Volgens Autohopper-oprichter en mede-­eigenaar Steven Donselaar is autoverhuur voor garagisten een ideaal aanvullend product waar lokaal veel vraag naar is. "Wij servicen onze partners volledig op het gebied van wagenpark, verhuursoftware, verzekeringen, trainingen en marketing." Autohopper groeit op dit moment hard doordat er, als gevolg van de aantrekkende economie, meer vraag is naar huurauto’s. "De woningmarkt draait op volle toeren en daar profiteren we van met de verhuur van verhuisbusjes", zegt Donselaar. ­Autohopper ziet het verhuur-wagenpark van zijn partners zodoende groeien. "Per vestiging rijden er nu gemiddeld 12 auto’s rond en met een goede bezettingsgraad zorgt autoverhuur voor een leuk rendement." Op dit moment zijn er circa 100 Autohopper-vestigingen, in de komende twee jaar moet dat aantal gaan toenemen tot rond de 150 locaties.  

Autoverhuur vs autodelen

Donselaar: "We willen in elk middelgroot verzorgingsgebied vertegenwoordigd zijn. We merken nog steeds dat autoverhuur een ingeburgerde, vertrouwde en laagdrempelige service is en dat carsharing voor consumenten en bedrijven nog steeds een lastige keuze is ­omdat er abonnementen afgesloten moeten ­worden. Zodoende krijgt autodelen lokaal nog geen voet aan de grond", aldus Donselaar. ­Autohopper weet als geen ander de klant online te vinden en te binden. Ook het feit dat er qua prijs volledige transparantie is, is volgens ­Donselaar een belangrijke reden voor het succes. "Bij ons krijg je een eerlijk en helder beeld van de kosten. Wij communiceren de prijs voor huur van een auto per dag, weekend of week. Er zijn dus geen verrassingen."