FleetSelect: sturen op cijfers in plaats van emotie

In de conservatieve autobranche heeft het welbekende onderbuikgevoel nog wel eens de overhand, maar volgens online remarketingspecialist FleetSelect kunnen alleen dealers die sturen op cijfers en niet op emotie overleven. “Het moet bedrijfsmatiger worden in de branche.”

Ons doel is om onze klanten te helpen bij het samenstellen van een goed verkoopbare voorraad", aldus Hans Kieft, directeur bij FleetSelect. "Het moet bedrijfsmatiger in de autobranche om rendement te kunnen maken. Wij leveren de data waar onze klanten op kunnen sturen." Op dit moment werkt het remarketingbedrijf aan een update van het managementinformatiesysteem, om de klant beter te kunnen informeren over het remarketingproces wat betreft zaken als verkoopresultaten, stadagen en voorraadbeheer. "Onze klantbenadering en ons platform AutoBLOX maken van ons een consultancybedrijf", stelt Kieft. "Met dat platform kunnen we klanten helpen om het remarketingproces te optimaliseren en het samenstellen van een goed verkoopbare voorraad", aldus Hans Kieft, directeur bij FleetSelect.

Specifieke kopersgroepen

Met behulp van de database van het bedrijf wil men zich voortaan nog meer richten op specifieke kopersgroepen voor bepaalde automodellen, waarbij gebruik wordt gemaakt van historische gegevens. Kieft: "Daar gaan we nog meer de focus op leggen, want daar kunnen we nog veel meer mee doen. We zien nog veel mogelijkheden met gerichte marketing, daarmee kunnen we potentiele kopers nog beter bereiken, wat onze veilingen weer interessanter maakt." Daarnaast wordt gewerkt aan de doorontwikkeling van AutoBLOX. "Door de consolidatie in het dealerkanaal is er steeds meer behoefte aan informatie met betrekking tot het voorraadbeheer en de taxatiewaarden. Daar spelen wij op in." 

Krachtenbundeling 

FleetSelect – dat sinds kort onder één dak zit met BCA Autoveiling – werkt al sinds enkele jaren intensief samen met BCA. "Dat doen we in het belang van de klant, we kijken bijvoorbeeld welke auto in welke veiling het beste past", aldus Kieft. "Wat er achter de schermen met een auto gebeurt, zal veel klanten ook weinig uitmaken." Ondanks de krachtenbundeling blijft FleetSelect naar buiten toe zijn gezicht behouden. "We hebben onszelf door de jaren zo geprofileerd als online remarketingspecialist dat we daarmee succesvol zijn", stelt Kieft. "Daarom blijven we opereren onder het eigen label, waardoor de klant weet wat hij aan ons heeft. We hebben de krachten gebundeld om te streven naar één grote kopersdatabase met inbreng van beide bedrijven. De backoffice-activiteiten zijn gecombineerd."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

FleetSelect: sturen op cijfers in plaats van emotie - Automobielmanagement.nl

FleetSelect: sturen op cijfers in plaats van emotie

In de conservatieve autobranche heeft het welbekende onderbuikgevoel nog wel eens de overhand, maar volgens online remarketingspecialist FleetSelect kunnen alleen dealers die sturen op cijfers en niet op emotie overleven. “Het moet bedrijfsmatiger worden in de branche.”

Ons doel is om onze klanten te helpen bij het samenstellen van een goed verkoopbare voorraad", aldus Hans Kieft, directeur bij FleetSelect. "Het moet bedrijfsmatiger in de autobranche om rendement te kunnen maken. Wij leveren de data waar onze klanten op kunnen sturen." Op dit moment werkt het remarketingbedrijf aan een update van het managementinformatiesysteem, om de klant beter te kunnen informeren over het remarketingproces wat betreft zaken als verkoopresultaten, stadagen en voorraadbeheer. "Onze klantbenadering en ons platform AutoBLOX maken van ons een consultancybedrijf", stelt Kieft. "Met dat platform kunnen we klanten helpen om het remarketingproces te optimaliseren en het samenstellen van een goed verkoopbare voorraad", aldus Hans Kieft, directeur bij FleetSelect.

Specifieke kopersgroepen

Met behulp van de database van het bedrijf wil men zich voortaan nog meer richten op specifieke kopersgroepen voor bepaalde automodellen, waarbij gebruik wordt gemaakt van historische gegevens. Kieft: "Daar gaan we nog meer de focus op leggen, want daar kunnen we nog veel meer mee doen. We zien nog veel mogelijkheden met gerichte marketing, daarmee kunnen we potentiele kopers nog beter bereiken, wat onze veilingen weer interessanter maakt." Daarnaast wordt gewerkt aan de doorontwikkeling van AutoBLOX. "Door de consolidatie in het dealerkanaal is er steeds meer behoefte aan informatie met betrekking tot het voorraadbeheer en de taxatiewaarden. Daar spelen wij op in." 

Krachtenbundeling 

FleetSelect – dat sinds kort onder één dak zit met BCA Autoveiling – werkt al sinds enkele jaren intensief samen met BCA. "Dat doen we in het belang van de klant, we kijken bijvoorbeeld welke auto in welke veiling het beste past", aldus Kieft. "Wat er achter de schermen met een auto gebeurt, zal veel klanten ook weinig uitmaken." Ondanks de krachtenbundeling blijft FleetSelect naar buiten toe zijn gezicht behouden. "We hebben onszelf door de jaren zo geprofileerd als online remarketingspecialist dat we daarmee succesvol zijn", stelt Kieft. "Daarom blijven we opereren onder het eigen label, waardoor de klant weet wat hij aan ons heeft. We hebben de krachten gebundeld om te streven naar één grote kopersdatabase met inbreng van beide bedrijven. De backoffice-activiteiten zijn gecombineerd."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding