Het rookt bij DiagnonES tijdens Autoprof

Turbomotoren zijn eerder regel dan uitzondering bij moderne auto’s. Problemen met het inlaattraject komen ook steeds vaker voor. Om goede diagnose te stellen is een rookmachine een must, maar bestaande apparatuur komt vaak druk tekort. Erik Streurman van DiagnosES demonstreert de oplossing: de Cool Smoke HP.

diagnoses

"Turbosystemen werken bijna altijd met meer dan 1 bar werkdruk, terwijl de huidige rookmachines maximaal 1 bar leveren. Dat zorgt voor problemen bij het opsporen van storingen of lekkages aan het inlaat en/of intercoolertraject", illustreert Erik Streurman.

De Cool Smoke HP van het Amerikaanse Motorvac is in staat om tot en met 3,5 bar rook te blazen. "De druk is instelbaar van 0,1 bar tot 3,5 bar, waarmee deze nieuwe machine voor alle doeleinden inzetbaar is." Bediening gaat via een 3,5 inch scherm, waarbij ook Bluetooth bediening via de smartphone mogelijk is (Android & Apple).

Dankzij de uitgebreide adapter kit kan vrijwel ieder inlaattraject worden berookt. "De rookvloeistof bevat ook UV-vloeistof, zodat lekkages kunnen worden opgespoord met een UV-lamp, ook als de rook is verdwenen", benadrukt de diagnosespecialist uit Winsum. Op stand 210 demonstreert Erik tijdens Autoprof de effectiviteit van de Cool Smoke HP.

Ook is deze beurs het moment om de nieuwe GT90 tester van Foxwell te lanceren. "De opvolger van de bekende GT80 heeft een groter 12 inch touchscreen, is draadloos en waterdicht. Zijn sterke punt blijft de connectiviteit met Amerikaanse, Aziatische en exclusieve merken als Aston Martin, Ferrari en Land Rover." Dit maakt de GT90 een ideale aanvulling op het al aanwezige diagnoseapparaat. Meer info: www.diagnosexl.nl .

Het rookt bij DiagnonES tijdens Autoprof - Automobielmanagement.nl

Het rookt bij DiagnonES tijdens Autoprof

Turbomotoren zijn eerder regel dan uitzondering bij moderne auto’s. Problemen met het inlaattraject komen ook steeds vaker voor. Om goede diagnose te stellen is een rookmachine een must, maar bestaande apparatuur komt vaak druk tekort. Erik Streurman van DiagnosES demonstreert de oplossing: de Cool Smoke HP.

diagnoses

"Turbosystemen werken bijna altijd met meer dan 1 bar werkdruk, terwijl de huidige rookmachines maximaal 1 bar leveren. Dat zorgt voor problemen bij het opsporen van storingen of lekkages aan het inlaat en/of intercoolertraject", illustreert Erik Streurman.

De Cool Smoke HP van het Amerikaanse Motorvac is in staat om tot en met 3,5 bar rook te blazen. "De druk is instelbaar van 0,1 bar tot 3,5 bar, waarmee deze nieuwe machine voor alle doeleinden inzetbaar is." Bediening gaat via een 3,5 inch scherm, waarbij ook Bluetooth bediening via de smartphone mogelijk is (Android & Apple).

Dankzij de uitgebreide adapter kit kan vrijwel ieder inlaattraject worden berookt. "De rookvloeistof bevat ook UV-vloeistof, zodat lekkages kunnen worden opgespoord met een UV-lamp, ook als de rook is verdwenen", benadrukt de diagnosespecialist uit Winsum. Op stand 210 demonstreert Erik tijdens Autoprof de effectiviteit van de Cool Smoke HP.

Ook is deze beurs het moment om de nieuwe GT90 tester van Foxwell te lanceren. "De opvolger van de bekende GT80 heeft een groter 12 inch touchscreen, is draadloos en waterdicht. Zijn sterke punt blijft de connectiviteit met Amerikaanse, Aziatische en exclusieve merken als Aston Martin, Ferrari en Land Rover." Dit maakt de GT90 een ideale aanvulling op het al aanwezige diagnoseapparaat. Meer info: www.diagnosexl.nl .