Door snelle ontwikkeling auto is garageconcept onmisbaar

Het oudste garageconcept in Nederland is Vakgarage. “Met de moderne, door software aangestuurde auto, is het voor een universeel autobedrijf niet meer te doen om zelfstandig alle ontwikkelingen op dit vlak bij te houden,” aldus Vishal Durgaram, voorzitter Stichting Vakgarage.

Garageconcept is onmisbaar

Op dit moment legt Vakgarage de focus op internet en data. ­Durgaram: "We bouwen een platform om data te genereren en te delen. Het is echte hoogste tijd om je hierin te verdiepen. We hebben nu al alle websites vernieuwd en voor de klant komt er een Mijn ­Vakgarage-omgeving. Daar kan men op inloggen en direct de volledige onderhoudshistorie bekijken en de mobiliteitsbehoefte beheren, denk aan het inplannen van afspraken en het reserveren van een leenauto. Daarnaast werken we aan de ontwikkelingen van een app, waar eventueel ook Vakgarage Pechhulp aan gekoppeld kan worden. Zo weet de hulpverlener direct waar de klant staat. Wil je als universeel de strijd aangaan met dealers die in direct contact staan met hun klanten via een app, dan moet je op dat vlak ook actief zijn."

Meer kansen

Overigens is dat niet het enige wat er speelt op het gebied van aftersales. Zo verruimen de onderhoudsintervallen, komen er meer deelauto’s en krijgen zakelijke rijders een mobiliteitsbudget in plaats van een auto van de zaak. Dat laatste biedt juist weer kansen voor de universele garagist, aangezien men dan zelf kan kiezen waar het onderhoud wordt uitgevoerd. Ook de opkomst van de elektrische auto dwingt iedereen om na te denken over de toekomst. Voor al deze zaken is het noodzakelijk om je bij een collectief aan te sluiten. ­Durgaram: "Vakgarage biedt hiervoor de oplossing: het is het enige écht onafhankelijke concept op de markt. We zijn een stichting, dus handelen niet vanuit winstbelang."

Door snelle ontwikkeling auto is garageconcept onmisbaar - Automobielmanagement.nl

Door snelle ontwikkeling auto is garageconcept onmisbaar

Het oudste garageconcept in Nederland is Vakgarage. “Met de moderne, door software aangestuurde auto, is het voor een universeel autobedrijf niet meer te doen om zelfstandig alle ontwikkelingen op dit vlak bij te houden,” aldus Vishal Durgaram, voorzitter Stichting Vakgarage.

Garageconcept is onmisbaar

Op dit moment legt Vakgarage de focus op internet en data. ­Durgaram: "We bouwen een platform om data te genereren en te delen. Het is echte hoogste tijd om je hierin te verdiepen. We hebben nu al alle websites vernieuwd en voor de klant komt er een Mijn ­Vakgarage-omgeving. Daar kan men op inloggen en direct de volledige onderhoudshistorie bekijken en de mobiliteitsbehoefte beheren, denk aan het inplannen van afspraken en het reserveren van een leenauto. Daarnaast werken we aan de ontwikkelingen van een app, waar eventueel ook Vakgarage Pechhulp aan gekoppeld kan worden. Zo weet de hulpverlener direct waar de klant staat. Wil je als universeel de strijd aangaan met dealers die in direct contact staan met hun klanten via een app, dan moet je op dat vlak ook actief zijn."

Meer kansen

Overigens is dat niet het enige wat er speelt op het gebied van aftersales. Zo verruimen de onderhoudsintervallen, komen er meer deelauto’s en krijgen zakelijke rijders een mobiliteitsbudget in plaats van een auto van de zaak. Dat laatste biedt juist weer kansen voor de universele garagist, aangezien men dan zelf kan kiezen waar het onderhoud wordt uitgevoerd. Ook de opkomst van de elektrische auto dwingt iedereen om na te denken over de toekomst. Voor al deze zaken is het noodzakelijk om je bij een collectief aan te sluiten. ­Durgaram: "Vakgarage biedt hiervoor de oplossing: het is het enige écht onafhankelijke concept op de markt. We zijn een stichting, dus handelen niet vanuit winstbelang."