Directeur Business Development Mateusz Kurkowski: "De ontwikkelingen in retail gaan snel. Op basis van onderzoeken en onze wereldwijde ervaring werken we hard om onze voorsprong te behouden en deze door te geven aan onze klanten. Vroeger brachten wij verkopers vooral kennis bij", blikt Kurkowski terug. "Kennis is nog steeds heel belangrijk, maar dan als basis van het retailproces. Het draait ook om vaardigheden, zoals het vertalen van een product of dienst naar de wensen en behoeften van de klant. Maar het belangrijkste is natuurlijk de totale klantervaring, zorgen dat de klant zich verbonden voelt met het product maar vooral ook het merk."

Werken aan competenties
Dit alles vraagt om een breed scala aan competenties. Kurkowski: "TTA verbetert organisaties, gebaseerd op onze ervaring en kennis. Dat is ons aanbod. Onze eerste vraag is altijd: wat is uw zakelijke doel, wat wilt u bereiken? Daaruit leiden we de competenties af die nodig zijn om dat doel te bereiken. Pas daarna gaan we over opleiding praten." De door TTA ontwikkelde ‘Desired Customer Experience – Competency’ – matrix vormt de kern van de retailactiviteiten (opleiding en consultancy) van de onderneming. Onderliggende programma’s evolueren mee met de bewegingen in retail, benadrukt Kurkowski. "Daar zitten we bovenop. We doen zelf veel onderzoek en we verdiepen ons in wetenschappelijk onderzoek over klantvoorkeuren en gedrag. En we opereren internationaal, dus we doen ook in het buitenland veel ervaring op. Dat geeft ons de unieke mogelijkheid om relevante retailbewegingen die we ergens signaleren te vertalen naar andere markten. Zo werken we continu aan het behoud van onze voorsprong en die van onze klanten."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding