Leaseauto verkopen met de kracht van social media

ALD Automotive heeft recentelijk Own my car gelanceerd, waarmee leaserijders hun leaseauto aan het einde van het contract via social media kunnen verkopen. Deze zelfbedachte online tool is ontwikkeld in samenwerking met Capgemini. Inmiddels is een pilot van start gegaan met 250 deelnemer.

Own my car doet berijders die een auto hebben geleased bij ALD Automotive 8 tot 10 weken voor beëindiging van het contract een voorstel om hun vertrouwde auto over te nemen. Als de klant hier niet op ingaat, dan krijgt hij of zij de mogelijkheid om hetzelfde aantrekkelijke aanbod te delen via social media. "De aanschaf van een gebruikte leaseauto via Own my car biedt verschillende voordelen", aldus Lonneke van der Horst, Marketing & Strategy Manager bij de leasemaatschappij. "De koper betaalt een scherpe prijs en het feit dat de auto wordt gekocht van iemand binnen zijn of haar persoonlijke netwerk geeft extra vertrouwen." De leaserijder krijgt de kans om een auto te kopen waar hij of zij de onderhoudshistorie van weet en hij ontvangt, wanneer hij zelf of iemand uit zijn netwerk de auto koopt, een incentive in de vorm van een dinercheque.

Schakel uit het operationele proces
Uiteraard levert het ook een voordeel op voor ALD Automotive, want de leasemaatschappij kan door de verkoop via Own my car een schakel uit het operationele proces halen en bespaart daarmee kosten. Normaal gesproken gaan auto’s eerst terug naar de leasemaatschappij, die ze vervolgens via diverse kanalen verkoopt. Het concept achter Own my car is bedacht door ALD Automotive Nederland. Van der Horst: "Tijdens de internationale innovatiewedstrijd Driver Experience Challenge konden alle 41 landen een innovatief idee pitchen. De Nederlandse inbreng is als beste beoordeeld en won hiermee de uitvoering van het idee."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Leaseauto verkopen met de kracht van social media - Automobielmanagement.nl

Leaseauto verkopen met de kracht van social media

ALD Automotive heeft recentelijk Own my car gelanceerd, waarmee leaserijders hun leaseauto aan het einde van het contract via social media kunnen verkopen. Deze zelfbedachte online tool is ontwikkeld in samenwerking met Capgemini. Inmiddels is een pilot van start gegaan met 250 deelnemer.

Own my car doet berijders die een auto hebben geleased bij ALD Automotive 8 tot 10 weken voor beëindiging van het contract een voorstel om hun vertrouwde auto over te nemen. Als de klant hier niet op ingaat, dan krijgt hij of zij de mogelijkheid om hetzelfde aantrekkelijke aanbod te delen via social media. "De aanschaf van een gebruikte leaseauto via Own my car biedt verschillende voordelen", aldus Lonneke van der Horst, Marketing & Strategy Manager bij de leasemaatschappij. "De koper betaalt een scherpe prijs en het feit dat de auto wordt gekocht van iemand binnen zijn of haar persoonlijke netwerk geeft extra vertrouwen." De leaserijder krijgt de kans om een auto te kopen waar hij of zij de onderhoudshistorie van weet en hij ontvangt, wanneer hij zelf of iemand uit zijn netwerk de auto koopt, een incentive in de vorm van een dinercheque.

Schakel uit het operationele proces
Uiteraard levert het ook een voordeel op voor ALD Automotive, want de leasemaatschappij kan door de verkoop via Own my car een schakel uit het operationele proces halen en bespaart daarmee kosten. Normaal gesproken gaan auto’s eerst terug naar de leasemaatschappij, die ze vervolgens via diverse kanalen verkoopt. Het concept achter Own my car is bedacht door ALD Automotive Nederland. Van der Horst: "Tijdens de internationale innovatiewedstrijd Driver Experience Challenge konden alle 41 landen een innovatief idee pitchen. De Nederlandse inbreng is als beste beoordeeld en won hiermee de uitvoering van het idee."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding