Online klantenportaal met AutomaaT

Met een reeks nieuwe functies houdt Computer Service Wieberdink zijn softwarepakket AutomaaT bij de tijd. Zo is er sinds kort een online klantenportaal waarop klanten van autobedrijven zelf hun gegevens kunnen bijhouden. “Gemak dient de mens”.

Waarom zou je als relatie van een autobedrijf nog zelf je papieren voertuigadministratie bijhouden? Het is een vraag die zich opwerpt, nu het pakket AutomaaT ook de mogelijkheid biedt om een online klantportaal in te richten op de website van de garagist. Een eigen plekje, waar de klant van de garage zijn mobiliteitshistorie kan inzien. Onderhoudsbeurten, reparatie, schadeherstel, de bijbehorende facturen, de APK-datum, afspraak plannen. Openstaande rekeningen kunnen worden voldaan via iDeal. Wat je noemt een win-win-situatie: het autobedrijf hoeft minder handelingen te verrichten en zijn klant kan online altijd en overal zijn administratie inzien. De ‘klant’ kan overigens zowel een particulier zijn als bijvoorbeeld een mkb’er met een eigen wagenpark.

Foefjes

Deze en andere foefjes werden vorige maand voor het eerst getoond op de beurs Autoprof in Hardenberg. Meerdere keren per jaar ondergaat AutomaaT een inhoudelijke en/of technische update, steevast gevoed vanuit de dagelijkse praktijk van de zakelijke gebruiker. De software bestaat desgewenst uit losse modules of is er als een totaalpakket, bedoeld om ondernemers te helpen hun administratieve handelingen te automatiseren. Zo is er nu een knop om de financiële boekhouding – berekenen BTW, boeken van facturen, ontvangst betalingen – te checken. Ook houdt AutomaaT een logboek bij van alle klantcontacten en contactafspraken. De garagist heeft dus altijd een bijgewerkte agenda en voorkomt op die manier misverstanden over bijvoorbeeld terugbelafspraken. Programmeur Erik Wieberdink: "Stuk voor stuk zijn het stappen waarmee we ons profileren als dienstverlener voor werkprocessen binnen het autobedrijf. Gemak dient de mens."

Kentekencard

CSW ontwikkelt sinds 1986 administratieve software voor de automobielbranche en handelsorganisaties. AutomaaT is het bekende softwarepakket voor het universele garagebedrijf. TradeMate is het handelspakket voor automaterialenzaken. Een recente CSW-noviteit speelt in op de sinds 1 januari verplicht geworden kentekencard, die in rap tempo bezig is de papieren eigendomsdocumenten te vervangen. De plastic card bevat een chip met de gegevens van zowel het voertuig als de kentekenhouder. Autobedrijven kunnen bij Computer Service Wieberdink een kaartlezer bestellen, waarna hun CRM-programma voortaan direct de juiste gegevens van hun klant op het scherm tovert. Intikken van het kenteken kan achterwege blijven. Inlezen van de gegevens levert aanzienlijke tijdswinst op en beperkt invoerfouten tot een minimum. Behalve de gebruikelijke NAW-gegevens worden ook alle beschikbare voertuigdata op de kaart direct ingelezen in AutomaaT. Verder is het mogelijk om deze data te verrijken met andere voertuiginformatie.

KADER

Ook op tablet

Enige tijd geleden presenteerde CSW zijn versie van AutomaaT die toepasbaar is op de tablet. Het resultaat is goed ontvangen in de markt en geschikt voor zowel de showroom als de werkplaats. Opgenomen functies zijn onder meer aan- en afmelden van het voertuig, technische informatie inlezen, werkbonnen bekijken/aanvullen en onderdelen bestellen (zoals in Aldoc en mijngrossier). Aangezien AutomaaT draait onder Windows is ook de tabletversie geschreven voor dit besturingsprogramma. In de loop van 2015 zullen varianten volgen voor iOS en Android.

 

 

 

Online klantenportaal met AutomaaT - Automobielmanagement.nl

Online klantenportaal met AutomaaT

Met een reeks nieuwe functies houdt Computer Service Wieberdink zijn softwarepakket AutomaaT bij de tijd. Zo is er sinds kort een online klantenportaal waarop klanten van autobedrijven zelf hun gegevens kunnen bijhouden. “Gemak dient de mens”.

Waarom zou je als relatie van een autobedrijf nog zelf je papieren voertuigadministratie bijhouden? Het is een vraag die zich opwerpt, nu het pakket AutomaaT ook de mogelijkheid biedt om een online klantportaal in te richten op de website van de garagist. Een eigen plekje, waar de klant van de garage zijn mobiliteitshistorie kan inzien. Onderhoudsbeurten, reparatie, schadeherstel, de bijbehorende facturen, de APK-datum, afspraak plannen. Openstaande rekeningen kunnen worden voldaan via iDeal. Wat je noemt een win-win-situatie: het autobedrijf hoeft minder handelingen te verrichten en zijn klant kan online altijd en overal zijn administratie inzien. De ‘klant’ kan overigens zowel een particulier zijn als bijvoorbeeld een mkb’er met een eigen wagenpark.

Foefjes

Deze en andere foefjes werden vorige maand voor het eerst getoond op de beurs Autoprof in Hardenberg. Meerdere keren per jaar ondergaat AutomaaT een inhoudelijke en/of technische update, steevast gevoed vanuit de dagelijkse praktijk van de zakelijke gebruiker. De software bestaat desgewenst uit losse modules of is er als een totaalpakket, bedoeld om ondernemers te helpen hun administratieve handelingen te automatiseren. Zo is er nu een knop om de financiële boekhouding – berekenen BTW, boeken van facturen, ontvangst betalingen – te checken. Ook houdt AutomaaT een logboek bij van alle klantcontacten en contactafspraken. De garagist heeft dus altijd een bijgewerkte agenda en voorkomt op die manier misverstanden over bijvoorbeeld terugbelafspraken. Programmeur Erik Wieberdink: "Stuk voor stuk zijn het stappen waarmee we ons profileren als dienstverlener voor werkprocessen binnen het autobedrijf. Gemak dient de mens."

Kentekencard

CSW ontwikkelt sinds 1986 administratieve software voor de automobielbranche en handelsorganisaties. AutomaaT is het bekende softwarepakket voor het universele garagebedrijf. TradeMate is het handelspakket voor automaterialenzaken. Een recente CSW-noviteit speelt in op de sinds 1 januari verplicht geworden kentekencard, die in rap tempo bezig is de papieren eigendomsdocumenten te vervangen. De plastic card bevat een chip met de gegevens van zowel het voertuig als de kentekenhouder. Autobedrijven kunnen bij Computer Service Wieberdink een kaartlezer bestellen, waarna hun CRM-programma voortaan direct de juiste gegevens van hun klant op het scherm tovert. Intikken van het kenteken kan achterwege blijven. Inlezen van de gegevens levert aanzienlijke tijdswinst op en beperkt invoerfouten tot een minimum. Behalve de gebruikelijke NAW-gegevens worden ook alle beschikbare voertuigdata op de kaart direct ingelezen in AutomaaT. Verder is het mogelijk om deze data te verrijken met andere voertuiginformatie.

KADER

Ook op tablet

Enige tijd geleden presenteerde CSW zijn versie van AutomaaT die toepasbaar is op de tablet. Het resultaat is goed ontvangen in de markt en geschikt voor zowel de showroom als de werkplaats. Opgenomen functies zijn onder meer aan- en afmelden van het voertuig, technische informatie inlezen, werkbonnen bekijken/aanvullen en onderdelen bestellen (zoals in Aldoc en mijngrossier). Aangezien AutomaaT draait onder Windows is ook de tabletversie geschreven voor dit besturingsprogramma. In de loop van 2015 zullen varianten volgen voor iOS en Android.