WM Automaterialen zet consequent in op A-merken

Waar veel grossiers A-, B- en C-merken leveren, heeft WM Automaterialen er bewust voor gekozen om meerdere A-merken naast elkaar aan te bieden. Dat deze focus op topkwaliteit zijn vruchten afwerpt, blijkt wel uit het feit dat het relatief jonge bedrijf binnenkort een vijfde vestiging opent.

WM Automaterialen zet consequent in op A-merken

WM Automaterialen bestaat nu zesenhalf jaar en heeft vier vestigingen, in Duiven, Lochem, Wijchen en Zwolle. Binnenkort wordt vestiging nummer vijf geopend. Het bedrijf heeft van meet af aan ingezet op A-merken. "Dat is iets waarmee we ons onderscheiden van andere grossiers", aldus algemeen directeur Harm Harmsen. "We bedienen niet de onderkant van de markt, we hebben bewust gekozen voor topkwaliteit. Zo zijn we sinds kort ook Bosch First Supplier." Daarnaast biedt het bedrijf ook een eigen concept aan, AUTOPROteam. "Dat is een laagdrempelig moduleconcept dat onder de Bosch-lijn is gepositioneerd", vertelt Harmsen. "Het is geen all-in-concept, leden kunnen zelf kiezen van welke modules ze gebruik willen maken. Zo bieden we ondersteuning op het gebied van marketing, mobiliteitsgarantie en afvalverwerking. Je hoeft niet aan allerlei eisen te voldoen, al moet er wel een bepaalde uitstraling en kwaliteit zijn." Volgens Harmsen kunnen de leden meedenken bij de doorontwikkeling van het concept. "Het is echt voor en door leden. Ze denken bijvoorbeeld mee over nieuw toe te voegen modules. En hoe meer leden er zijn, hoe meer inkoopvoordeel wij kunnen krijgen en doorgeven aan hen."

Unieke app

Onlangs heeft WM Automaterialen ook een app gelanceerd waarmee klanten toegang hebben tot het online bestelsysteem van de grossier, iets dat volgens Harmsen uniek is. "Gebruikers kunnen met behulp van hun telefoon of tablet naar producten zoeken in ons WM-KAT-bestelsysteem of productcodes scannen. Deze app is beschikbaar voor alle besturingssystemen." WM Automaterialen biedt ook een complete lijn met werkplaatsequipment aan, waarbij tevens is ingezet op A-merken. Recentelijk werd de productreeks ook uitgebreid met de producten van smeermiddelenspecialist Eurol uit Nijverdal, wat op verzoek van klanten gebeurde. "Het is een Nederlands bedrijf dat hoogwaardige producten levert, dus wat dat betreft, past het perfect bij ons", aldus Harmsen. "In eerste instantie leveren we alleen oliën en vloeistoffen, wellicht dat we daar later de additieven aan toevoegen." Door snel in te spelen op de wensen van klanten en innovatieve diensten te leveren als het moduleconcept en de bestel-app, denkt WM Automaterialen te kunnen blijven groeien. Harmsen: "We zijn concreet bezig met een vijfde vestiging, die binnenkort geopend zal worden."

WM Automaterialen zet consequent in op A-merken - Automobielmanagement.nl

WM Automaterialen zet consequent in op A-merken

Waar veel grossiers A-, B- en C-merken leveren, heeft WM Automaterialen er bewust voor gekozen om meerdere A-merken naast elkaar aan te bieden. Dat deze focus op topkwaliteit zijn vruchten afwerpt, blijkt wel uit het feit dat het relatief jonge bedrijf binnenkort een vijfde vestiging opent.

WM Automaterialen zet consequent in op A-merken

WM Automaterialen bestaat nu zesenhalf jaar en heeft vier vestigingen, in Duiven, Lochem, Wijchen en Zwolle. Binnenkort wordt vestiging nummer vijf geopend. Het bedrijf heeft van meet af aan ingezet op A-merken. "Dat is iets waarmee we ons onderscheiden van andere grossiers", aldus algemeen directeur Harm Harmsen. "We bedienen niet de onderkant van de markt, we hebben bewust gekozen voor topkwaliteit. Zo zijn we sinds kort ook Bosch First Supplier." Daarnaast biedt het bedrijf ook een eigen concept aan, AUTOPROteam. "Dat is een laagdrempelig moduleconcept dat onder de Bosch-lijn is gepositioneerd", vertelt Harmsen. "Het is geen all-in-concept, leden kunnen zelf kiezen van welke modules ze gebruik willen maken. Zo bieden we ondersteuning op het gebied van marketing, mobiliteitsgarantie en afvalverwerking. Je hoeft niet aan allerlei eisen te voldoen, al moet er wel een bepaalde uitstraling en kwaliteit zijn." Volgens Harmsen kunnen de leden meedenken bij de doorontwikkeling van het concept. "Het is echt voor en door leden. Ze denken bijvoorbeeld mee over nieuw toe te voegen modules. En hoe meer leden er zijn, hoe meer inkoopvoordeel wij kunnen krijgen en doorgeven aan hen."

Unieke app

Onlangs heeft WM Automaterialen ook een app gelanceerd waarmee klanten toegang hebben tot het online bestelsysteem van de grossier, iets dat volgens Harmsen uniek is. "Gebruikers kunnen met behulp van hun telefoon of tablet naar producten zoeken in ons WM-KAT-bestelsysteem of productcodes scannen. Deze app is beschikbaar voor alle besturingssystemen." WM Automaterialen biedt ook een complete lijn met werkplaatsequipment aan, waarbij tevens is ingezet op A-merken. Recentelijk werd de productreeks ook uitgebreid met de producten van smeermiddelenspecialist Eurol uit Nijverdal, wat op verzoek van klanten gebeurde. "Het is een Nederlands bedrijf dat hoogwaardige producten levert, dus wat dat betreft, past het perfect bij ons", aldus Harmsen. "In eerste instantie leveren we alleen oliën en vloeistoffen, wellicht dat we daar later de additieven aan toevoegen." Door snel in te spelen op de wensen van klanten en innovatieve diensten te leveren als het moduleconcept en de bestel-app, denkt WM Automaterialen te kunnen blijven groeien. Harmsen: "We zijn concreet bezig met een vijfde vestiging, die binnenkort geopend zal worden."