"Inmiddels hebben we met Duobond RL-eez zo’n naamsbekendheid dat het product zichzelf welhaast gaat verkopen. Een autoruit vervangen is zwaar werk maar RL-eez maakt een einde aan deze fysieke overbelasting van monteurs. Bovendien verkleint het de kans op lakschade aanzienlijk en Rl-eez zorgt ervoor dat ook beschadigingen aan hemels, bekleding en dashboards tot het verleden behoren. Bijkomend voordeel is dat de monteur altijd uitgerust begint aan het kalibreren van de nieuwe ruit." Een ander product waar Van Buijten met enige trots over vertelt is Duobond Dart, een eenvoudige tool om een vacuüm te creëren rondom de breuk. De slimmigheid is dat Dart niet in aanraking komt met de hars, zodat reiniging niet nodig is.

Persoonlijke instructie

Dat het met de kwaliteit wel goed zit, bewijst de dagelijkse praktijk, constateert Van Buijten. "We zijn al sinds 1985 bezig, en ik kom nog steeds systemen tegen uit die beginjaren die nu pas aan vervanging toe zijn." Maar dat betekent niet dat de ruitschadespecialist niet hoeft bij te scholen. Integendeel, de ontwikkelingen gaan zo snel, dat een regelmatige opfriscursus belangrijk is om te profiteren van de nieuwste ontwikkelingen en reparatietechnieken. "Heel nuttig, met een uurtje ben je weer helemaal bij." En noodzakelijk ook, want er zijn nog veel misverstanden, ook bij specialisten. "Bijvoorbeeld dat een breuk onder druk volgeperst moet worden. Of dat je eerst moet boren om steenslagschade beter te kunnen vullen. Allebei volkomen onzin. En dat is precies waarom we alleen maar producten uitleveren met een uitleg erbij. Het is niet ingewikkeld, maar alleen met een persoonlijke instructie haal je eruit wat erin zit."