Een voorbeeld daarvan is het Iris-platform, dat een alternatief is voor de traditionele reparatiebrug. Net als de traditionele reparatiebrug beschikt het Iris-platform over een spoetnik voor de injector, maar ook een loep om te controleren of alle lucht uit de breuk verdwenen is en een led UV lamp. Er is dus geen losse UV-lamp meer nodig bij het repareren van sterren in autoruiten. Dankzij drie uitwisselbare houders biedt het platform ruimte voor aanvullende functionaliteiten. Het Iris-systeem werkt op batterijen via een externe accu-pack of een oplaadbare batterij die bovenop Iris is verwerkt, maar kan ook worden aangesloten op netspanning via een omvormer. Iris is energiezuinig en uiterst gebruiksvriendelijk. Daarnaast is IQ-2 op de markt gebracht, die eenvoudiger werkt als de bestaande Fixer en een led UV lamp, die gevoed kan worden door ook weer een externe batterij, een oplaadbare batterij of een omvormer.

Einde aan overbelasting
Betrekkelijk nieuw is de RL-eez ruitenuitsnijmachine. "Deze maakt het mogelijk om op een gecontroleerde manier voertuigruiten los te snijden", zo stelt Rensa van Buijten van Glasstech. "Het maakt een einde aan de fysieke overbelasting van monteurs en het veroorzaken van lakschade." Ook beschadiging van dakhemels, bekleding en dashboards behoort dankzij RL-eez tot het verleden. "De monteurs die met het systeem werken, vinden vooral het feit dat hij met een 12 volt-aansluiting werkt en via een beveiligd signaal draadloos kan worden bediend met een afstandsbediening plezierig", aldus van Buijten.