UnameIT succesvol met LEF

Nu consumenten zich hoofdzakelijk online oriënteren wat betreft auto’s en onderhoud en gemiddeld nog maar 1,5 showrooms per autoaankoop bezoeken, is het aantal binnenkomende leads bij het autobedrijf sterk toegenomen. Veel bedrijven worstelen echter met een goede opvolging van deze leads. IT-systemen kunnen daarbij uitkomst bieden.

UnameIT succesvol met LEF

Volgens Robert Adelerhof, managing director van IT-specialist UnameIT, is een goede opvolging van leads essentieel in deze tijd. "Zodra de lead binnenkomt, moeten de raderen bij het autobedrijf gaan draaien om de potentiele klant niet direct weer kwijt te raken", zo stelt hij. "Geautomatiseerd, maar wel met een persoonlijke insteek. Met onze systemen LEF en SAM maken wij een razendsnelle leadopvolging mogelijk, ondersteund met vaste mailsjablonen." Zo kan een offerte digitaal worden verzonden, samen met de bijbehorende accessoirebrochure. "Ook wordt de klant up-to-date gehouden over de levertijd en natuurlijk wordt ook het bosje bloemen niet vergeten", aldus Adelerhof. "Aan de reminder voor de happy call en de reminder voor de einde garantie-check is eveneens gedacht. Kortom, SAM en LEF zorgen ervoor dat autobedrijven hun klanten een optimale klantbeleving kunnen bieden."

Alle leadbronnen in één systeem
Dit jaar begon UnameIT met de implementatie van de webbased leadmanagementtool LEF. LEF zorgt ervoor dat bij een autobedrijf alle leadbronnen uit de organisatie in één systeem terechtkomen en vervolgens op de juiste plek in de organisatie belanden. Adelerhof: "Ook geeft LEF diepgaand inzicht in de kwaliteit van leadopvolging in de organisatie, inclusief de mogelijkheid om in te zien hoeveel orders een bepaalde leadbron daadwerkelijk oplevert."

Dat UnameIT in Nederland marktleider is op het gebied van frontoffice-oplossingen voor de automotive is volgens Adelerhof te danken aan het feit dat kennis over software wordt gecombineerd met een flinke portie automotive-kennis. "Een groot gedeelte van onze collega’s is in het verleden zelf werkzaam geweest binnen de automotive branche en kan van daaruit goed meedenken over de processen bij onze relaties." (AJC)

UnameIT succesvol met LEF - Automobielmanagement.nl

UnameIT succesvol met LEF

Nu consumenten zich hoofdzakelijk online oriënteren wat betreft auto’s en onderhoud en gemiddeld nog maar 1,5 showrooms per autoaankoop bezoeken, is het aantal binnenkomende leads bij het autobedrijf sterk toegenomen. Veel bedrijven worstelen echter met een goede opvolging van deze leads. IT-systemen kunnen daarbij uitkomst bieden.

UnameIT succesvol met LEF

Volgens Robert Adelerhof, managing director van IT-specialist UnameIT, is een goede opvolging van leads essentieel in deze tijd. "Zodra de lead binnenkomt, moeten de raderen bij het autobedrijf gaan draaien om de potentiele klant niet direct weer kwijt te raken", zo stelt hij. "Geautomatiseerd, maar wel met een persoonlijke insteek. Met onze systemen LEF en SAM maken wij een razendsnelle leadopvolging mogelijk, ondersteund met vaste mailsjablonen." Zo kan een offerte digitaal worden verzonden, samen met de bijbehorende accessoirebrochure. "Ook wordt de klant up-to-date gehouden over de levertijd en natuurlijk wordt ook het bosje bloemen niet vergeten", aldus Adelerhof. "Aan de reminder voor de happy call en de reminder voor de einde garantie-check is eveneens gedacht. Kortom, SAM en LEF zorgen ervoor dat autobedrijven hun klanten een optimale klantbeleving kunnen bieden."

Alle leadbronnen in één systeem
Dit jaar begon UnameIT met de implementatie van de webbased leadmanagementtool LEF. LEF zorgt ervoor dat bij een autobedrijf alle leadbronnen uit de organisatie in één systeem terechtkomen en vervolgens op de juiste plek in de organisatie belanden. Adelerhof: "Ook geeft LEF diepgaand inzicht in de kwaliteit van leadopvolging in de organisatie, inclusief de mogelijkheid om in te zien hoeveel orders een bepaalde leadbron daadwerkelijk oplevert."

Dat UnameIT in Nederland marktleider is op het gebied van frontoffice-oplossingen voor de automotive is volgens Adelerhof te danken aan het feit dat kennis over software wordt gecombineerd met een flinke portie automotive-kennis. "Een groot gedeelte van onze collega’s is in het verleden zelf werkzaam geweest binnen de automotive branche en kan van daaruit goed meedenken over de processen bij onze relaties." (AJC)