Automotive Academy: Alle facetten van het bedrijf verbeteren

De snelheid waarmee veranderingen plaatsvinden in de branche, is nog nooit zo hoog geweest volgens Jochen van Egmond van Automotive Academy. “Denk aan nieuwe spelers die de markt betreden, digitalisering, techniek die enorm snel verandert en een goed geïnformeerde klant. Dit vraagt om andere kennis en vaardigheden.”

"Van de garagehouder wordt niet alleen verwacht dat hij op al die ontwikkelingen reageert, reageren is altijd achteraf. Hij moet met de kennis die hij nu heeft de koers voor de komende jaren uitzetten, met gevolgen voor het hele bedrijf. Automotive Academy zet daarom in op dienstverlening die de garagehouder helpt om op álle facetten van het bedrijf op te schakelen. Techniek, commercie, veiligheid, management en verbetering van resultaten."

Steeds meer bedrijven zien volgens Van Egmond het belang van goed getraind management en personeel. "We zien een groei in het aantal deelnemers aan ons technisch opleidingsprogramma en ook de belangstelling voor commerciële en bedrijfsmanagementtrainingen neemt toe. Maar als we zien welk deel dat uitmaakt van het totale aantal universele garages en monteurs in Nederland, dan hebben we ook nog wel een weg te gaan."

Werkorders

Bij Automotive Academy zien ze dat door de stijgende economie het aantal werkorders in de werkplaats omhoog gaat, maar dat bedrijven door de drukte verzuimen de klant optimaal te bedienen. Van Egmond: "Daarmee doen ze zichzelf tekort. Met WESP (‘Werkplaats Service Provider’-red.) maken we de ondernemer hiervan bewust, zodat de focus weer komt te liggen op het optimaal verzorgen van je klanten. Hiermee borg je ook de klantentevredenheid en omzet op de langere termijn."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Automotive Academy: Alle facetten van het bedrijf verbeteren - Automobielmanagement.nl

Automotive Academy: Alle facetten van het bedrijf verbeteren

De snelheid waarmee veranderingen plaatsvinden in de branche, is nog nooit zo hoog geweest volgens Jochen van Egmond van Automotive Academy. “Denk aan nieuwe spelers die de markt betreden, digitalisering, techniek die enorm snel verandert en een goed geïnformeerde klant. Dit vraagt om andere kennis en vaardigheden.”

"Van de garagehouder wordt niet alleen verwacht dat hij op al die ontwikkelingen reageert, reageren is altijd achteraf. Hij moet met de kennis die hij nu heeft de koers voor de komende jaren uitzetten, met gevolgen voor het hele bedrijf. Automotive Academy zet daarom in op dienstverlening die de garagehouder helpt om op álle facetten van het bedrijf op te schakelen. Techniek, commercie, veiligheid, management en verbetering van resultaten."

Steeds meer bedrijven zien volgens Van Egmond het belang van goed getraind management en personeel. "We zien een groei in het aantal deelnemers aan ons technisch opleidingsprogramma en ook de belangstelling voor commerciële en bedrijfsmanagementtrainingen neemt toe. Maar als we zien welk deel dat uitmaakt van het totale aantal universele garages en monteurs in Nederland, dan hebben we ook nog wel een weg te gaan."

Werkorders

Bij Automotive Academy zien ze dat door de stijgende economie het aantal werkorders in de werkplaats omhoog gaat, maar dat bedrijven door de drukte verzuimen de klant optimaal te bedienen. Van Egmond: "Daarmee doen ze zichzelf tekort. Met WESP (‘Werkplaats Service Provider’-red.) maken we de ondernemer hiervan bewust, zodat de focus weer komt te liggen op het optimaal verzorgen van je klanten. Hiermee borg je ook de klantentevredenheid en omzet op de langere termijn."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding