Volgens Kees Willemsen, manager sales en marketing bij de onderdelenleverancier, heeft de uitbreiding van het succesvolle concept betrekking op zaken die geen prioriteit hebben bij de dagelijkse werkzaamheden, maar wel van belang zijn om competitief te kunnen zijn. "De uitbreiding blijkt een goede zet te zijn geweest, bedrijven melden zich aan en de aangesloten bedrijven waarderen de proactieve aandacht na aanmelding", vertelt hij. "Ons garageconcept Requal Erkend Reparateur is gericht op het garagebedrijf dat met behoud van eigen identiteit ondersteuning wenst op het gebied van marketing en opleidingen." Bij dit concept staan de ondernemer en de sterke punten van zijn bedrijf voorop. "Het aangeboden pakket omvat opleidingen, een onderhoudsapp, een nieuwe gepersonaliseerde website voor de leden, de Requal Pechhulp, managementondersteuning, kwartaalacties in print en vooral ook aandacht", zo vertelt ­Willemsen.

Requal Support Manager

Die aandacht behelst onder meer bezoeken van de zogenaamde ­Requal Support Manager. "Samen met de klant kijkt deze welke onderdelen er het beste kunnen worden ingezet en op welke manier dat dient te gebeuren. De acties worden in goed overleg en na akkoord uitgevoerd." Daarbij moet je ook denken aan de aankleding van het pand en het reclamemateriaal. "De klant bepaalt wat hij wil. Het ondersteuningspakket is gericht op de realisatie van drie doelen; werven, binden en rendementsverbetering", aldus Willemsen. Deze drie pijlers vormen volgens hem samen een solide basis voor de ondernemer die trots is op zijn bedrijf en de ambitie heeft om nog jaren met veel plezier en passie te blijven ondernemen, op zijn eigen wijze.