Autotrust speelt in op all-in prijzen occasions

Volgens de Autoriteit Consument en Markt (ACM) moeten occasions voor een all-in prijs worden aangeboden. Dat zorgt voor onduidelijkheid bij autobedrijven over (de verkoop van) garanties. Autotrust, marktleider in verzekerde en onverzekerde occasiongaranties, speelt met het product OpenWarranty in op de wetgeving rond de all-in prijsstelling. General Manager Eva van der Veeken: “Voor autobedrijven die veel occasions met garantie verkopen, is OpenWarranty de goedkoopste én meest zorgeloze oplossing.”

Autotrust speelt in op all-in prijzen occasions

Volgens de ACM moeten alle onvermijdbare en voorzienbare kosten in de prijs van een nieuwe of gebruikte auto worden opgenomen. "De wettelijke garantie is onvermijdbaar en hoort dus in de all-in prijs te worden opgenomen. Aanvullende occasiongarantie is een extra, aldus de ACM, en dus vermijdbaar", legt Van der Veeken uit. "Een bijkomend probleem is dat er veel discussie is over wat ‘wettelijke garantie’ voor een occasion precies inhoudt. Veel autobedrijven kiezen er daarom voor om hun gebruikte auto’s aan te bieden inclusief de garantie die voorheen als extra werd aangeboden."

Goedkoopste oplossing
Autotrust OpenWarranty is volgens Van der Veeken bestemd voor autobedrijven die jaarlijks meer dan 200 occasions met garantie verkopen. De door Autotrust ontwikkelde innovatie is gebaseerd op een risicomanagementsysteem, dat werkt met een database gevuld met garantieclaims van duizenden auto’s. Deze database wordt continu bijgewerkt. Daarmee is het systeem in staat om op basis van actuele gegevens een realistische inleg per occasion te berekenen. Voordelen voor autobedrijven zijn dat zij nooit te veel betalen en dat naheffingen sowieso uitblijven. Bij minder claims dan gecalculeerd zien ondernemers hun inlegbedrag dalen. "Bovendien besparen autobedrijven veel geld omdat ze geen assurantiebelasting en risicopremie over de inleg hoeven te betalen", vult Van der Veeken aan.

Een jaar na de introductie constateert zij dat OpenWarranty goed werkt. "Onze klanten zijn er blij mee. Ondertussen werken we aan de doorontwikkeling, waardoor het systeem steeds beter wordt."

Autotrust speelt in op all-in prijzen occasions - Automobielmanagement.nl

Autotrust speelt in op all-in prijzen occasions

Volgens de Autoriteit Consument en Markt (ACM) moeten occasions voor een all-in prijs worden aangeboden. Dat zorgt voor onduidelijkheid bij autobedrijven over (de verkoop van) garanties. Autotrust, marktleider in verzekerde en onverzekerde occasiongaranties, speelt met het product OpenWarranty in op de wetgeving rond de all-in prijsstelling. General Manager Eva van der Veeken: “Voor autobedrijven die veel occasions met garantie verkopen, is OpenWarranty de goedkoopste én meest zorgeloze oplossing.”

Autotrust speelt in op all-in prijzen occasions

Volgens de ACM moeten alle onvermijdbare en voorzienbare kosten in de prijs van een nieuwe of gebruikte auto worden opgenomen. "De wettelijke garantie is onvermijdbaar en hoort dus in de all-in prijs te worden opgenomen. Aanvullende occasiongarantie is een extra, aldus de ACM, en dus vermijdbaar", legt Van der Veeken uit. "Een bijkomend probleem is dat er veel discussie is over wat ‘wettelijke garantie’ voor een occasion precies inhoudt. Veel autobedrijven kiezen er daarom voor om hun gebruikte auto’s aan te bieden inclusief de garantie die voorheen als extra werd aangeboden."

Goedkoopste oplossing
Autotrust OpenWarranty is volgens Van der Veeken bestemd voor autobedrijven die jaarlijks meer dan 200 occasions met garantie verkopen. De door Autotrust ontwikkelde innovatie is gebaseerd op een risicomanagementsysteem, dat werkt met een database gevuld met garantieclaims van duizenden auto’s. Deze database wordt continu bijgewerkt. Daarmee is het systeem in staat om op basis van actuele gegevens een realistische inleg per occasion te berekenen. Voordelen voor autobedrijven zijn dat zij nooit te veel betalen en dat naheffingen sowieso uitblijven. Bij minder claims dan gecalculeerd zien ondernemers hun inlegbedrag dalen. "Bovendien besparen autobedrijven veel geld omdat ze geen assurantiebelasting en risicopremie over de inleg hoeven te betalen", vult Van der Veeken aan.

Een jaar na de introductie constateert zij dat OpenWarranty goed werkt. "Onze klanten zijn er blij mee. Ondertussen werken we aan de doorontwikkeling, waardoor het systeem steeds beter wordt."