Yelder autofinanciering app biedt verkoper gemak

De nieuwe app van het autofinancieringslabel Yelder neemt autoverkopers het complete financieringstraject op efficiënte wijze uit handen, vanaf het moment dat financiering ter sprake komt tot en met de uitbetaling.

Yelder is een nieuwe naam in autofinanciering, gebaseerd op twintig jaar financieringservaring. Yelder werkt samen met autobedrijven, die hun klanten wijzen op de mogelijkheid om via deze specialist een financiering af te sluiten. Yelder is eigentijds en vernieuwend. Een aansprekend voorbeeld is de Yelder app, die het autobedrijf ‘ontzorgt’. Autoverkopers profiteren van het gemak, de snelheid en efficiency van de app. Behalve naam en telefoonnummer van de klant hoeven zij niets in te voeren, de rest van het traject bestaat voor hen uit een paar clicks. Het hele financieringstraject verloopt digitaal. Dat bespaart veel tijd en energie, zodat de verkoper zich volledig op zijn kerntaken kan storten. De app bevat een complete proefritadministratie. Als de klant na een proefrit tot koop wil overgaan en daarvoor financiering nodig heeft, kan de verkoper met de app snel de maandtermijn berekenen. Wanneer de klant met het termijnbedrag instemt, is de verkoper nog één click verwijderd van de overdracht van de rest van het financieringstraject aan Yelder.  

Proefritadministratie

Zodra een klant een proefrit wil maken, bewijst de app voor de eerste keer zijn dienst. "De verkoper legt alle benodigde en relevante gegevens van de klant en de auto vast in de app", aldus manager commercial development Camille Appeldoorn. "Dat wordt in de proefritadministratie van het autobedrijf opgeslagen, inclusief de begin- en eindtijd." Via de app krijgt de klant twee keer een sms. Met de eerste wordt de proefrit bevestigd. Als de proefrit is afgerond, volgt een tweede sms waarin het Autoplan financieringsproduct van Yelder ter sprake wordt gebracht. De verkoper kan vervolgens met de app in luttele seconden de maandtermijn van de gewenste financiering berekenen. Daarvoor moet alleen het leenbedrag worden ingevoerd; met een slider kan de looptijd worden gekozen.

Snelle toe- of afwijzing

Wanneer de klant is geïnteresseerd in financiering, geeft de autoverkoper met één klik op de button van de app toestemming aan Yelder om contact met de klant op te nemen. Yelder neemt de rest van het traject over. "Het autobedrijf geeft dus geen financieel advies en bemiddelt niet", verduidelijkt Appeldoorn. "Wij regelen alles." Uiteraard heeft het autobedrijf op elk moment inzicht in de voortgang. "Wij bellen de klant vervolgens binnen tien minuten, op dat moment is hij nog bij het autobedrijf", legt Appeldoorn het vervolgtraject uit. "We kunnen meteen in actie komen, want de relevante klantgegevens zijn in de app voorhanden. De financieringsaanvraag wordt direct telefonisch beoordeeld. Indien het geheel aan de voorwaarden voldoet, geven we een voorlopig akkoord."

Om de aanvraag definitief af te ronden, wordt de klant per e-mail om een aantal aanvullende documenten gevraagd. "Denk aan een kopie bankafschrift en salarisstrook", verduidelijkt Appeldoorn. "Ook dat gaat gemakkelijk. De klant maakt foto’s van de stukken en kan ze heel eenvoudig uploaden." Daarmee is de financieringsaanvraag compleet. Appeldoorn: "Wanneer wij de aanvraag definitief goedkeuren, is dat de garantie dat Yelder het financieringsbedrag aan het autobedrijf gaat uitbetalen. Conclusie: de financiering is snel en efficiënt geregeld, zodat de koper meteen duidelijkheid heeft en snel de sleutels van zijn auto in ontvangst kan nemen. De autoverkoper kan terugkijken op een efficiënt en gemakkelijk verlopen proces, bovendien is hij een tevreden klant rijker."

www.yelder.nl/autobedrijven

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Yelder autofinanciering app biedt verkoper gemak - Automobielmanagement.nl

Yelder autofinanciering app biedt verkoper gemak

De nieuwe app van het autofinancieringslabel Yelder neemt autoverkopers het complete financieringstraject op efficiënte wijze uit handen, vanaf het moment dat financiering ter sprake komt tot en met de uitbetaling.

Yelder is een nieuwe naam in autofinanciering, gebaseerd op twintig jaar financieringservaring. Yelder werkt samen met autobedrijven, die hun klanten wijzen op de mogelijkheid om via deze specialist een financiering af te sluiten. Yelder is eigentijds en vernieuwend. Een aansprekend voorbeeld is de Yelder app, die het autobedrijf ‘ontzorgt’. Autoverkopers profiteren van het gemak, de snelheid en efficiency van de app. Behalve naam en telefoonnummer van de klant hoeven zij niets in te voeren, de rest van het traject bestaat voor hen uit een paar clicks. Het hele financieringstraject verloopt digitaal. Dat bespaart veel tijd en energie, zodat de verkoper zich volledig op zijn kerntaken kan storten. De app bevat een complete proefritadministratie. Als de klant na een proefrit tot koop wil overgaan en daarvoor financiering nodig heeft, kan de verkoper met de app snel de maandtermijn berekenen. Wanneer de klant met het termijnbedrag instemt, is de verkoper nog één click verwijderd van de overdracht van de rest van het financieringstraject aan Yelder.  

Proefritadministratie

Zodra een klant een proefrit wil maken, bewijst de app voor de eerste keer zijn dienst. "De verkoper legt alle benodigde en relevante gegevens van de klant en de auto vast in de app", aldus manager commercial development Camille Appeldoorn. "Dat wordt in de proefritadministratie van het autobedrijf opgeslagen, inclusief de begin- en eindtijd." Via de app krijgt de klant twee keer een sms. Met de eerste wordt de proefrit bevestigd. Als de proefrit is afgerond, volgt een tweede sms waarin het Autoplan financieringsproduct van Yelder ter sprake wordt gebracht. De verkoper kan vervolgens met de app in luttele seconden de maandtermijn van de gewenste financiering berekenen. Daarvoor moet alleen het leenbedrag worden ingevoerd; met een slider kan de looptijd worden gekozen.

Snelle toe- of afwijzing

Wanneer de klant is geïnteresseerd in financiering, geeft de autoverkoper met één klik op de button van de app toestemming aan Yelder om contact met de klant op te nemen. Yelder neemt de rest van het traject over. "Het autobedrijf geeft dus geen financieel advies en bemiddelt niet", verduidelijkt Appeldoorn. "Wij regelen alles." Uiteraard heeft het autobedrijf op elk moment inzicht in de voortgang. "Wij bellen de klant vervolgens binnen tien minuten, op dat moment is hij nog bij het autobedrijf", legt Appeldoorn het vervolgtraject uit. "We kunnen meteen in actie komen, want de relevante klantgegevens zijn in de app voorhanden. De financieringsaanvraag wordt direct telefonisch beoordeeld. Indien het geheel aan de voorwaarden voldoet, geven we een voorlopig akkoord."

Om de aanvraag definitief af te ronden, wordt de klant per e-mail om een aantal aanvullende documenten gevraagd. "Denk aan een kopie bankafschrift en salarisstrook", verduidelijkt Appeldoorn. "Ook dat gaat gemakkelijk. De klant maakt foto’s van de stukken en kan ze heel eenvoudig uploaden." Daarmee is de financieringsaanvraag compleet. Appeldoorn: "Wanneer wij de aanvraag definitief goedkeuren, is dat de garantie dat Yelder het financieringsbedrag aan het autobedrijf gaat uitbetalen. Conclusie: de financiering is snel en efficiënt geregeld, zodat de koper meteen duidelijkheid heeft en snel de sleutels van zijn auto in ontvangst kan nemen. De autoverkoper kan terugkijken op een efficiënt en gemakkelijk verlopen proces, bovendien is hij een tevreden klant rijker."

www.yelder.nl/autobedrijven

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding