Bovemij: voor en door de mobiliteitsbranche

Veel financieel dienstverleners zijn vooral uit op eigen gewin, maar als onderdeel van de BOVAG heeft Bovemij vooral de belangen van de mobiliteitsbranche voor ogen. Een voorbeeld daarvan is de lancering van Helder, een online platform waarmee Bovemij ervoor wil zorgen dat consumenten sneller uitkomen bij het autobedrijf in de buurt.

Bovemij: voor en door de mobiliteitsbranche

Klanten helpen om succesvol te ondernemen, dat is kort samengevat de missie van Bovemij volgens productspecialist Esther Landman. "Wij helpen bedrijven in de mobiliteitsbranche bij al hun verzekeringen, financieringen en rechtshulp", zegt ze. "Anders dan andere partijen vinden wij het als onderdeel van BOVAG belangrijk om de branche sterk te houden. Wij doen dat door het geld dat bij ons binnenkomt zoveel mogelijk binnen de branche te houden." Haar collega Bertus de Vries, Directeur Commercie bij het bedrijf, vult haar aan: "Als één van de weinige verzekeraars vragen wij geen korting op arbeidsloon en onderdelen. We gunnen de BOVAG-leden hun marge." Omdat de schadeherstelbranche nog altijd onder druk staat als gevolg van de technologische ontwikkelingen in auto’s en omdat consumenten minder snel bereid zijn om de schade aan hun auto te laten repareren, is het volgens Landman nog belangrijker om de producten en diensten continu af te stemmen op de branche. Daarbij wordt nauw samengewerkt met een nieuwe BOVAG-afdeling, BOVAG Schadeherstelbedrijven, die de belangen van schadeherstelbedrijven behartigt. Daarnaast wordt er door Bovemij hard gewerkt aan het verder optimaliseren van de garagepolis. Hierbij worden klanten middels een enquête om hun mening gevraagd, en ze worden persoonlijk bezocht en uitgenodigd om naar Nijmegen te komen en advies te geven. Landman: "Het is goed om te zien dat klanten mee willen denken en praten over onze dienstverlening." 

Private leaseconcept

Ook is de financieel dienstverlener recentelijk gestart met een private leaseconcept, het eerste product onder het nieuwe label Helder. "Het is opnieuw een voorbeeld van het feit dat wij onze klanten helpen om succesvol te ondernemen." Volgens Bovemij is er een vrij grote doelgroep die een goede auto zoekt, maar geen merkvoorkeur heeft en ook geen zin heeft in onderhandelingen met verkopers. "Voor deze mensen hebben wij onder het Helder-label een speciaal private lease-concept ontwikkeld. Helder brengt autozoekers in contact met een Car Coach, die voor hem in zijn regio bij aangesloten BOVAG-bedrijven op zoek gaat naar een gegarandeerd goede – nieuwe of gebruikte – auto die perfect bij zijn wensen past." De Vries ziet tevens een grote toekomst voor merkgestuurd schadeherstel, waarbij merkdealers een verzekeringsproduct aanbieden en Bovemij op de achtergrond fungeert. "Daardoor zal het schadeherstel ook worden uitgevoerd bij de merkdealers. Het verzekert hen van omzet. Universele bedrijven bieden wij het Rij Zeker-plan aan." Tot slot wil Bovemij de komende tijd haar rechtshulp breder in de markt gaan zetten. De Vries: "Door de alsmaar complexer wordende wet- en regelgeving is daar bij veel klanten behoefte aan. Wij beschikken over eigen advocaten en juristen."

Bovemij: voor en door de mobiliteitsbranche - Automobielmanagement.nl

Bovemij: voor en door de mobiliteitsbranche

Veel financieel dienstverleners zijn vooral uit op eigen gewin, maar als onderdeel van de BOVAG heeft Bovemij vooral de belangen van de mobiliteitsbranche voor ogen. Een voorbeeld daarvan is de lancering van Helder, een online platform waarmee Bovemij ervoor wil zorgen dat consumenten sneller uitkomen bij het autobedrijf in de buurt.

Bovemij: voor en door de mobiliteitsbranche

Klanten helpen om succesvol te ondernemen, dat is kort samengevat de missie van Bovemij volgens productspecialist Esther Landman. "Wij helpen bedrijven in de mobiliteitsbranche bij al hun verzekeringen, financieringen en rechtshulp", zegt ze. "Anders dan andere partijen vinden wij het als onderdeel van BOVAG belangrijk om de branche sterk te houden. Wij doen dat door het geld dat bij ons binnenkomt zoveel mogelijk binnen de branche te houden." Haar collega Bertus de Vries, Directeur Commercie bij het bedrijf, vult haar aan: "Als één van de weinige verzekeraars vragen wij geen korting op arbeidsloon en onderdelen. We gunnen de BOVAG-leden hun marge." Omdat de schadeherstelbranche nog altijd onder druk staat als gevolg van de technologische ontwikkelingen in auto’s en omdat consumenten minder snel bereid zijn om de schade aan hun auto te laten repareren, is het volgens Landman nog belangrijker om de producten en diensten continu af te stemmen op de branche. Daarbij wordt nauw samengewerkt met een nieuwe BOVAG-afdeling, BOVAG Schadeherstelbedrijven, die de belangen van schadeherstelbedrijven behartigt. Daarnaast wordt er door Bovemij hard gewerkt aan het verder optimaliseren van de garagepolis. Hierbij worden klanten middels een enquête om hun mening gevraagd, en ze worden persoonlijk bezocht en uitgenodigd om naar Nijmegen te komen en advies te geven. Landman: "Het is goed om te zien dat klanten mee willen denken en praten over onze dienstverlening." 

Private leaseconcept

Ook is de financieel dienstverlener recentelijk gestart met een private leaseconcept, het eerste product onder het nieuwe label Helder. "Het is opnieuw een voorbeeld van het feit dat wij onze klanten helpen om succesvol te ondernemen." Volgens Bovemij is er een vrij grote doelgroep die een goede auto zoekt, maar geen merkvoorkeur heeft en ook geen zin heeft in onderhandelingen met verkopers. "Voor deze mensen hebben wij onder het Helder-label een speciaal private lease-concept ontwikkeld. Helder brengt autozoekers in contact met een Car Coach, die voor hem in zijn regio bij aangesloten BOVAG-bedrijven op zoek gaat naar een gegarandeerd goede – nieuwe of gebruikte – auto die perfect bij zijn wensen past." De Vries ziet tevens een grote toekomst voor merkgestuurd schadeherstel, waarbij merkdealers een verzekeringsproduct aanbieden en Bovemij op de achtergrond fungeert. "Daardoor zal het schadeherstel ook worden uitgevoerd bij de merkdealers. Het verzekert hen van omzet. Universele bedrijven bieden wij het Rij Zeker-plan aan." Tot slot wil Bovemij de komende tijd haar rechtshulp breder in de markt gaan zetten. De Vries: "Door de alsmaar complexer wordende wet- en regelgeving is daar bij veel klanten behoefte aan. Wij beschikken over eigen advocaten en juristen."