Exploitatie garageconcept is vakwerk

Er worden regelmatig nieuwe garageconcepten gelanceerd, maar als oudste garageconcept weet Vakgarage exact wat de behoeften van universele autobedrijven zijn. Nadat onlangs in samenwerking al ruitenservice aan het dienstenpakket werd toegevoegd, gaat de specialist binnenkort ook e-mailmarketing aanbieden aan haar leden.

Exploitatie garageconcept is vakwerk

Garageconcepten zijn er genoeg, maar volgens marketingmanager Vishal Durgaram is dat van Vakgarage desondanks uniek in zijn soort. "We zijn onafhankelijk en we bieden alles aan dat een garagebedrijf nodig heeft zoals pechhulp, verzekeringen, gezamenlijke inkoop en ondersteuning op marketinggebied", zegt hij. Vooral dat laatste aspect speelt een belangrijke rol. "Dat is eigenlijk de kern van het verhaal, want garagisten hoeven zich daar nooit meer zorgen om te maken als ze zich bij ons aansluiten." Vakgarage maakt landelijk reclame, maar doet dat ook op lokaal niveau, wat volgens Durgaram erg belangrijk is. "Dan moet je denken aan remarketing, maar ook aan direct mail en advertenties in huis-aan-huiskranten uit naam van de aangesloten bedrijven", vertelt hij. "Ik durf te stellen dat we het meest uitgebreide marketingpakket bieden van alle garageconcepten. We zijn online het best vertegenwoordig met banners op website en SEO-activiteiten. Ook bouwen we websites voor individuele leden die wij ook onderhouden." Op dit moment werkt men ook aan e-mailmarketing. "Dat bevindt zich nu nog in de testfase, maar dat willen we medio juni aan onze leden gaan aanbieden", aldus Durgaram. "Dan worden klanten automatisch uitgenodigd voor onder andere de APK-keuring en de bandenwissel." 

Samenwerking met Autoglaz

Mailcontact met klanten lijkt wellicht een vanzelfsprekendheid, maar volgens Durgaram is dat in de autobranche lang niet altijd het geval. "Er zijn nog steeds genoeg bedrijven die geen e-mailadressen aan hun klanten vragen. Die laten toch een kans liggen." Men geeft echter ook zes keer per jaar een eigen huis-aan-huiskrant uit voor alle Vakgarages, waarvan de oplage ruim twee miljoen bedraagt. Daarnaast biedt men de leden ook een occasionlabel aan, dat volgens Durgaram het meest uitgebreide multimerk-label is dat wordt aangeboden. "We bieden twaalf maanden garantie aan voor alle merken. De garantiewerkzaamheden kunnen bij alle Vakgarage-vestigingen worden uitgevoerd, wat er inmiddels zijn 250 zijn. Er is er dus altijd eentje in de buurt." Een andere manier van omzetcreatie voor de leden is de samenwerking met Autoglaz die Vakgarage onlangs is aangegaan. Daarbij worden de aangesloten autobedrijven opgeleid door Autoglaz om sterretjes te repareren. Als een ruit vervangen moet worden, dan wordt dit door het mobiele team van Autoglaz uitgevoerd in de werkplaats van het betreffende bedrijf. "Ook voor garages die ons zakelijke concept Vakgarage Professioneel aanbieden, is dat natuurlijk bijzonder interessant", aldus Durgaram. "Ze kunnen hun klanten vervolgens alle diensten aanbieden onder één dak en het is voor hun weer een extra manier om omzet te genereren."

Exploitatie garageconcept is vakwerk - Automobielmanagement.nl

Exploitatie garageconcept is vakwerk

Er worden regelmatig nieuwe garageconcepten gelanceerd, maar als oudste garageconcept weet Vakgarage exact wat de behoeften van universele autobedrijven zijn. Nadat onlangs in samenwerking al ruitenservice aan het dienstenpakket werd toegevoegd, gaat de specialist binnenkort ook e-mailmarketing aanbieden aan haar leden.

Exploitatie garageconcept is vakwerk

Garageconcepten zijn er genoeg, maar volgens marketingmanager Vishal Durgaram is dat van Vakgarage desondanks uniek in zijn soort. "We zijn onafhankelijk en we bieden alles aan dat een garagebedrijf nodig heeft zoals pechhulp, verzekeringen, gezamenlijke inkoop en ondersteuning op marketinggebied", zegt hij. Vooral dat laatste aspect speelt een belangrijke rol. "Dat is eigenlijk de kern van het verhaal, want garagisten hoeven zich daar nooit meer zorgen om te maken als ze zich bij ons aansluiten." Vakgarage maakt landelijk reclame, maar doet dat ook op lokaal niveau, wat volgens Durgaram erg belangrijk is. "Dan moet je denken aan remarketing, maar ook aan direct mail en advertenties in huis-aan-huiskranten uit naam van de aangesloten bedrijven", vertelt hij. "Ik durf te stellen dat we het meest uitgebreide marketingpakket bieden van alle garageconcepten. We zijn online het best vertegenwoordig met banners op website en SEO-activiteiten. Ook bouwen we websites voor individuele leden die wij ook onderhouden." Op dit moment werkt men ook aan e-mailmarketing. "Dat bevindt zich nu nog in de testfase, maar dat willen we medio juni aan onze leden gaan aanbieden", aldus Durgaram. "Dan worden klanten automatisch uitgenodigd voor onder andere de APK-keuring en de bandenwissel." 

Samenwerking met Autoglaz

Mailcontact met klanten lijkt wellicht een vanzelfsprekendheid, maar volgens Durgaram is dat in de autobranche lang niet altijd het geval. "Er zijn nog steeds genoeg bedrijven die geen e-mailadressen aan hun klanten vragen. Die laten toch een kans liggen." Men geeft echter ook zes keer per jaar een eigen huis-aan-huiskrant uit voor alle Vakgarages, waarvan de oplage ruim twee miljoen bedraagt. Daarnaast biedt men de leden ook een occasionlabel aan, dat volgens Durgaram het meest uitgebreide multimerk-label is dat wordt aangeboden. "We bieden twaalf maanden garantie aan voor alle merken. De garantiewerkzaamheden kunnen bij alle Vakgarage-vestigingen worden uitgevoerd, wat er inmiddels zijn 250 zijn. Er is er dus altijd eentje in de buurt." Een andere manier van omzetcreatie voor de leden is de samenwerking met Autoglaz die Vakgarage onlangs is aangegaan. Daarbij worden de aangesloten autobedrijven opgeleid door Autoglaz om sterretjes te repareren. Als een ruit vervangen moet worden, dan wordt dit door het mobiele team van Autoglaz uitgevoerd in de werkplaats van het betreffende bedrijf. "Ook voor garages die ons zakelijke concept Vakgarage Professioneel aanbieden, is dat natuurlijk bijzonder interessant", aldus Durgaram. "Ze kunnen hun klanten vervolgens alle diensten aanbieden onder één dak en het is voor hun weer een extra manier om omzet te genereren."