Maikel Simonis, sales manager van CarGarantie, bepleit tegen de achtergrond van de huidige worsteling met de decennialang gangbare garantieregelingen, voor een nieuwe benadering. "Op bezoek bij autobedrijven hoor ik heel vaak dat ze de goedkoopste willen zijn op internet en praten over ‘meeneemprijzen’. Zo generaliseer je iedere gebruikte auto in je voorraad en dat drukt de marge. Wat nu als je de klant iets unieks biedt wat hij of zij niet op iedere straathoek vindt?"

Unieke eigenschappen

Het begint bij het benadrukken van de unieke eigenschappen van iedere auto in de voorraad met daarbovenop het bieden van zorgeloos rijplezier voor de aanstaande eigenaar. "Je biedt de klant standaard een garantie van 6 of 12 maanden op een auto door samen met werken van CarGarantie. Dat straalt vertrouwen uit in de auto die je verkoopt en je biedt de klant een zekerheid waarvoor hij of zijn bereid is te betalen", legt Simonis uit. "Tegelijkertijd geeft de garantie je als autobedrijf de vrijheid om een hogere prijs te vragen voor de auto in kwestie, waardoor je opeens een gezonde marge maakt op een occasion. En je onttrekt je aan de huidige discussie door méér te bieden dan wettelijk voorgeschreven."

Louche aanbieders

Gebruikte auto’s verkopen samen met CarGarantie biedt ook de kans om afstand te nemen van de onderkant van de markt vol louche aanbieders. "Je onderscheidt jezelf met kwaliteit en betrouwbaarheid én zorgt ervoor dat garantie geen kostenpost meer is, maar een kans op marge en omzet in je eigen werkplaats. Zo snijdt het mes aan twee kanten."