De senior consultant en oprichter van CRM automotive retail ziet het te vaak: directies en verkoopleiders die sturen op symptomen. "Inzoomen op deelgebieden om de verkoop te verbeteren. Maar dat werkt niet. Het totaal moet kloppen." Deze opmerking van Van Roon lijkt een open deur, maar niets is minder waar. "Ik kom bij bedrijven die op het circuit vooraan mee willen racen met een standaard auto. ‘Als we maar genoeg gas geven.’ Maar ze vergeten dat de motor, ophanging en ook de bestuurder berekend moeten zijn om te racen." CRM automotive retail heeft deze metafoor vertaald naar de sales praktijk. Onder de naam ‘Digital Sales Power’ ontwikkelde CRM een eigen organisatiemodel waarmee de continuïteit van autobedrijven wordt gegarandeerd.

Deze aanpak bestaat uit drie sales funnels waarmee je maximaal resultaat boekt, mits je de randvoorwaarden op orde hebt. "Wij helpen directies om via dit model de basis voor succes te leggen. Veelal door 1-op-1 training en coaching", vertelt Michel van Roon. "We hebben oog voor de ‘harde’ kant: kapitaal, occasionmix, pand, enz., maar ook voor de ‘zachte’ kant: marketing en HR." Door de juiste KPI’s te definiëren en te meten, helpt CRM automotive retail om de verkoop te maximaliseren. "Om te zorgen dat je nu, morgen en over 5 jaar relevant bent als autobedrijf, moet je meebewegen in deze veranderlijke wereld", benadrukt Michel van Roon. "De kunst is om je vrijwel constant aan te passen aan de customer journey. Met ons model bezit je de specs om mee te racen met de besten."