Voordat u hier antwoord op gaat geven, wil ik u eerst een aantal vragen stellen. Die komen op één ding neer: is uw bijdrage de moeite waard? Meer in het bijzonder:

Waarom zou ik uw bericht als eerste lezen?; Waarom zou ik uw content geloven?; Zal uw content mij helpen mijn business te laten groeien?; Zal uw content een toegevoegde waarde leveren aan mijn leven?; Op welke wijze is uw content relevant voor mij of mijn business?; Waarom zou ik uw content willen ‘liken’, pinnen, retweeten of Google +1?; Op welke wijze is uw content uniek ten opzichte van concullega’s?; Welk voordeel zullen volgers halen uit uw bericht? En hoe?; Waarom zou ik actie ondernemen namens u?

Wie echt succesvol wil zijn met social media moet het belang ervan kunnen laten zien. Wat doen uw tweets etc. voor uw volgers, business en klanten? Van belang voor het antwoord is contentmarketing, een techniek die relevante en waardevolle content maakt en verspreidt. Met als doel een duidelijk omschreven en herkenbare doelgroep aan te trekken, te verwerven, te verbinden/koppelen – en uiteindelijk winstgevende klantacties. Trefwoorden in dat verband zijn:

hoge kwaliteit

relevantie

waardevolle

actie

behoud van

aantrekken

aandacht

verwerven

verbinden/koppelen

actie

merkentrouw

winstgevend

Dus … Is uw bericht relevant, aanlokkelijk, van hoge kwaliteit, waardevol, actiegericht? Zet het mij ertoe aan om aandacht aan u te besteden? Om actie te ondernemen? Mij aan u en uw merk te verbinden? Zodat het bericht ten goede komt aan u en uw bedrijf?

Daarmee kom ik terug op de beginvraag: hoeveel auto’s heeft u al méér verkocht? Het antwoord kan ik u niet geven. Wel dat wie niet dagelijks invulling geeft aan bovenstaande trefwoorden – vertaald naar business, Facebook-pagina’s, tweets en e-mail – maar een kleine kans heeft mijn aandacht te trekken. En te inspireren iets te kopen van u.