Donselaar: "Feitelijk is dit idee deels geboren uit een stuk irritatie van klanten over de gang van zaken in de autoverhuurbranche. Mensen voelden zich vaak getild, vonden dat er te veel kleine lettertjes en verborgen kosten zijn en de branche had daardoor bij velen een slecht imago. Dat moet beter kunnen, vonden wij. Dus hebben we een businessmodel opgezet dat vooral transparant, simpel en scherp geprijsd is. Wij willen graag dat klanten terugkomen. Daarnaast zagen we dat autoverhuurbedrijven door schaalvergroting verdwenen uit de kleinere verzorgingsgebieden. Wij willen juist weer terug naar de kleine en middelgrote plaatsen. Dit kan renderen doordat wij het als shop-in-shop-concept aanbieden. Dus met een kleiner wagenpark, efficiëntere processen en doelgericht. Ons netwerk is al redelijk landelijk dekkend, maar we zouden graag nog uitbreiden in de provincies Drenthe, Groningen, Friesland, Zeeland, Brabant en Limburg. En dat kan, want ondernemers hebben met Autohopper gouden kansen in handen!"

Nieuwe inkomsten- en klantenstroom
In feite werkt Autohopper net zo helder en eenvoudig als de voorwaarden die aan de autohuurders worden gesteld. De ondernemer die in zee gaat met Autohopper krijgt op alle fronten ondersteuning: met speciale verhuursoftware, training, (lokale) marketing en natuurlijk altijd nieuwe bedrijfs- en personenauto’s. Autohopper verhuurt sinds kort ook volledig elektrische auto’s. Donselaar: "Het is een shop in shop-formule, wij verzorgen ook de totale aankleding en de online marketing. En dat kan snel: wie vandaag besluit om in te stappen, kan binnen twee weken operationeel zijn. Voor de ondernemer is de professionele uitstraling en het lucratieve verdienmodel een pluspunt en biedt de autoverhuur extra kansen. Zo krijgt hij of zij extra klanten over de vloer en een voet tussen de deur bij het lokale bedrijfsleven. Op dit moment krijgen we veel aanvragen binnen voor nieuwe franchisecontracten, maar we kijken wel kritisch of de persoon of het bedrijf in kwestie aan onze standaards voldoet. En of men de service kan bieden die bij autoverhuur hoort. Allereerst is er het klantencontact, de administratieve afhandeling en daarnaast moet elke auto bij uitgave en inname worden geïnspecteerd, eventueel gewassen en uitgezogen. Maar het concept is hoe dan ook lucratief en zorgt voor een nieuwe inkomsten- en klantenstroom." (MK)