Mijngarage plug-in helpt klanten behouden

De ‘connected car’ is geen toekomstmuziek, maar realiteit. Mijngarage.nl maakt de 1.600 aangesloten universele garagebedrijven namelijk ‘connected’ met auto’s van hun klanten via de mijngarage plug-in. Deze waarschuwt automobilisten bij een technische storing. De dongel stelt alle relevante data ook ter beschikking van het garagebedrijf, dat meteen actie kan ondernemen. Klant blij, garagebedrijf blij.

Mijngarage.nl

Mijngarage.nl is de website waar automobilisten snel en eenvoudig offertes kunnen opvragen voor onderhoud en reparatie. De verstrekte prijsgarantie en het grote netwerk van 1.600 aangesloten garagebedrijven zijn andere belangrijke pluspunten. "Met mijngarage.nl kan de garagehouder klanten in zijn werkplaats krijgen. Daarna volgt stap 2: de klanten voor de werkplaats behouden", aldus Fred Kamphuis, marketing manager concepten bij Sator. Daar komen onder meer kwaliteit, prijsstelling en service om de hoek kijken. Met de mijngarage plug-in wordt hier een veelbelovende nieuwe dimensie aan toegevoegd.

Klantbinding 2.0

De plug-in is een dongel die wordt aangesloten op de EOBD-stekker van de auto. De plug-in informeert de automobilist, via een app op zijn smartphone, over eventuele technische storingen. Dezelfde gegevens staan ter beschikking van het garagebedrijf van de automobilist. De meerwaarde voor de automobilist is duidelijk: een tijdige melding van een storing kan een dure vervolgschade voorkomen en beperkt de kans om onderweg te stranden. Met de app kan de consument bovendien meteen contact opnemen met zijn garagebedrijf. De autotechnicus kan op basis van onder meer foutcodes en enkele tientallen real-time parameters een diagnose op afstand uitvoeren, zijn klant adviseren en zo nodig meteen een werkplaatsafspraak maken. Het mijngarage.nl bedrijf houdt de klant in de eigen werkplaats en versterkt de band van de klant met ‘zijn’ garagebedrijf.

Introductie in juni

De mijngarage plug-in wordt in juni op een negental locaties in Nederland geïntroduceerd voor met name de mijngarage bedrijven. De regionale ‘launch events’ vinden plaats op de zes trainingslocaties van Automotive Academy, bij Koskamp in Steenwijk en Nijmegen en bij Heijl Automaterialen in Uden.
"Nadat we onze partners hebben ingelicht, starten we in augustus met een campagne gericht op de consument", aldus Kamphuis. De boodschap, kort samengevat: de mijngarage plug-in houdt uw auto gezond

Automobilist 24/7 ontzorgd

Automobilisten kunnen de mijngarage plug-in voor € 79,50 incl. BTW bestellen via mijngarage.nl. De plug-in is geschikt voor alle voertuigen van na 2006 en voor de meeste voertuigen uit de periode 2002-2006. Het aansluiten van de dongel, bij een garagebedrijf dat is aangesloten bij mijngarage.nl, zit bij de prijs inbegrepen. De automobilist hoeft verder alleen de gratis app, beschikbaar voor iOS en Android, te installeren. Als de app melding maakt van een probleem, dan kan de consument via de app zoals vermeld direct contact opnemen met zijn eigen garagebedrijf. Kamphuis: "Buiten de openingstijden van het garagebedrijf kan de klant met onze landelijke helpdesk bellen. Die is 24/7 bereikbaar."

Mijngarage plug-in helpt klanten behouden - Automobielmanagement.nl

Mijngarage plug-in helpt klanten behouden

De ‘connected car’ is geen toekomstmuziek, maar realiteit. Mijngarage.nl maakt de 1.600 aangesloten universele garagebedrijven namelijk ‘connected’ met auto’s van hun klanten via de mijngarage plug-in. Deze waarschuwt automobilisten bij een technische storing. De dongel stelt alle relevante data ook ter beschikking van het garagebedrijf, dat meteen actie kan ondernemen. Klant blij, garagebedrijf blij.

Mijngarage.nl

Mijngarage.nl is de website waar automobilisten snel en eenvoudig offertes kunnen opvragen voor onderhoud en reparatie. De verstrekte prijsgarantie en het grote netwerk van 1.600 aangesloten garagebedrijven zijn andere belangrijke pluspunten. "Met mijngarage.nl kan de garagehouder klanten in zijn werkplaats krijgen. Daarna volgt stap 2: de klanten voor de werkplaats behouden", aldus Fred Kamphuis, marketing manager concepten bij Sator. Daar komen onder meer kwaliteit, prijsstelling en service om de hoek kijken. Met de mijngarage plug-in wordt hier een veelbelovende nieuwe dimensie aan toegevoegd.

Klantbinding 2.0

De plug-in is een dongel die wordt aangesloten op de EOBD-stekker van de auto. De plug-in informeert de automobilist, via een app op zijn smartphone, over eventuele technische storingen. Dezelfde gegevens staan ter beschikking van het garagebedrijf van de automobilist. De meerwaarde voor de automobilist is duidelijk: een tijdige melding van een storing kan een dure vervolgschade voorkomen en beperkt de kans om onderweg te stranden. Met de app kan de consument bovendien meteen contact opnemen met zijn garagebedrijf. De autotechnicus kan op basis van onder meer foutcodes en enkele tientallen real-time parameters een diagnose op afstand uitvoeren, zijn klant adviseren en zo nodig meteen een werkplaatsafspraak maken. Het mijngarage.nl bedrijf houdt de klant in de eigen werkplaats en versterkt de band van de klant met ‘zijn’ garagebedrijf.

Introductie in juni

De mijngarage plug-in wordt in juni op een negental locaties in Nederland geïntroduceerd voor met name de mijngarage bedrijven. De regionale ‘launch events’ vinden plaats op de zes trainingslocaties van Automotive Academy, bij Koskamp in Steenwijk en Nijmegen en bij Heijl Automaterialen in Uden.
"Nadat we onze partners hebben ingelicht, starten we in augustus met een campagne gericht op de consument", aldus Kamphuis. De boodschap, kort samengevat: de mijngarage plug-in houdt uw auto gezond

Automobilist 24/7 ontzorgd

Automobilisten kunnen de mijngarage plug-in voor € 79,50 incl. BTW bestellen via mijngarage.nl. De plug-in is geschikt voor alle voertuigen van na 2006 en voor de meeste voertuigen uit de periode 2002-2006. Het aansluiten van de dongel, bij een garagebedrijf dat is aangesloten bij mijngarage.nl, zit bij de prijs inbegrepen. De automobilist hoeft verder alleen de gratis app, beschikbaar voor iOS en Android, te installeren. Als de app melding maakt van een probleem, dan kan de consument via de app zoals vermeld direct contact opnemen met zijn eigen garagebedrijf. Kamphuis: "Buiten de openingstijden van het garagebedrijf kan de klant met onze landelijke helpdesk bellen. Die is 24/7 bereikbaar."