BusyMark: online tool maakt bestellen drukwerk eenvoudig

Meer doen met minder mensen – die trend ziet directeur Ed van Craaikamp als hij vanuit BusyMark de markt aanschouwt. Tegelijkertijd wordt versterken van de merkbeleving bij klanten steeds belangrijker. Een nieuwe online tool helpt om beide doelen te realiseren.

Online tool maakt bestellen van drukwerk eenvoudiger

BusyMark is in Nederland marktleider in planningoplossingen voor autobedrijven, maar is vooral bekend als huisstijlspecialist. Een consequent gebruik van die huisstijl is cruciaal voor een optimale klantbeleving, weet Van Craaikamp. "Klanten hebben een bepaald beeld van een automerk. Daar hoort een gevoel bij, een verwachtingspatroon als de klant het dealerbedrijf binnenstapt. Het kan dan gaan om details. Een logo dat consistent wordt gebruikt, een banner die tot de verbeelding spreekt, een koffiekopje dat de merkwaarden uitstraalt. Feitelijk alles wat de merkbeleving in een showroom kan versterken. Wanneer niet aan dat patroon voldaan wordt, kan een verkoop afketsen."

Internettool

Consistent je merk uitdragen levert uiteindelijk veel op, stelt Van Craaikamp. De merkwaarde moet daarom onderscheidend zijn, geloofwaardig en relevant. "Het imago van je bedrijf staat of valt niet alleen met de kwaliteit van je dienstverlening, maar vooral ook met de kwaliteit van je communicatie. Een consequent doorgevoerde huisstijl in alle communicatie-uitingen laat zien dat je op de details let. Klanten vinden dat belangrijk."

Om autobedrijven hierbij te ondersteunen, is er nu een internettool beschikbaar om conform de huisstijlvoorwaarden van de importeur alle communicatie-uitingen op te maken. Dat gaat van enveloppen, briefpapier en visitekaartjes tot plankaartjes, werkplaatsorders en bandenlabels. Dit gaat de garagist veel tijd en moeite besparen, denkt Van Craaikamp. "Nu zie je nog vaak dat de secretaresse of de chef werkplaats afzonderlijk bezig is met het bestellen van items. Hier valt echt winst te halen door het online te doen en te automatiseren op basis van centrale afspraken."

Switch

De switch naar online is een belangrijke geweest – niet alleen voor de huisstijlen maar ook voor commercieel drukwerk, merkt Van Craaikamp op. "Dealers moeten met een commerciële pet naar de markt kijken. Waar liggen de kansen? En hoe kan ik die kansen benutten? Het is geen geheim dat bij veel garagebedrijven de skills ontbreken om de markt te bewerken en te communiceren met de klant. Via BusyMark zijn er verschillende mogelijkheden om marketingacties uit te voeren die de klanten weer naar de werkplaats moeten krijgen, bijvoorbeeld met een winterbandenactie."

Het klantenbestand van BusyMark bestaat vooral uit dealerbedrijven. Maar ook de universele garages kunnen het rendement in de werkplaats verbeteren met de diensten van BusyMark. "De kracht van het universele autobedrijf is de persoonlijke benadering en een hoge klantloyaliteit. Als je dat koppelt aan professionele marketingacties om een nieuwe doelgroep aan te boren, dan liggen er nog voldoende kansen."

Oorsprong

BusyMark bevindt zich met zijn online diensten in een groeimarkt, maar verloochent daarbij zijn  oorsprong niet. "Er wordt wel eens gedacht dat op termijn ‘alles’ online gaat. Maar wij zien dat niet gebeuren. Online is een hulpmiddel om procedures en communicatie te vergemakkelijken maar het is geen tovermiddel om snel geld te verdienen. Wij zoeken het in de combinatie van online en print, met als doel de klant naar de showroom te krijgen. Auto’s worden weliswaar op internet uitgezocht, ze worden nog steeds in de showroom verkocht."

Twee benen

De afgelopen jaren is BusyMark niet alleen druk geweest met het ontwikkelen van de nieuwe online tool, ook de planoplossingen werden verder ontwikkeld op basis van de vraag vanuit de markt. Opvallend is dat tegelijkertijd het ouderwetse planbord aan de muur nog steeds heel populair is. "We verkopen er nog flinke aantallen van. Wel schuiven we in de keten op van leverancier naar adviseur in merkbeleving. In feite staan we met onze benen in twee verschillende werelden: de traditionele en de digitale."

BusyMark: online tool maakt bestellen drukwerk eenvoudig - Automobielmanagement.nl

BusyMark: online tool maakt bestellen drukwerk eenvoudig

Meer doen met minder mensen – die trend ziet directeur Ed van Craaikamp als hij vanuit BusyMark de markt aanschouwt. Tegelijkertijd wordt versterken van de merkbeleving bij klanten steeds belangrijker. Een nieuwe online tool helpt om beide doelen te realiseren.

Online tool maakt bestellen van drukwerk eenvoudiger

BusyMark is in Nederland marktleider in planningoplossingen voor autobedrijven, maar is vooral bekend als huisstijlspecialist. Een consequent gebruik van die huisstijl is cruciaal voor een optimale klantbeleving, weet Van Craaikamp. "Klanten hebben een bepaald beeld van een automerk. Daar hoort een gevoel bij, een verwachtingspatroon als de klant het dealerbedrijf binnenstapt. Het kan dan gaan om details. Een logo dat consistent wordt gebruikt, een banner die tot de verbeelding spreekt, een koffiekopje dat de merkwaarden uitstraalt. Feitelijk alles wat de merkbeleving in een showroom kan versterken. Wanneer niet aan dat patroon voldaan wordt, kan een verkoop afketsen."

Internettool

Consistent je merk uitdragen levert uiteindelijk veel op, stelt Van Craaikamp. De merkwaarde moet daarom onderscheidend zijn, geloofwaardig en relevant. "Het imago van je bedrijf staat of valt niet alleen met de kwaliteit van je dienstverlening, maar vooral ook met de kwaliteit van je communicatie. Een consequent doorgevoerde huisstijl in alle communicatie-uitingen laat zien dat je op de details let. Klanten vinden dat belangrijk."

Om autobedrijven hierbij te ondersteunen, is er nu een internettool beschikbaar om conform de huisstijlvoorwaarden van de importeur alle communicatie-uitingen op te maken. Dat gaat van enveloppen, briefpapier en visitekaartjes tot plankaartjes, werkplaatsorders en bandenlabels. Dit gaat de garagist veel tijd en moeite besparen, denkt Van Craaikamp. "Nu zie je nog vaak dat de secretaresse of de chef werkplaats afzonderlijk bezig is met het bestellen van items. Hier valt echt winst te halen door het online te doen en te automatiseren op basis van centrale afspraken."

Switch

De switch naar online is een belangrijke geweest – niet alleen voor de huisstijlen maar ook voor commercieel drukwerk, merkt Van Craaikamp op. "Dealers moeten met een commerciële pet naar de markt kijken. Waar liggen de kansen? En hoe kan ik die kansen benutten? Het is geen geheim dat bij veel garagebedrijven de skills ontbreken om de markt te bewerken en te communiceren met de klant. Via BusyMark zijn er verschillende mogelijkheden om marketingacties uit te voeren die de klanten weer naar de werkplaats moeten krijgen, bijvoorbeeld met een winterbandenactie."

Het klantenbestand van BusyMark bestaat vooral uit dealerbedrijven. Maar ook de universele garages kunnen het rendement in de werkplaats verbeteren met de diensten van BusyMark. "De kracht van het universele autobedrijf is de persoonlijke benadering en een hoge klantloyaliteit. Als je dat koppelt aan professionele marketingacties om een nieuwe doelgroep aan te boren, dan liggen er nog voldoende kansen."

Oorsprong

BusyMark bevindt zich met zijn online diensten in een groeimarkt, maar verloochent daarbij zijn  oorsprong niet. "Er wordt wel eens gedacht dat op termijn ‘alles’ online gaat. Maar wij zien dat niet gebeuren. Online is een hulpmiddel om procedures en communicatie te vergemakkelijken maar het is geen tovermiddel om snel geld te verdienen. Wij zoeken het in de combinatie van online en print, met als doel de klant naar de showroom te krijgen. Auto’s worden weliswaar op internet uitgezocht, ze worden nog steeds in de showroom verkocht."

Twee benen

De afgelopen jaren is BusyMark niet alleen druk geweest met het ontwikkelen van de nieuwe online tool, ook de planoplossingen werden verder ontwikkeld op basis van de vraag vanuit de markt. Opvallend is dat tegelijkertijd het ouderwetse planbord aan de muur nog steeds heel populair is. "We verkopen er nog flinke aantallen van. Wel schuiven we in de keten op van leverancier naar adviseur in merkbeleving. In feite staan we met onze benen in twee verschillende werelden: de traditionele en de digitale."