Inter-Sprint kiest voor optimale voorraad en sterke logistiek

Bandengroothandel Inter-Sprint heeft goed doordachte plannen voor de toekomst. Behalve een uitbreiding van de magazijncapaciteit zal de distribiteur uit Moerdijk blijven werken aan het optimaliseren van de assortimentssamenstelling en het continu perfectioneren van zijn logistiek. “Wij zeggen tegen de klanten ‘ons magazijn is uw voorraad’. En dat schept natuurlijk verwachtingen die je moet waarmaken.

Beschikbaarheid uit eigen magazijnen in combinatie met optimale logistieke mogelijkheden, daar zet Inter-Sprint op in. Marketing en Communicatie Manager Ton Ketelaar: "Een grote eigen voorraad beheren is geen statische activiteit en dat mag het ook nooit worden. Geen vraag uit de markt mag je verrassen. We hebben ons totale pakket van merken en maten de laatste jaren verder uitgebreid. We bieden nu vijftien duizend unieke producten met een gemiddelde eigen voorraad van ongeveer drie miljoen banden in totaal.

Daarnaast werken wij continue aan de perfectionering van de interne en de externe logistiek. Ons eigen wagenpark transporteert de bestellingen naar binnen- en buitenland. Daarnaast hebben we afspraken gemaakt met een aantal Europese vervoerders voor de levering van kleine voorraden. Dankzij die samenwerking kunnen wij ook leveringen van enkele banden snel realiseren. Onze Express-service realiseert de snelle (spoed)bestellingen in de regio."

Voorraad- en assortimentsbeheer

Een belangrijk deel van de totale voorraad van Inter-Sprint bestaat uit de complete assortimenten van de A-merken. "Daarnaast hebben we een aantal kwalitatief hoogwaardige alternatieven voor deze gerenommeerde merken. Exclusieve merken, die de concurrentie met de A-merken prima aankunnen. Maar ook voor de minder veeleisende eindgebruiker hebben we diverse merken op voorraad zodat we een perfect uitgebalanceerde assortiment van high-end tot budget kunnen aanbieden. De vraag naar onze exclusieve merken zoals Viking, Landsail en Delinte is de afgelopen jaren flink gestegen. Met onze diversiteit van eigen merken kunnen wij onze klanten per regio exclusiviteit bieden op een merk. In combinatie met een scherpe prijsstelling kan dit de concurrentiepositie sterk verbeteren. Het marktaandeel van deze merken stijgt gestaag, mede door de goede prijs-kwaliteitverhouding", aldus Ketelaar.

Vooruit denken

In 2016 zal Inter-Sprint de ingeslagen weg vervolgen. Ketelaar: "We blijven streven naar uitbreiding van het assortiment en naar het perfectioneren van onze logistieke trajecten. Het een kan niet zonder het ander. Het totale Europese wagenpark wordt steeds uitgebreider. Daardoor hebben onze klanten steeds minder de behoefte om zelf grote voorraden te hebben. En waarom zouden ze ook want binnen 24 uur hebben ze hun bestelling in huis. We blijven onze e-commerce-omgeving verbeteren om het online bestellen gemakkelijker en sneller te maken. Het grootste deel van onze orders wordt al volledig online afgehandeld en we verwachten dat het aantal verder zal toenemen. De techniek van onze e-commerce-omgeving moet maximaal functioneren."

Om de nationale en internationale klanten ook in de toekomst maximale keuze te kunnen blijven bieden uit eigen voorraad, wil Inter-Sprint zijn magazijnruimte verder uitbreiden. "Wij streven ernaar om altijd dé perfecte One-stop-shopping-partner voor onze klanten te zijn. Dit vraagt om een optimale assortimentssamenstelling en voldoende eigen voorraad om snel te kunnen leveren.

Een logisch gevolg hiervan is de behoefte aan extra opslagcapaciteit. Dit, in combinatie met onze directe toegang tot een havenkade, onze eigen containeroverslag en ons sterke logistieke apparaat, maakt van ons de ideale bandenpartner", denkt Ketelaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Inter-Sprint kiest voor optimale voorraad en sterke logistiek - Automobielmanagement.nl

Inter-Sprint kiest voor optimale voorraad en sterke logistiek

Bandengroothandel Inter-Sprint heeft goed doordachte plannen voor de toekomst. Behalve een uitbreiding van de magazijncapaciteit zal de distribiteur uit Moerdijk blijven werken aan het optimaliseren van de assortimentssamenstelling en het continu perfectioneren van zijn logistiek. “Wij zeggen tegen de klanten ‘ons magazijn is uw voorraad’. En dat schept natuurlijk verwachtingen die je moet waarmaken.

Beschikbaarheid uit eigen magazijnen in combinatie met optimale logistieke mogelijkheden, daar zet Inter-Sprint op in. Marketing en Communicatie Manager Ton Ketelaar: "Een grote eigen voorraad beheren is geen statische activiteit en dat mag het ook nooit worden. Geen vraag uit de markt mag je verrassen. We hebben ons totale pakket van merken en maten de laatste jaren verder uitgebreid. We bieden nu vijftien duizend unieke producten met een gemiddelde eigen voorraad van ongeveer drie miljoen banden in totaal.

Daarnaast werken wij continue aan de perfectionering van de interne en de externe logistiek. Ons eigen wagenpark transporteert de bestellingen naar binnen- en buitenland. Daarnaast hebben we afspraken gemaakt met een aantal Europese vervoerders voor de levering van kleine voorraden. Dankzij die samenwerking kunnen wij ook leveringen van enkele banden snel realiseren. Onze Express-service realiseert de snelle (spoed)bestellingen in de regio."

Voorraad- en assortimentsbeheer

Een belangrijk deel van de totale voorraad van Inter-Sprint bestaat uit de complete assortimenten van de A-merken. "Daarnaast hebben we een aantal kwalitatief hoogwaardige alternatieven voor deze gerenommeerde merken. Exclusieve merken, die de concurrentie met de A-merken prima aankunnen. Maar ook voor de minder veeleisende eindgebruiker hebben we diverse merken op voorraad zodat we een perfect uitgebalanceerde assortiment van high-end tot budget kunnen aanbieden. De vraag naar onze exclusieve merken zoals Viking, Landsail en Delinte is de afgelopen jaren flink gestegen. Met onze diversiteit van eigen merken kunnen wij onze klanten per regio exclusiviteit bieden op een merk. In combinatie met een scherpe prijsstelling kan dit de concurrentiepositie sterk verbeteren. Het marktaandeel van deze merken stijgt gestaag, mede door de goede prijs-kwaliteitverhouding", aldus Ketelaar.

Vooruit denken

In 2016 zal Inter-Sprint de ingeslagen weg vervolgen. Ketelaar: "We blijven streven naar uitbreiding van het assortiment en naar het perfectioneren van onze logistieke trajecten. Het een kan niet zonder het ander. Het totale Europese wagenpark wordt steeds uitgebreider. Daardoor hebben onze klanten steeds minder de behoefte om zelf grote voorraden te hebben. En waarom zouden ze ook want binnen 24 uur hebben ze hun bestelling in huis. We blijven onze e-commerce-omgeving verbeteren om het online bestellen gemakkelijker en sneller te maken. Het grootste deel van onze orders wordt al volledig online afgehandeld en we verwachten dat het aantal verder zal toenemen. De techniek van onze e-commerce-omgeving moet maximaal functioneren."

Om de nationale en internationale klanten ook in de toekomst maximale keuze te kunnen blijven bieden uit eigen voorraad, wil Inter-Sprint zijn magazijnruimte verder uitbreiden. "Wij streven ernaar om altijd dé perfecte One-stop-shopping-partner voor onze klanten te zijn. Dit vraagt om een optimale assortimentssamenstelling en voldoende eigen voorraad om snel te kunnen leveren.

Een logisch gevolg hiervan is de behoefte aan extra opslagcapaciteit. Dit, in combinatie met onze directe toegang tot een havenkade, onze eigen containeroverslag en ons sterke logistieke apparaat, maakt van ons de ideale bandenpartner", denkt Ketelaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding