Dat Vakgarage is uitgegroeid tot het op één na grootste garageconcept van ons land, is volgens marketingmanager Vishal Durgaram te danken aan het feit dat het belang van de franchisenemers altijd voorop staat. "Doordat we onafhankelijk zijn van importeurs en grossiers, zijn er geen andere belangen", zo vertelt hij. "Tegelijkertijd bieden we wel de schaalvoordelen. Eigenlijk worden de voordelen van het universele autobedrijf geboden binnen een landelijk concept, waarbij wij ze volledig ondersteunen op marketinggebied. Dat doen we altijd uit naam van het bedrijf, de identiteit daarvan blijft behouden." Voorbeelden van de genoemde ontzorging zijn de pechhulp en de garantie die Vakgarage aanbiedt, waarbij klanten terechtkunnen in alle 260 Vakgarages in Nederland.

Inspelen op specifieke wensen

Daarnaast richt men zich ook op de zakelijke markt. Er worden bijvoorbeeld afspraken met beheerders van grote wagenparken gemaakt. Daarbij wordt ingespeeld op de specifieke wensen van deze markt. "We zijn bijvoorbeeld onlangs een samenwerking aangegaan met Travelcard, waarbij de gebruiker voor het complete ROB-pakket terecht kan bij een Vakgarage en kan betalen met zijn kaart", vertelt Durgaram. "Ook gaan we vanaf 1 januari vervangend vervoer aanbieden in samenwerking met Hertz. Je ziet vaak dat universele bedrijven een handjevol leenauto’s hebben uit het A- en B-segment, wat niet echt passend is als er een klant met een dure zakenauto komt. Dankzij het samenwerkingsverband met Hertz krijgt de klant een representatieve auto mee. Zo worden we steeds professioneler richting de zakelijke markt." (AJC)