"Deze Jeeps spreken een veel breder publiek aan dan alleen de traditionele Jeep-rijder. Ze doen het hier dan ook goed, en dat vertaalt zich in een hogere vraag naar onderdelen in het onderhoudskanaal. Daar­naast hebben we nog steeds een sterke positie als onderdelenleverancier voor de Fiat-merken. Dat heeft ervoor gezorgd dat we de afgelopen jaren telkens konden groeien, mede geholpen natuurlijk door de stijgende vraag naar onderhoud bij het garagebedrijf."

Ook is men bij Buren Hallum in staat gebleken om in moeilijker jaren het hoofd boven water te houden. "De branche heeft een aantal moeilijke jaren achter zich en juist in die jaren hebben we goed naar onze klanten geluisterd. Zo zijn we toen goedkopere onderdelen gaan leveren naast originele onderdelen en onderdelen van de bekende A-merken. Ook zeer gewild: onze kabelreparatiesetjes. Hiermee kun je relatief eenvoudig een kabelbreuk herstellen door het kapotte kabeldeel te repareren. Je hoeft dus niet meer een complete kabelboom te vervangen. Dat scheelt enorm in de onderdelenkosten en reparatietijd. Overigens zijn deze setjes niet alleen leverbaar voor Fiat; we hebben ze ook voor merken als Opel, Peugeot en Renault."

Checkstar

Inmiddels merkt Sjoerd Buren dat het drukker is geworden in de werkplaats van het garagebedrijf en dat ook de vraag naar kwaliteitsonderdelen weer voorop staat. Klanten van Buren Hallum zijn over het algemeen universele garagebedrijven met een specialisme in Italiaanse merken, en natuurlijk de Checkstar-garages. Dit is het Europese werkplaatsconcept van onderdelenproducent Magneti Marelli, dat in Nederland wordt uitgerold door Buren Hallum. "Inmiddels zijn er bijna 45 garages bij het concept aangesloten; een aantal waarmee we landelijk op het gebied van onderhoud aan Italiaanse auto’s al goed uit de voeten kunnen. Uiteindelijk willen we toe naar ongeveer 50 Checkstar-garages."