Auto-onderdelen zijn topsport bij jarig OSBO

Ze vieren feest aan de Belder 8a in Roosendaal. 50 jaar terug startte Frans van Oosterbosch een automaterialenzaak. In handen van zijn zoons Peter en Roland is OSBO Autoparts gegroeid van 4 mensen in 1999 naar 13 personeelsleden anno 2017. Het geheim volgens Peter van Oosterbosch: “Service. Doen wat je zegt. Altijd.”

Auto-onderdelen zijn topsport bij jarig OSBO

In Zuidwest-Nederland is OSBO auto-onderdelen al jarenlang marktleider voor originele en alternatieve carrosseriedelen. Zowel autoschadeherstellers als garagebedrijven kiezen expliciet voor het Roosendaalse familiebedrijf, waarbij een voorraad met meer dan 50 duizend auto-onderdelen wordt gecombineerd met ouderwetse service.

Kwaliteitslijnen

OSBO auto-onderdelen verkoopt diverse kwaliteitslijnen: als eerste de originele en merkverpakkingsdelen, dan de MQ-line met een gekeurde en gegarandeerde kwaliteit, en tot slot de budgetlijn voor als de prijs leidend is. "Zo kunnen wij onze klanten een breed en diep assortiment bieden met verschillende prijs- en kwaliteitsniveaus.
Mijn vader zei altijd al: ‘doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’. En dat doen we nog steeds. Wij zijn een no-nonsense bedrijf dat iedere dag bezig is om de vragen van onze klanten op te lossen", vertelt Peter, de oudste van de twee broers. Zijn jongere broer Roland, die dit jaar net als het bedrijf 50 wordt, coördineert het logistieke proces binnen het bedrijf. 

Voorraadprogramma

De nuchtere instelling wordt gecombineerd met een verfijnde back office. Met het zelf ontwikkelde voorraadprogramma hebben OSBO en de klanten zicht op de voorraad, de actuele staat van de bestelling en directe toegang tot de facturen. "We beginnen de dag standaard met kijken of we de backorders op kunnen lossen. De klanten willen helpen, dat is onze basishouding."
Dit fanatisme heeft OSBO een grote klantenkring opgeleverd. "De klanten weten inmiddels dat als wij een onderdeel niet kunnen leveren, het ook echt niet te vinden is", illustreert Peter van Oosterbosch. "Wij doen iedere dag aan topsport; het is onze uitdaging de klanten snel te helpen aan de juiste auto-onderdelen.

Auto-onderdelen zijn topsport bij jarig OSBO - Automobielmanagement.nl

Auto-onderdelen zijn topsport bij jarig OSBO

Ze vieren feest aan de Belder 8a in Roosendaal. 50 jaar terug startte Frans van Oosterbosch een automaterialenzaak. In handen van zijn zoons Peter en Roland is OSBO Autoparts gegroeid van 4 mensen in 1999 naar 13 personeelsleden anno 2017. Het geheim volgens Peter van Oosterbosch: “Service. Doen wat je zegt. Altijd.”

Auto-onderdelen zijn topsport bij jarig OSBO

In Zuidwest-Nederland is OSBO auto-onderdelen al jarenlang marktleider voor originele en alternatieve carrosseriedelen. Zowel autoschadeherstellers als garagebedrijven kiezen expliciet voor het Roosendaalse familiebedrijf, waarbij een voorraad met meer dan 50 duizend auto-onderdelen wordt gecombineerd met ouderwetse service.

Kwaliteitslijnen

OSBO auto-onderdelen verkoopt diverse kwaliteitslijnen: als eerste de originele en merkverpakkingsdelen, dan de MQ-line met een gekeurde en gegarandeerde kwaliteit, en tot slot de budgetlijn voor als de prijs leidend is. "Zo kunnen wij onze klanten een breed en diep assortiment bieden met verschillende prijs- en kwaliteitsniveaus.
Mijn vader zei altijd al: ‘doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’. En dat doen we nog steeds. Wij zijn een no-nonsense bedrijf dat iedere dag bezig is om de vragen van onze klanten op te lossen", vertelt Peter, de oudste van de twee broers. Zijn jongere broer Roland, die dit jaar net als het bedrijf 50 wordt, coördineert het logistieke proces binnen het bedrijf. 

Voorraadprogramma

De nuchtere instelling wordt gecombineerd met een verfijnde back office. Met het zelf ontwikkelde voorraadprogramma hebben OSBO en de klanten zicht op de voorraad, de actuele staat van de bestelling en directe toegang tot de facturen. "We beginnen de dag standaard met kijken of we de backorders op kunnen lossen. De klanten willen helpen, dat is onze basishouding."
Dit fanatisme heeft OSBO een grote klantenkring opgeleverd. "De klanten weten inmiddels dat als wij een onderdeel niet kunnen leveren, het ook echt niet te vinden is", illustreert Peter van Oosterbosch. "Wij doen iedere dag aan topsport; het is onze uitdaging de klanten snel te helpen aan de juiste auto-onderdelen.