

AD Autobedrijf biedt zijn cliënten 24 maanden internationale garantie op reparaties (onderdelen én arbeidsloon). Carprof biedt dit op nationaal niveau.

Ruimte voor groei

Afgelopen voorjaar introduceerde ADN het werkplaatsconcept CarProf, dat naar landelijke dekking moet groeien. Ook voor AD Autobedrijf – 125 franchisenemers – ziet Formule Manager Ton Sieljes nog ruimte. De aanwas moet vooral komen van universelen, ex-dealers, erkend reparateurs en andere autobedrijven die nog niet bij een werkplaatsconcept zitten. "Dit zijn ondernemers die hun zaken goed op orde hebben maar zich tegelijkertijd realiseren dat ze op termijn de ondersteuning van een internationale distributeur goed kunnen gebruikten om de werkplaats gevuld te houden."