Het is niet zo dat Euromaster zich voor haar uitbreiding volledig focust op de Randstad, maar in dat gebied ziet men wel veel potentieel. Gerritsen: "We hebben het westen van het land als speerpunt omdat we veel B to B doen en ook steeds meer als partner van leasemaatschappijen optreden. Dan is een goed landelijk netwerk onontbeerlijk, willen we aan iedereen dezelfde service kunnen bieden. Tegelijkertijd biedt juist deze ontwikkeling zeer goede kansen voor de partners van Euromaster. Want je krijgt er niet alleen een bekende naam mee op de gevel, het genereert ook veel traffic. Denk aan de zakelijke klant die met zijn leaseauto voor onderhoud of een bandenwissel binnenkomt. Meer dan eens heeft die persoon ook nog een privéauto. En ook die zal zo nu en dan de werkplaats in moeten, voor een APK, een servicebeurt of een reparatie. Is de kennismaking met Euromaster positief, dan is de kans groot dat zo iemand ook zijn eigen auto brengt."

Eerlijk, vakkundig en attent
Directeur Car Service Jos Gesthuizen vult aan: "Een ondernemer die kiest voor de franchiseformule van Euromaster kan meteen gebruik maken van de kennis, ervaring en opleidingen die wij bieden. Wij zijn daarnaast ook intensief bezig met klanttevredenheid. Door middel van enquêtes onder de klanten weten we wat er leeft en waar de verbeterpunten liggen. Die feedback maakt ons allemaal beter. Met het programma Retail Selling Way trainen we alle medewerkers van Euromaster, zodat er een uniforme manier is van omgaan met klanten. Onze kernwaarden zijn: eerlijk, vakkundig en attent. Daarnaast profiteert de ondernemer met Euromaster van de inkoopkracht die wij als grote organisatie hebben en hebben we een zeer goed internetportaal waar iedereen overal online bij iedere vestiging een afspraak kan maken. Ook belangrijk: je houdt als franchisenemer je eigen identiteit. Voeg daarbij de grote naamsbekendheid van Euromaster en de landelijke en lokale marketing en je weet dat je een ijzersterke formule hebt." (MK)