De kracht van Fuchs zit ‘m ook in verjonging en vernieuwing. "Wij kijken op een eigentijdse manier tegen onze branche aan en gebruiken middelen en verkopen producten die de omzet van een dealerbedrijf aantoonbaar bevorderen. Eén van onze eerste klanten was de Martin Schilder Groep, Volkswagen- en Audi-dealer met diverse vestigingen in Noord-Holland. Zonder in detail te treden, kunnen we met hun case wel aantonen wat we kunnen doen. Een concreet voorbeeld? Met onze Hunter Hawkeye Elite uitlijnbank kunnen we binnen een minuut de wielstanden van een auto controleren, compleet met een uitgedraaid rapport. Dat doe je gewoon standaard bij elke auto die voor een grote beurt komt. Wat blijkt? Zestig procent moet uitgelijnd worden en bij pakweg zeventig procent dáárvan verkoop je ook een uitlijnbeurt. Dat werk had je als dealer anders niet gehad. Nog een? Rij elke binnenkomende auto over onze Hunter profieldieptemeter en geef de klant een rapport. Vervanging is vaak misschien niet direct noodzakelijk, maar die data worden wel in ons systeem gezet. We weten hoeveel die auto gemiddeld rijdt en dùs waarschuwen we de berijder tijdig dat hij aan nieuwe banden toe is, nog voordat hij zelf op dat idee komt. In tachtig procent van alle gevallen scoor je daarmee gewoon dat je twee of vier nieuwe banden verkoopt."

De hoogte in

Hunter is een sterk merk, Nussbaum en Fuchs zijn dat ook als het gaat om hefbruggen voor personen- en bedrijfsauto’s. Suurenbroek: "We hebben net twee BMW-dealerbedrijven in Nijmegen en Den Bosch heringericht. Dat zijn professionals die hoge eisen stellen en weten dat kwaliteit en service zich altijd uitbetalen. Wij sluiten met elke klant een onderhoudscontract. Daarbij hebben we niet alleen zes man op de weg als servicemonteur, maar onze vier vertegenwoordigers zijn zelf monteur geweest en hebben een gereedschapskist in de auto. Elke hefbrug is voorzien van een QR-code. Als er wat is, scant de werkplaatschef die code met zijn smartphone, komt zo rechtstreeks op onze site terecht, geeft aan wat er aan de hand is en wij sturen direct een monteur. Daarbij kan het management in ons systeem desnoods per hefbrug zien wat de staat van onderhoud is. Dealerconcerns worden steeds groter, zo houdt de directie meer voeling met de werkvloer. De stempelhefbruggen van Fuchs voor vrachtwagens, waar ook de naam van ons bedrijf aan is ontleend, dat zijn spectaculaire dingen om te zien, maar ze werken ook heel efficiënt. Gaaf hoor, als een vrachtwagen van achttien meter ineens wordt opgetild. Het handige is daarbij dat de monteur meteen overal bij kan en de wielen vrij hangen."