BCA: Occcasionmarkt biedt nog veel meer kansen

Extra focus op de occasionmarkt. Dat is een van de trends die BCA-directeur Iede Aukema internatio­naal ziet bij leidende dealerbedrijven. Een trend waar nu ook Nederlandse merkdealers voorzichtig op inspringen. “Er is gewoon veel meer te halen.”

BCA kennen we als veilinghuis, maar het bedrijf in Barneveld is ook een remarketingpartner voor de vaderlandse merkdealers en autobedrijven. BCA is ervan overtuigd bedrijven goed te kunnen helpen meer rendement te halen uit handel met gebruikte auto’s. Als veilinghuis beschikt het bedrijf over meer dan voldoende kennis van waarden van gebruikte auto’s en remarketing processen. "Het hele traject van inruil en verkoop van gebruikte auto’s is jarenlang een ondergeschoven kindje geweest. Nu pas zie je dat er hier en daar beleid op wordt gemaakt, maar het is nog erg mager en aan de late kant." Toch is er begrip bij Aukema voor het feit dat men nu pas op die rijdende occasiontrein springt, want het is complex om het goed aan te pakken. "Het aanbod van nieuwe auto’s is al groot, maar de markt voor gebruikt is vele malen groter en bovendien diverser. Alleen al de restwaardebepaling is hierdoor lastig. Dan heb ik het nog niet eens over het vinden van afnemers."

BCA Consultancy

De oplossing ziet Aukema in een van de diensten die BCA aanbiedt op het gebied van remarketing: BCA Consultancy. "Hiermee helpen we dealerbedrijven hun beleid op het gebied van gebruikte wagens professioneel op te zetten. Dat doen we op Europees niveau zodat er voor elk type auto een afzetmarkt is via onze zusterorganisaties. Maar om succesvol te zijn moet je er als dealer wel vol voor gaan en dat gebeurt niet altijd. Aan de andere kant: ik merk aan de huidige generatie automotive studenten dat ze nu al het belang van de occasionmarkt inzien. Niet alleen omdat er zakelijk gezien meer kansen zijn, maar ook omdat ze er meer van zichzelf in kwijt kunnen. Dat vind ik een goede ontwikkeling."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

BCA: Occcasionmarkt biedt nog veel meer kansen - Automobielmanagement.nl

BCA: Occcasionmarkt biedt nog veel meer kansen

Extra focus op de occasionmarkt. Dat is een van de trends die BCA-directeur Iede Aukema internatio­naal ziet bij leidende dealerbedrijven. Een trend waar nu ook Nederlandse merkdealers voorzichtig op inspringen. “Er is gewoon veel meer te halen.”

BCA kennen we als veilinghuis, maar het bedrijf in Barneveld is ook een remarketingpartner voor de vaderlandse merkdealers en autobedrijven. BCA is ervan overtuigd bedrijven goed te kunnen helpen meer rendement te halen uit handel met gebruikte auto’s. Als veilinghuis beschikt het bedrijf over meer dan voldoende kennis van waarden van gebruikte auto’s en remarketing processen. "Het hele traject van inruil en verkoop van gebruikte auto’s is jarenlang een ondergeschoven kindje geweest. Nu pas zie je dat er hier en daar beleid op wordt gemaakt, maar het is nog erg mager en aan de late kant." Toch is er begrip bij Aukema voor het feit dat men nu pas op die rijdende occasiontrein springt, want het is complex om het goed aan te pakken. "Het aanbod van nieuwe auto’s is al groot, maar de markt voor gebruikt is vele malen groter en bovendien diverser. Alleen al de restwaardebepaling is hierdoor lastig. Dan heb ik het nog niet eens over het vinden van afnemers."

BCA Consultancy

De oplossing ziet Aukema in een van de diensten die BCA aanbiedt op het gebied van remarketing: BCA Consultancy. "Hiermee helpen we dealerbedrijven hun beleid op het gebied van gebruikte wagens professioneel op te zetten. Dat doen we op Europees niveau zodat er voor elk type auto een afzetmarkt is via onze zusterorganisaties. Maar om succesvol te zijn moet je er als dealer wel vol voor gaan en dat gebeurt niet altijd. Aan de andere kant: ik merk aan de huidige generatie automotive studenten dat ze nu al het belang van de occasionmarkt inzien. Niet alleen omdat er zakelijk gezien meer kansen zijn, maar ook omdat ze er meer van zichzelf in kwijt kunnen. Dat vind ik een goede ontwikkeling."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding